Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een vraagje over stekjes...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een vraagje over stekjes...

    Korting op 420shop
    Hallo,
    ik ben van plan in plaats van steeds zaadjes te kopen mijn plantjes te stekken.
    Nu heb ik een beetje research gedaan en nu kom ik tegen 2 obstakels:
    - Kan ik na dat ik stekjes van een plant heb afgeknipt, de plant door laten groeien en
    en er daarna opnieuw stekjes van snijden? Gaat de plant dan dood, en wanneer duurt het dan voordat je opnieuw stekjes kan snijden?
    - Kan ik van een stekje (als deze al groot is nattuurlijk) opnieuw stekjes snijden?
    Ik hoorde dat je alleen van planten van zaad stekjes kan snijden omdat anders de kwaliteit steeds minder wordt.
    En wat bedoelt men met een moederplant, dat is toch een plant waar je de stekjes vandaan haalt? Kan je deze hergebruiken dan om stekjes van te krijgen?
    En hoe weet je dan of de wiet van de moederplant wel goed is, gaat deze naar het oogsten niet dood?
    Ik heb wel het topic gelezen over reveg maar is dat niet een beetje riskant?

    #2
    Re: Een vraagje over stekjes...

    als jij beter je werk (research) had gedaan had je die antwoorden zelf kunnen invullen.
    zonder basiskennis gaat alles dood.

    grtz angel777
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Een vraagje over stekjes...

      Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
      als jij beter je werk (research) had gedaan had je die antwoorden zelf kunnen invullen.
      .
      Ik heb goed gezocht maar kon niet zoveel goede informatie vinden, daarom vraag ik het ook he?

      Comment


        #4
        Re: Een vraagje over stekjes...

        Beetje flauwe en lullige reply angel
        aight een moederplant is inderdaad de mooiste plant nadat je (als je daar de beschikking over hebt) meerdere zaden op hebt laten komen de mooiste ga je stekken (overigens moet je natuurlijk wel ff voorgroeien moet toch zeker wel 4 of 6 internodes hoog zijn,maar ik neem aan dat je dit allemaal alwel in je research gevonden hebt) dit kun je meerderemalen doen mits je de plant goed verzorgd en niet te zwaar beschadigd per keer als na een klein jaar je moederplant echt te groot dreigt te word kun je indeed een stekje nemen om als nieuwe moederplant te dienen dan zet je de (vorige)moeder plant in bloei en kun je gewoon oogsten
        het schijnt overigens zo te zijn dat een weedplant pas na 6 maand groei haar maximale potentie zal bereiken (stekjes zijn feitelijk klonen dus zal je zien dat als een stekje van een zes maanden oude plant neemt je opbrengst groter zal zijn als bij een stekje dat eerder van een moederplant is genomen of zaad)
        nog een tip als je stekt knip dan de puntjes van de bladeren af zodat hij bij t begint niet te veel energie aan water afgeven besteed,schijnt goed te werken
        overigens werk ik (nog) niet met stekken en alle info die ik je geef heb ik uit boeken en dit forum
        dus het is onder voorbehoud
        ik zie graag correcties en op en aanmerkingen
        pz

        Comment


          #5
          Re: Een vraagje over stekjes...

          Oorspronkelijk geplaatst door Floeperd View Post
          Beetje flauwe en lullige reply angel
          aight een moederplant is inderdaad de mooiste plant nadat je (als je daar de beschikking over hebt) meerdere zaden op hebt laten komen de mooiste ga je stekken (overigens moet je natuurlijk wel ff voorgroeien moet toch zeker wel 4 of 6 internodes hoog zijn,maar ik neem aan dat je dit allemaal alwel in je research gevonden hebt) dit kun je meerderemalen doen mits je de plant goed verzorgd en niet te zwaar beschadigd per keer als na een klein jaar je moederplant echt te groot dreigt te word kun je indeed een stekje nemen om als nieuwe moederplant te dienen dan zet je de (vorige)moeder plant in bloei en kun je gewoon oogsten
          het schijnt overigens zo te zijn dat een weedplant pas na 6 maand groei haar maximale potentie zal bereiken (stekjes zijn feitelijk klonen dus zal je zien dat als een stekje van een zes maanden oude plant neemt je opbrengst groter zal zijn als bij een stekje dat eerder van een moederplant is genomen of zaad)
          nog een tip als je stekt knip dan de puntjes van de bladeren af zodat hij bij t begint niet te veel energie aan water afgeven besteed,schijnt goed te werken
          overigens werk ik (nog) niet met stekken en alle info die ik je geef heb ik uit boeken en dit forum
          dus het is onder voorbehoud
          ik zie graag correcties en op en aanmerkingen
          pz
          ty floeperd,
          kun je een paar van die boeken aanraden?

          Comment


            #6
            Re: Een vraagje over stekjes...

            Hoi,
            hier een klein stekken verslagje

            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...kken-verslagje

            Comment


              #7
              Re: Een vraagje over stekjes...

              Ik kan het wel aanraden als een niet te stillen nieuwsgierigheid hebt
              ik heb nu i love it Nederlandse uitgave
              maar wil graag de growers bible van jorge cervantes
              1 pz

              Comment


                #8
                Re: Een vraagje over stekjes...

                thank you

                Comment


                  #9
                  Re: Een vraagje over stekjes...

                  wat ik je wel kan aanraden zijn jorge cervantes z'n dvd's.
                  die zijn echt leuk.

                  Comment

                  Bezig...
                  X