Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Potten of grote bak?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Potten of grote bak?

Korting op 420shop
    Hallo allemaal...

Ik ben zelf een beginner wat betreft kweken en ik wil er binnenkort zelf mee beginnen.
    Ik hoorde van iemand die ook binnen kweekt dat hij zelf altijd i.p.v. potten een grote bak neemt voor het kweken.
    Een bak van ongeveer een meter lang voor 5 planten, hij had het zelf over een vijverbak.

Ik heb geprobeerd dit op te zoeken maar kon het niet vinden, en ook de meesten lijken te kiezen voor potten als ik de topics hier en op andere fora lees.
    Dus vroeg ik me af wat de rest hiervan vind.

Is het beter om potten of een grote bak te nemen voor het binnen kweken van 5 planten in een tent van 1,20m bij 1,20m?

En weet iemand tevens waar ik zulke grote bakken kan kopen?
    Bij het tuincentrum oid?

Bij voorbaat dank voor de hulp...

Re: Potten of grote bak?

tuincenter, growshop e.d. zijn die bakken wel te koop.

grote bak heeft zijn voordelen (grote buffer, veel plaats voor de wortels van je plantje) maar ook z'n nadelen (bijna niet mogelijk zo'n grote bak volledig te spoelen, als er iets mis is met je medium hebben alle planten het zitten etc.)

je zult dus zelf een beslissing moeten maken. ikzelf zou enkel een grote kuip nemen als ik hiervoor de plaats zou hebben(grote aparte growroom) maar niet om in een tentje te plaatsen. aparte potten kun je makkelijker verplaatsen en eventueel verwijderen uit te tent als iets dreigt mis te lopen. de grote bak krijg je nooit meer uit de tent zolang je planten erin staan en behoorlijk groot beginnen worden

Comment

buurplant concurentie als je alles in een grote bak hebt staan.

Comment

Bezig...
      X