Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DCM potgrond huis & tuin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

DCM potgrond huis & tuin

Korting op 420shop
    Ikheb deze potgrond gekocht:

Nu vroeg ik mij af of ik deze best nog kan mixen met iets aangezien 100 dagen voeding mij een beetje veel lijkt?

Alvast bedankt

Die aangegeven tijd is echt geen probleem hoor

Zelf gebruik ik DCM Ecoterra Groenten en Fruit ben hier tot nu toe best tevreden over
    Vergelijk maar even

Comment

Vorige kweek gebruikte ik DCM Basic en lukte ook prima. Bij de huidige kweek heb ik 3/4 DCM Kruiden & Groenten en 1/4 DCM Basic gebruikt.
      De reden voor 1/4 DCM Basic is gewoon omdat een 60L zak niet genoeg was voor 4 growbags van 20L en er nog een halve zak DCM Basic openstond.

Met de potgrond dat jij kocht moet het ook wel lukken.
      Gebruik deze potgrond wel voor na het verpotten en gebruik voor het zaaien enkel zaai/stekgrond. Als je in gewone potgrond gaat zaaien krijg je problemen omdat er teveel voedingstoffen te snel aan de zaailing wordt gegeven die dat niet kan opnemen.Ik gebruik trouwens ook de zaai/stekgrond van DCM.

Comment

filedata/fetch?id=1353603&d=1553649604&type=thumbNu vroeg ik mij af of ik deze gewoon kan gebruiken en het schema kan volgen van de lightmix?

Het gaat om dit schema:

Of kan ik beter even wachten met de grow voeding aangezien de aarde al bemest is?
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

Comment

Als je DCM potgrond huis en tuin gebruikt moet je de eerste 3 maanden GEEN voeding geven !
          Rond de 4de maand moet je beginnen met groei of bloei voeding ! dan beginnen je bladeren geel te worden
          Als je wel direct gaat voeden ga je je plant verbranden.
          Geloof mij als ik zeg dat er genoeg voeding in zit voor 3 maanden.

Comment

Met minerale voeding werkt dat wel.
            Als je bio-organische voeding gebruikt ben je te laat als je wacht tot ze geel worden.

Ik zou beginnen met een halve dosis van het schema als de plantjes ongeveer-pakkembeet 5-6 nodes hebben en dat langzaam (elke 3-4 dagen een beetje) opvoeren tot de kleur donkergroen wordt of de bladpuntjes beginnen te verkleuren.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Bezig...
              X