Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

toppen of niet toppen ??????????

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    toppen of niet toppen ??????????

    Korting op 420shop
    hello growers,

    ben van plan nieuw kweekje op te starten denk ik.
    heb hier homebox staan van 80 x 80 x 160
    ik zou daarin 9 x 11l potten zetten onder een 400w hps
    en zou kweken op de atami bia grow mix.

    soortjes zouden van sweed seeds zijn, moham ram en cream caramel;
    omdat deze twee soortjes indica/sativa 90%/10% zijn, ideaal voor de 1.6m hoogte maar ik heb.
    nu is mijn vraag of ik ze best zo terug toppen naar drie internodes en in bloei trek of ik ze gewoon zijn gang laat gaan en ze wel ook na de derde internode in bloei zet?
    Of hebben jullie andere ideeen?

    kweekverslagje komt er binnen kort dan wel aan als alles van start gegaan is.

    grtzzz newgrower

    #2
    Re: toppen of niet toppen ??????????

    Hoi,

    Mooie soortjes, hoe kom je eraan als ik vragen mag?

    Niet toppen. Ik heb dit in mijn vorige kweek getest omdat ik met dezelfde kwestie zat. Het resultaat was dat de getopte plant geen middelpunt meer hebben en dat daardoor de zwaardere toppen met plant alle kanten op gaan die je met veel moeite weer recht krijgt. Zelfs met een bamboestok redt je het niet, omdat je dat 1 dubbele top recht moet trekken.

    Grofweg kun je zeggen dat indica's niet getopt moeten worden en dat de lange sativa's wel getopt moeten worden.

    Alles voorgaande reply kan teniet worden gedaan door gebruik te maken van een net! lol
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    Comment


      #3
      Re: toppen of niet toppen ??????????

      thanks for comment, hoe ik aan mijn soort keuze kom?
      gewoon kweek wel het liefst met sweed seeds en dit zagen me er wel lekker soortjes uit en bijna 100% indica, ideaal voor mijn hoogte.

      grtzz

      Comment


        #4
        Re: toppen of niet toppen ??????????

        Sweets seeds is een goed merk,succes met die cream caramel ziet er een lekker soortje uit.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: toppen of niet toppen ??????????

          ik ben ook een indica liefhebber.

          ik ga je volgen.
          Veel gestelde vragen over het forum
          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL
          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

          Comment


            #6
            Re: toppen of niet toppen ??????????

            hallo medegrowers,

            Ik krijg mijn temperatuur niet onder controle in het growtentje ik boven staan heb (80x80x160) word met lamp aan steeds 38 graden :s
            niet goed dus!!!
            Bij deze heb ik dus besloten terug in mijn kelder te kweken, daar krijg ik mijn temeratuur nu naar 28 graden lamp aan 23 lamp uit
            daar is het wel iets groter (110x140x160) (l x b x h) daarin heb ik een 600W HPS hangen.
            dus omdat de ruimte groter is ga ik ze optimaal benutten en er 12 x 11l potten inzetten.
            ik heb gekozen voor vier verschillende soortjes,wel allen indica voor grotendeels!!

            3 x Cream caramel ( indica/sativa 90%/10%)
            3 x Moham Ram (indica/sativa 85%/15%)
            3 x S.A.D. S1 (indica/sativa 90%/10%)
            3 x Black Jack (indica/sativa 50%/50%)

            Zaadjes liggen nu tussen vochtig papier om te ontkiemen binnekort start ik wel mijn kweekverslag.

            Nu nog een vraagje, heb dus besloten ze deze keer niet te toppen, vraag mij nu wel af wanneer ik ze best in bloei zou trekken. ook al na de derde internode of later?
            Rekening houdend met mijn hoogte die maar 1.6m is waar de lamp wel volledig tegen het plafond hangt dus verlies ik daar maar 15 cm. min de hoogte van de potten schiet er volgens mij al maar 1m20 over, maar er moet ook 60 cm tussen plant en lamp blijven. dus zouden mijn planten maar 60cm mogen worden... of hebben jullie er een andere mening over????

            Benieuwd naar de reactie's!!!

            Grtzzzz NewGrower

            Comment

            Bezig...
            X