Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste binnenkweekje, lichtopties.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste binnenkweekje, lichtopties.

    Korting op 420shop
    Hey, ik wou al lang wat experimenteren met wietplantjes, eergister ben ik dus begonnen om mijn zaadjes te ontkiemen, de bedoeling is, om er 2 "onopgemerkt" in mijn bureaukast te krijgen zonder mijn ouders het merken.

    Ik ben lang opzoek geweest naar een geschikt licht voor de plantjes, maar helaas vind ik dat niet. Ik heb een bureaulamp waarop staat: MAX 60WATT, ik heb daar dus een lamp in gestoken met 60watt, die geeft wel enorm veel licht.
    Nu is mijn vraag, is deze 60watt lamp voldoende voor 2plantjes ?

    Weetjes: Verondersteld dat de plantjes maximum 40cm worden, en ze leven in een redelijk kleine ruimte, waar ze net in gaan passen als ze 40cm zijn.

    X

    #2
    Re: 1ste binnenkweekje, lichtopties.

    Een gloeilamp of hallogeenlamp levert niet het licht dat je plantjes nodig heeft, heeft te maken met het lichtspectrum. Als je bureaulamp een van deze beide heeft is het nutteloos deze erboven te hangen .
    Als je het onopvallend wil houden kan je beter spaarlampen aanschaffen. Gezien het 40 cm hoog is vermoed ik dat je ze meteen in bloei wil zetten? Dan heb je een warmwitte kleur nodig.
    Hoeveel watt kies je zelf, maar staat hier talloze keren op het forum: meer watt = meer licht. Licht = gewicht.
    Grtz.
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

    The plant of today, makes the planet of tomorrow.

    Comment


      #3
      Re: 1ste binnenkweekje, lichtopties.

      en zow is dat

      Comment


        #4
        Re: 1ste binnenkweekje, lichtopties.

        Hey, bedankt voor je reactie
        Ja ik was van plan ze 1week in groei te zetten, en daarna meteen te laten bloeien. Of zou ik ze meteen laten bloeien ? en met een spaarlamp is het wel te doen denk je ? zal ik de gegevens van de lamp die er nu in zit eens boven halen ? We hebben thuis namelijk veel soorten lampen, maar geen kweeklampen natuurlijk. Spaarlampen, kleine TL's ( onmogelijk om ze in mijn kastje te krijgen ), gloeilampen,...

        Kheb eens gekeken:
        kheb 2 verschillende spaarlampen gevonden:
        -1ste: 11W 550Lm 230V 50hz
        -2de: 12W/827 230/240V 50/60hz deze 827, staat die voor Lumen ?
        Last edited by Tzjee; 28 August 2010, 14:31.

        Comment


          #5
          Re: 1ste binnenkweekje, lichtopties.

          Bij zo'n kleine ruimte zou ik ze gelijk in de bloei zetten

          Comment


            #6
            Re: 1ste binnenkweekje, lichtopties.

            Voor de juiste lampen kun je het forum afzoeken, weet niet precies de kleurcode

            Comment


              #7
              Re: 1ste binnenkweekje, lichtopties.

              Nja, maar dat is het enige wat ik moet weten.
              Ik heb een box van 70cm breedte, 40cm hoogte, en 40cm lengte, ik laat de plantjes dus in de breedte gaan als dat mogelijk is. Mijn vraag is nu of ik met 1lamp toekom in deze kleine ruimte ? En of het te doen is met 1van deze 2 soorten spaarlampen, en welke zou ik dan gebruiken ?

              -1ste: 11W 550Lm 230V 50hz

              - 2de: 12W/827 230/240V 50/60hz ->
              827 – extra warm wit (huiskamer warmtint)

              Comment


                #8
                Re: 1ste binnenkweekje, lichtopties.

                Of zou ik een Eco-Light 125W RED gaan halen ?

                Comment


                  #9
                  Re: 1ste binnenkweekje, lichtopties.

                  Kijk ff in het micro kweek forum bij kweek informatie weet zeker dat daar alle info staat die je nodig hebt
                  gewoon ff door die topics checken ff op een internet growshop kijken komt vast goed
                  ik ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien in een bureaula hopelijk foto's succes!
                  Maar als je ouders het niet willen kun je misschien beter wachten tot je op jezelf woont dit forum wil natuurlijk niet verantwoordelijk zijn voor boze ouders
                  pz

                  Comment


                    #10
                    Re: 1ste binnenkweekje, lichtopties.

                    Haha, nja ik snap je langs 1kant wel, maar je hoeft je toch geen zorgen te maken, dat is mijn keuze om ze te zetten op mijn kamer. hoe gaat er iemand achter komen dat ik de informatie van hier haalde. Kzal er eens over praten, misschien heb ik nog geluk! maar ik vrees ervoor, zulke strenge ouders

                    Comment

                    Bezig...
                    X