Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

overschakelen van 18/6 naar 12/12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    overschakelen van 18/6 naar 12/12

    Korting op 420shop
    Goedemiddag,

    Als je overschakelt naar 12/12 is het dan de bedoeling gelijk de bloeistand in te schakelen?
    Of eerst nog een aantal dagen op 12/12 met alleen de groeistand?

    Ik maak gebruik van een mars hydro pro II epistar 120, met groei en bloeistand.

    mvg

    #2
    Als jij de klok op 12/12 zet denkt de plant dat het tijd wordt om te bloeien

    Ze groeit nog even door en zal daarna langzaam aan gaan bloeien.

    Wanneer ze exact gaat bloeien en hoelang ze nog blijft nagroeien als de klok is omgezet verschilt per soort.

    Maar zodra er goeie pruikjes met witte haren inzitten zou ik pas de bloeilamp inschakelen.

    Dit verschilt ook per persoon. De een denkt dat als je naar 12/12 gaar dat je daar ook het herfstlicht dus de bloeifunctie in moet schakelen terwijl ikzelf dat weer niet doe.
    Een ander zet bloei en groei samen aan tot de pruikjes goed zijn en zetten dan de groeifunctie uit.

    tsja elke manier is een goeie manier.
    Ik zou wachten op de pruikjes.

    Comment


      #3
      Hoi mark

      ikzelf draai op dit moment ook met een mars hydro.
      ik zat zelf ook te twijfelen en ik kreeg het advies om beide standen aan te zetten,
      en moet zeggen sinds beide standen aan staan groeit mijn achterblijvertje als een tierelier en zie daar nu ook duidelijke pruikjes.
      Moet wel ff bij vermelden dat ik 2 dames heb staan waarvan 1 al goed in de bloei staat zodoende dat ik twijfelde.
      maar inderdaad zal wel ff wachten tot je pruikjes ziet
      Mvg
      Last edited by Homegrow77; 7 October 2018, 11:52. Reden: niet volledige informatie in mijn antwoord

      Comment


        #4
        Wat is er mis met een volledig spectrum zowel in de groei als in de bloei?

        Comment


        • Sudoma
          Sudoma commented
          Editing a comment
          Helemaal niks is daar mis mee. De meeste doen het om lampuren te besparen lijkt me.

          Je kunt ook bloeien onder groeilicht of groeien onder bloeilicht. Full spectrum kan ook.

          Als je overschakelt naar 12/12 is het dan de bedoeling gelijk de bloeistand in te schakelen?
          Moet niet mag wel, er is vanalles is mogelijk.


        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Nja, als je lampuren wil besparen zou ik net geen mars hydro kopen In zo'n geval helpen alle beetjes en kan je best beide standen continue aan laten.
      Bezig...
      X