Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afwachten of andere optie ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Afwachten of andere optie ?

Korting op 420shop
    Hey, ik heb 3dagen geleden 5zaadjes tussen watjes gelegd, 1tje is goed ontkiemt en die heb ik gisteren in de grond gestoken, ongeveer 1cm diep. Van de rest is nog steeds geen worteltje te zien, is dit normaal ? ik heb gelezen dat het 1-5dagen kan duren.

Het 1ste zaadje zit dus vanaf gisteren in de grond, ik heb om te beginnen, voor 1plantje, een spaarlamp van 12watt ( 60watt voor gewone lamp) met kleurcode 827 , omdat ik ze onmiddelijk wil laten bloeien, de lamp staat zo'n 15cm vanaf, omdat het maar een klein spaarlamp is.

Ik heb dus direct de lamp erop gezet wanneer ik hem in de grond stak, en 12u later heb ik hem 12u complete duisternis gegeven. Ondertussen staat de lamp weer aan, of speelt dit nu nog geen rol als het zaadje nog niet omhoog is gekomen ?

Zou ik hiermee kunnen beginnen voor het plantje ? of gaat hij zo nooit uitkomen ?

PS: Hij zit van gisteren rond 15u in de grond, nog geen teken van leven.

X ( het is gewoon maar een klein testje dit )

Re: Afwachten of andere optie ?

Meeste gezonde zaad kiemd idd tussen de 24 uur en 5 dagen dit kan echter ook langer duren. 24 graden, vochtig hoge lv en enigszins belucht )folie met gaatjes erover'. afwachten dus. Mids het gezond en niet beschadigd zaad is zou dat moeten uitkomen.

Cannabis is niet licht gevoelig wat kiemen betreft het kiemd dus zowel int donker als int licht echter de eerste uren dat het spruitje boven de grond is is licht wel belangrijk en bepaald voor een groot deel de verdere ontwikkeling van je zaailing. Dus gewoon licht er 24 uur boven zodat je het moment van boven de aarde komen niet int donker hebt. Ik zou je adviseren om de eerste paar dagen 18/6 te geven en dan pas naar 12/12 te gaan om al te veel strekkingsgroei te voorkomen.

12 wat spaarlamp voldoet misschien net voor een spruitje maar is voor een halfwassen plant al veel te weinig. denk eerder aan 4 x 23 wat SL per plant wil je een beetje redelijke oogt hebben. SL mag er gerust een cm of 5 tot tien boben, gewoon je temperatuur in de gaten houden en je blad. Temperatuur voor zaailingen is 24 / 26 graden met licht aan en niet onder de 18 met licht uit. krullen je bladranden omhoog )vanwegen het sluiten van de huidmonden' dan staat ze te warm en doe je de lamp iets hoger of je zuigd meer af.
    LV rond de 60 hoger mag ook.

oh ja 827 (warmwit) is prima om meteen mee te dwarfen (snel op 12-12)

succes met je testje

Comment

Monty! dankjewel voor je snelle reply! ik ga vanaf nu de spaarlamp dag en nacht aanlaten tot ik hem zie boven komen ! maar ik ga hem dan maximum 4-5dagen laten groeien, mijn testje moet zo LAAG mogelijk de plant behouden ! ik wil kijken hoe laag ik een plantje kan houden om toch een beetje oogst te hebben! Vandaar dat ik dacht dat die spaarlamp 12W 827 wel ideaal kon zijn ! Dan laat ik deze SL maar gewoon lekker hangen boven het potje, ik laat je weten of deze voldoet aan de eisen van mijn plantje ! ik heb foto's genomen, maar helaas doet mijn pc/toestel moeilijk om ze over te zetten.
      Ik hou je op de hoogte!

PS: ik heb er ook een klein potje met water bij gelegt, ik heb helaas geen PH meter, dus ik hoop dat de luchtvochtigheid goed zal behouden.

Comment

In het donker groeit j plant meer dan in het licht. Er is in het donker een grotere celstrekking onder invloed van een hogere auxine concentratie in je plant. Meteen op 12/12 geeft grotere planten dan eerst 18/6 tot node drie en dan 12/12. hoe minder licht je plant ontvangt hoe gestrekter ze word. Ze gaat opzoek naar meer licht en investeerd in lengtegroei en niet in bladaanmaak. Auxine word door licht sneller afgebroken vandaar dat planten met een hoge lichtdruk kleiner bleiven dan planten met deen lage lichtdruk. Int donker is de celstrekking dus het grootst omdat er dan meer auxine word aangemaakt dan afgebroken, hoe meer licht moe meer auxine er afbreekt hoe minder celstrekking hoe kleiner je internodes en dus ook je plant

Comment

Bezig...
        X