Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd: Scrog, Mainlining of 4-way LST

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Advies gevraagd: Scrog, Mainlining of 4-way LST

Korting op 420shop
    Ik ben op zoek naar advies voor mijn tweede indoor kweekronde. Het duurt nog wel even voordat de huidige kweek klaar is, maar ik ga dit weekend alvast beginnen met het maken van mijn voorgroei kast en dacht dan kan ik ook wel alvast nadenken over de aanpak van mijn volgende kweek. Het doel is om met vier planten te gaan kweken. Twee onder elke lamp en dan twee keer hetzelfde soort. Ik denk 2x HulkBerry en 2x Haze Berry van RQS.

Ik heb een zelfbouwkast gemaakt van 1,45 x 0,90 x 1,60 (l x b x h).

In deze kast is het volgende aanwezig:

2x 250W HPS in hoogte verstelbaar
    1x Rhino filter 975m3
    1x Ruck buisventilator 830m3
    1x zwenkventilator
    1x 500w radiator voor warmte in de donkere uurtjes

Aanwezig is een nog niet actieve Blumat. Deze wil ik bij de volgende kweek wel gaan gebruiken.

Dan even mijn eigen gedachtengangen:

Scroggen
    Is een mooie techniek, maar ik zou dan een scrognet moeten maken van 1,40 x 0,70 denk ik. Dit om dat ik ruimte moet houden voor mijn radiator en ik bijvoorbeeld bij QnQ een mooie opstelling had gezien van vier potten naast elkaar en een niet te breed net. Ik schatte zijn lengte op ongeveer 1,80 meter lengte. Hij gebruikte daar 18 liter potten geloof ik, bij mij zouden dat dan 15 liter potten worden. Dan kunnen er net vier naast elkaar, maar dat wordt wel proppen denk ik...

Wat ik me nu net even bedenk is deze optie:
    Ik zou ook twee scrognetten onder de lampen kunnen maken en dan kiezen voor 2x een scrognet van 0,90 x 0,45 bijvoorbeeld. Dit geeft me in het midden onder de filter wat meer ruimte om de radiator en in het begin de luchtbevochtiger neer te zetten. De planten hebben dan 0,45 x 0,45 aan ruimte om te groeien en bloeien.

Mainlining
    Ook een mooie techniek, waarbij je mits het goed gebeurd de plant redelijk beheersbaar in de breedte kunt houden.
    Ik wil dan mainlining gaan doen met een ring die door middel van een stuk of vijf stukken ijzerdraad aan de pot wordt vastgezet, de takken groeien dan binnen die ring verder. Je kan op deze manier eenvoudig een stuk of 8 hoofdtoppen laten groeien, maar meer is ook mogelijk.
    Nadeel bij deze techniek is om de hoogte goed onder controle te houden. Ik merk met mijn huidige Green Gelato dat deze, ondanks het fimmen al redelijk hoog is geworden. Dus ik moet dan goed kijken naar welke plant ik daarvoor gebruik, omdat ik 'maar' 1,60 meter hoogte heb.

4-way LST
    Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

Ik zou de scrog nemen omdat je dan echt goed de hoogte kan gaan bepalen. Je zal misschien krap zitten met potmaat maar als alles binnen de afmetingen is van je kast dan moet het lukken toch.

Comment

En 1 net lijkt mij handiger als 2.

Grtz

Comment

Wat ik ga doen is het volgende, heb ik afgelopen weekend besloten:

Ik ga twee planten onder een scrognet plaatsen en twee planten ga ik met mainlining laten groeien. Momenteel staan er vier planten van twee verschillenden soort voor te bloeien.

Ik ga van beide 1 plant onder het scrognet plaatsen en van beide 1 plant met mainlining laten groeien... Dan kan ik daarna vergelijken wat misschien het handigste is om de volgende keer in zijn geheel te doen...
        Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

Comment

Bezig...
        X