Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantjes lijken last te hebben van oververhitting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantjes lijken last te hebben van oververhitting

    Korting op 420shop
    Beste lezers,

    Ik ben nu met mijn tweede kweek bezig van 5 purple haze planten. Ik gebruik een 400 W hps lamp die op zo'n 70 cm boven de plantjes hangt, heb een klein ventilatortje die niet direct op de plantjes blaast en ik heb een koolstoffilter. Ik heb de plantjes zo'n 3 weken geleden overgepot naar lightmix grond en de plantjes zijn zo'n 40 cm groot, hebben een mooi dik bladerdek en goeie dikke stam. Op dit moment geef ik alleen nog maar afgezuurd water omdat de grond nog genoeg voedingsstoffen bevat, maar ga binnenkort beginnen met voeding geven.

    Nu vertonen mijn plantjes sinds zo'n 1,5 week alle verschijnselen van oververhitting (opkrullende en een beetje bobbelende blaadjes) EN hebben sinds kort gele uiteinden bij de nieuwe bladeren. Ik heb nu alles gedaan om de symptomen van oververhitting tegen te gaan; betere ventilatie en de lamp wat hoger hangen, maar dit lijkt niet echt te helpen. Ook weet ik niet zo goed wat de gele uiteinden zouden moeten betekenen. Eerste waar men aan zou denken is te veel voeding, maar ik geef nog helemaal geen voeding en lightmix is niet echt zwaar qua voeding (hence de naam). Ik geef de plantjes om de 2 dagen wat water als de grond weer droog is.

    Helaas kan ik op dit moment nog geen foto's toevoegen, omdat het juiste formaat niet op mijn telefoon staat :/. Dit ga ik echter zo snel mogelijk doen. Ik hoop dat jullie tot die tijd iets met deze informatie zouden kunnen en me misschien een tip zouden kunnen geven?
    Heel erg bedankt alvast!

    Met vriendelijke groet,

    Een beginnend kweker



    #2
    Gele uiteinden klinkt als een overvoeding maar een foto zou echt helpen.

    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Yep, die lamp moet sowieso zakken.
      70cm is te hoog voor 400W, dan krijg je fluffy toppen en gaan ze strekken.

      3 weken in lightmix, dan is die voeding er wel zo'n beetje uit misschien.
      Welke afzuiging heb je, welk filter, heb je voldoende openingen in je kweekruimte open gezet zodat er ook lucht in kan?
      Tis moeilijk te zeggen zonder foto's.

      Er bestaan ook 'image resize' apps voor de gsm en er zijn websites waar je je foto's online kunt resizen.
      Of je neemt een paar foto's op een kleinere resolutie.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Hey, heb je een thermometer in je ruimte? als je planten overhit zijn is je temp te hoog of je lamp hangt te laag (wat niet snel zo is met 70cm afstand)
        Je kunt altijd een laser thermometer kopen, die van mij kostte 20euro en zo kun je ieder blad afzonderlijk meter als je dit zou willen.

        Mocht het niet je temp zijn maar een voedingsprobleem, je geeft alleen afgezuurd water, ph?
        Je kunt ook door overpotten/wortelbeschadiging zorgen voor wat onbalans, maar dan had je het al eerder opgemerkt en niet pas na 1.5 week denk ik.

        en zoals eerdere reacties, een foto zal waarschijnlijk meer opleveren.

        Comment

        Bezig...
        X