Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amateur super skunk kweken binnen, hulp nodig!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Amateur super skunk kweken binnen, hulp nodig!

Korting op 420shop
    hallo,

ik heb nog geen ervaring met het kweken van planten, en kan wel wat hulp gebruiken.

zaterdag heb ik 5 superskunk zaadjes geplant en er zijn 4 door gekomen.

momenteel gebruik ik een:
    bouwlamp ( 500w )
    ventilator
    en een simpele growbox gemaakt van karton en zilverfolie.
    Zoals je op de foto kan zien zijn mijn bladeren een beetje geel gekleurd en er zitten donkere vlekjes op het blad, weet iemand wat er aan de hand is?

ik gebruik ook nog geen voeding en ik weet niet zo goed wat voor voeding ik gebruiken moet?
    is regenwater het beste en hoevaak moet je ze water geven en hoeveel?IMG00356-20100831-1436.jpg

Alvast bedankt ! IMG00355-20100831-1436.jpg

Re: Amateur super skunk kweken binnen, hulp nodig!

eeej Profblok,
    Misschien is eht handig om je voor te stellen op het forum.
    Het water geven moet je gewoon beetke aanzien. Nu ze nog zo klein zijn kun je ze het beste met een plante spuit(zo'n knijp ding) gewoon beetje vochtig houden.
    Je kan ook je pot op tillen en aan de hand van het gewicht kom je er dan achter of die water moet of niet...
    Maar in het begin gewoon simpel weg met plante spuit beetje vochtig houden. Niet op de bladeren spuiten als de lamp aanstaat omdit er dan miss gaten in je bladeren branden.
    Misschien vandaar die rare vlekken?

Een bouw lamp is niet geschikt voor het licht spectrum wat de plant nodig heeft.
    Dit heeft dus neit zoveel zin. Wat je zouw kunnen doen is een HPS(hoge druk natrium lamp verschild van 250/1000 watt) lamp kopen, als je het iets goedkoper wil kun je ook een aantal spaarlampen er boven hangen of de juiste TL lamp. Moet je ff op forum zoeken op binnen kweken en dan bij de FAQ kijken, welk spectrum je nodig hebt of wil gaan gebruiken.
    18 uur licht is groei en 12 uur is bloei.

Lees het forum beetje door op kweekverslagen en andere vragen die andere hebben gesteld.

Succes met je kweek

PEACE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Emile1990 View Post
      eeej Profblok,
      Misschien is eht handig om je voor te stellen op het forum.
      Het water geven moet je gewoon beetke aanzien. Nu ze nog zo klein zijn kun je ze het beste met een plante spuit(zo'n knijp ding) gewoon beetje vochtig houden.
      Je kan ook je pot op tillen en aan de hand van het gewicht kom je er dan achter of die water moet of niet...
      Maar in het begin gewoon simpel weg met plante spuit beetje vochtig houden. Niet op de bladeren spuiten als de lamp aanstaat omdit er dan miss gaten in je bladeren branden.
      Misschien vandaar die rare vlekken?

Een bouw lamp is niet geschikt voor het licht spectrum wat de plant nodig heeft.
      Dit heeft dus neit zoveel zin. Wat je zouw kunnen doen is een HPS(hoge druk natrium lamp verschild van 250/1000 watt) lamp kopen, als je het iets goedkoper wil kun je ook een aantal spaarlampen er boven hangen of de juiste TL lamp. Moet je ff op forum zoeken op binnen kweken en dan bij de FAQ kijken, welk spectrum je nodig hebt of wil gaan gebruiken.
      18 uur licht is groei en 12 uur is bloei.

Lees het forum beetje door op kweekverslagen en andere vragen die andere hebben gesteld.

Succes met je kweek

PEACE
      Reactie:

Harstikke bedankt! Ik heb vanmiddag ook voeding gekocht dus dat krijgen ze nu ook en ik
      Ben opzoek naar een betere lamp, ik hoop dat je me een beetje kan blijven helpen tot een mooi resultaat.

Kalm aan

Comment

ben van plan om een 400 watt natrium lamp te kopen:

deze http://www.eugrowshop.eu/nl/verlicht...0w-ge-lucalox/

Is deze oke?
        ook voor de groei/bloei?

Thnx

Comment

je moet een heel lamp setje aanshaffen dus bulb voorschakel,en kap.koop gewoon een bloei bulb doet het ook goed voor de groei.

Comment

Hoeveel watt raad jij mij aan met zo'n groei bulb? en waar kan je die kopen?

thnx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
              je moet een heel lamp setje aanshaffen dus bulb voorschakel,en kap.koop gewoon een bloei bulb doet het ook goed voor de groei.
              Hoeveel watt raad jij mij aan met zo'n groei bulb? en waar kan je die kopen?

thnx

Comment

ga gewoon eens een middagje naar de growshop en je komt naar buiten als een gelukkig man of vrouw

Comment

met op zijn minst een hps lamp onder de armpjes
                  Is het glas halfleeg of halfvol?

Comment

Bezig...
                  X