Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers van begin tot einde op 24/0

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflowers van begin tot einde op 24/0

    Korting op 420shop
    Er wordt gezegd dat dit kan, maar zie weinig mensen die doen. Heb nog een kwartetje autoflowers (white russian, easy bud, lowryder 1) opgestart een tweetal weken geleden. Die staan al twee weken onder TL op 24u licht.

    Heeft iemand al eens geprobeerd, van begin tot einde op 24u licht?

    #2
    Re: Autoflowers van begin tot einde op 24/0

    Een plant heeft nacht nodig om te groeien dus ik zou toch minimaal 4 uurtjes donker doen als ik jou was

    groetjes
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Autoflowers van begin tot einde op 24/0

      Ik groei ook een autoflower en merkt dat mn schatje na een 6u donker altijd beetje groter lijkt

      Comment


        #4
        Re: Autoflowers van begin tot einde op 24/0

        Mmm, Hebben je plantjes geen slaap nodig?, 24hr licht tijdens ontkiemen ok, maar deze zullen het op 24/0 niet lang meer doen.

        Maar ben wel benieuwd warneer de dames in de problemen komen, van mij mag ze dus op 24/0 laten staan, ben wel nieuwschierig.

        Grtz.

        Comment


          #5
          Re: Autoflowers van begin tot einde op 24/0

          ik zou het niet doen man zet ze op 18 u dat lijkd mij het beste ze grt

          Comment


            #6
            Re: Autoflowers van begin tot einde op 24/0

            de mijne hebben altijd op 24/0 gestaan
            DSC00729.jpgDSC00723.jpgDSC00724.jpgDSC00728.jpg

            Comment


              #7
              Re: Autoflowers van begin tot einde op 24/0

              Ik zie het.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Autoflowers van begin tot einde op 24/0

                Wat is slecht voor planten?Teveel licht
                Te weinig licht
                Te schrale grond
                Te zware grond

                Comment


                  #9
                  Re: Autoflowers van begin tot einde op 24/0

                  Zie geen thc...
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: Autoflowers van begin tot einde op 24/0

                    Teveel licht
                    Te weinig licht
                    Te schrale grond
                    Te zware grond
                    Cannabis is een C4 plant dus te veel licht is bijna onmogelijk.

                    Een plant heeft nacht nodig om te groeien
                    In de nacht is het auxine gehalte hoger in een plant waardoor de cellen meer strekken. Hierdoor groeit een plant in het donker meer dan in het licht. Een plant heeft echter geen donker nodig om te groeien, ze groeit enkel iets minder hard. Overigens slapen planten snachts niet het enigste verschil met overdag is dat ze niet fotosyntheert.

                    De groei van een plant is het resultaat van een complexe stofwisseling (metabolisme) waarbij de processen assimilatie en dissimilatie een zeer belangrijke rol vervullen. Bij het fotosynthese proces onderscheidt men twee deelreacties, namelijk een lichtreactie en een donkerreactie. Bij de lichtreactie (ook wel fotolyse genoemd) wordt water met behulp van lichtenergie gesplitst in waterstof en zuurstof en wordt een deel van de lichtenergie vastgelegd in energierijke verbindingen. De zuurstof verlaat het blad en komt terecht in de atmosfeer (planten zijn zuurstofproducenten !).

                    De limiterende factor voor deze reactie is licht. Hoe meer licht door de plant kan worden opgenomen des te meer water kan gesplitst worden en energierijke
                    verbindingen kunnen aangemaakt worden. De tweede deelreactie wordt donkerreactie genoemd omdat deze geen licht nodig heeft en dus evengoed in het donker kan plaatsgrijpen.

                    Bij de donkerreactie wordt waterstof (vrijgekomen uit de lichtreactie) en de atmosferische CO2, (doorgedrongen via de huidmondjes tot de chloroplasten)
                    omgezet tot koolhydraten. De energie die hier voor nodig is, wordt geleverd door (in de lichtreactie gevormde) energierijke verbindingen. In deze deelreactie zijn de CO2,-concentratie en de temperatuur limiterende factoren.
                    Men moet dus proberen tot een assimilatieoverschot (netto assimilatie) te komen door de teeltomstandigheden juist te kiezen.
                    Met kunstlicht is het meestal makkelijker en voordeliger om de dag te verlengen dan het lichtniveau te verhogen. Groeiproeven toonden aan dat bij gelijke lichtintensiteiten de groei recht evenredig toeneemt met de lengte van de fotoperiode.

                    Dit betekent dat de plant 24 uur per dag licht mag hebben. Hierdoor groeit de plant sneller dan hij in de natuur zou doen. In de natuur zijn er immers lange en donkere nachten. De fotosynthese stopt dan in het donker en de plant zal vervolgens de gedurende de lichte periode opgebouwde suikervoorraad gaan gebruiken. Dit is echter niet nodig. De plant zal sneller groeien bij een continue fotosynthese en zal dus sneller groeien als hij 24 uur per dag in het licht staat.

                    Comment


                      #11
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Autoflowers van begin tot einde op 24/0

                        naar mij mening is het om de best smakende wiet te krijgen zo dicht mogelijk bij de natuur te blijven en daar hoort ook de nacht bij
                        er zijn s'nachts bepaalde processen in gang die toch invloed hebben op de plant cq eindprodukt.

                        er zijn ook mensen die geven 24 uur licht en dan 6 uur donker dan weer 24 uur licht .. enz enz
                        NO PANIC... GO ORGANIC !

                        Comment

                        Bezig...
                        X