Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aantal vraagjes, eerste binnenkweek!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aantal vraagjes, eerste binnenkweek!

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben nieuw op het forum! Ik heb wel al aardig wat rond gelezen m.b.t. het binnen kweken.

    Ik ga een kweekhokje bouwen van 100x100x150. Deze zal in de schuur staan waar het in de winter een paar graden boven nul is. Zal ik het hok op een goede temperatuur kunnen krijgen met (alleen) een 600w HPS?

    Het licht schema zal op 20/4 komen te staan, voor de 4 uurtjes dat de lamp niet aan staat wordt het natuurlijk snel koud, misschien dat ik een warmteblower erbij zet om het deze 4 uurtjes op temperatuur te houden. Mocht de 600w HPS het hok niet warm genoeg krijgen, kan deze blower op een laag standje meedraaien om de temperatuur wat op te krikken.

    In eerste instantie ga ik Autoflowering Blueberry van Dutch Passion erin zetten. Hoeveel plantjes zou ik op een vierkante meter kwijt kunnen?

    Ook heb ik nog een vraag m.b.t.. het geven van water. Het hok word gemaakt van watervast betonplex. Als het hok vol staat met plantjes ga ik liever niet met een gieter in de weer, maar om nou een heel irrigatiesysteem aan te schaffen vind ik ook overdreven. Zijn er nog andere manieren om de plantjes water te geven zonder te verspillen (lees: morsen)?

    Alvast hartstikke bedankt!

    JubiZ

    PS: Eerste post! WOEHOE!

    #2
    Re: Aantal vraagjes, eerste binnenkweek!

    11 liter vierkante potten zou je er wel minstens 10 van kwijtkunnen in 1 vierkante meter. Waarschijnlijk 15 als je hem helemaal volzet, maar dit is niet aan te raden. Ik zou 10 doen als ik jou was.

    Veel succes ermee en welkom op het forum.

    Comment


      #3
      Re: Aantal vraagjes, eerste binnenkweek!

      Zou iemand nog antwoorden weten op mijn andere vragen?

      Comment


        #4
        Re: Aantal vraagjes, eerste binnenkweek!

        waterdichtebak maken en de plantjes vanonder water geven.autoflowers hebben niet veel grond nodig.zou voor 25 potjes van 7liter gaan.wordt wel wat duur met het zaad kopen dan.maar je moet wel omdat de meeste autoflowers weinig opbrengst geven.

        Comment


          #5
          Re: Aantal vraagjes, eerste binnenkweek!

          Volgens opgave kan er tot 40gr van het plantje af komen. Ik heb gerekend op de helft, 20gr dus. Hoe gaat dat precies in zijn werking, de plantjes van onderaf water geven. Je bedoelt gewoon de onderkant van de pot in het water laten hangen? Verdrinken de plantjes dan niet? Kan je misschien ook antwoord geven op de vraag over de temperatuur in het hokje?

          Comment


            #6
            Re: Aantal vraagjes, eerste binnenkweek!

            je neemd 7 liter potten met gaten aan de onderkant.je geeft de eerste 2 a 3 weken water gewoon van boven en daarnaa geef je ze van ondere water.als het water naa een uurtje of 12 nog in je waterpas en waterdichte bak licht dan heb je teveel gegeven.maak voor je hokje nog een klein hokje voor je luchtinlaat.plaats hier een olie gevulde kachel,dat zijn de veiligste.nu wordt alle lucht die je hokje binnenkomt verwarmt.tydschakelaar erop en klaar

            Comment


              #7
              Re: Aantal vraagjes, eerste binnenkweek!

              Oke, heel erg bedankt! Ik denk dat ik er 15 plantjes in zet. Zou je misschien een indicatie kunnen geven hoeveel wat er in de bak onder de plantjes zou moeten om ze de juiste hoeveelheid water te geven? Ik begrijp natuurlijk dat hoe groter ze worden, hoe meer ze nodig hebben, maar voor het begin.

              Comment


                #8
                Re: Aantal vraagjes, eerste binnenkweek!

                3 a 4 liter,maar zou je niet beter eerst gaan bouwen en een verslag bijhouden.staks gaa je nog vragen hoe je moet knippen

                Comment


                  #9
                  Re: Aantal vraagjes, eerste binnenkweek!

                  Haha, ik heb wel een aantal buiten oogsten gehad, maar het binnen kweken is totaal nieuw voor mij. Zou je voor mij een voorbeeld kunnen geven (link) oid. als kacheltje? Ik kan alleen maar radiatoren vinden. Bedankt!

                  Comment


                    #10
                    Re: Aantal vraagjes, eerste binnenkweek!

                    klik hierboven eens op die banner van growshop alien en kijk daar eens rond wat er allemaal word aangeboden
                    dan krijg je vast en zeker 'n beter beeld van hoe en wat
                    HOE MOET IK ONTKIEMEN
                    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                    Comment


                      #11
                      Re: Aantal vraagjes, eerste binnenkweek!

                      als je in de schuur gaat kweken zou ik er wel rekening mee houden dat de lucht in de winter vrij droog wordt.
                      dus goed de lucht bevochtigen. misschien kun je en wat mee. greetzz

                      Comment

                      Bezig...
                      X