Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem! wie kan mij helpen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Probleem! wie kan mij helpen

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

    Ik volg dit forum al geruime tijd en ben nu tog eindelijk maar is voor mezelf
    begonnen. Ik heb een kweektent van 1m2 en 2hoog. Me bubble gum stekjes
    staan er al in maar sommige lijken niet te willen groeien. Ze staan onder
    een 600watt lamp momenteel omdat ik nog geen TL's had aangeschaft.
    Nu weet ik dat dit langer kan duren maar na 7dagen krijg ik tog echt twijfels aan de
    stekken. Sommige zien er goed uit, maar 3 blijven achterlopen op de rest hieronder
    enkele foto's van de "zwakkere plantjes".
    IMG00294-20100923-1656.jpgprobleem2.jpg

    De 3 lijken niet te groeien en de bladere hangen ook een beetje, teveel water kan het inmiddels ook niet zijn. heb ze 1 dag zonder gezet. Iemand enig idee wat het is,
    en hoe ik dit kan oplossen?

    M.v.g.
    Werner

    #2
    Re: Probleem! wie kan mij helpen

    600 wat is voor stekken zwaar overkill dus lamp op zijn hoogste, en je lv is te laag. Stekken hebben nauwelijks wortels maar verdampen wel veel via het blad . De minieme worteltjes kunnen dit verdampte water niet zo snal aanvoeren waardoor de celdruk zakt en je plantj slap gaat hangen. door een hoge LV verdampt er minder. Doorgaans halveert men de vingers van de grote bladeren ook bij een stek om te grote blaadverdamping tegen te gaan. Ziet een boterhammenzakje over je stek of een deksel van een propagator of iets dergelijks zodat de lv boven de 80 komt. Temp op 24 graden. succes.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Probleem! wie kan mij helpen

      thnx voor de snelle reactie, ga het morge gelijk proberen hopelijk komen ze er nog bovenop.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: Probleem! wie kan mij helpen

        Sproeien met een plantenspuit en een luchtbevochtiger of natte handoek wil ook nog wel eens helpen
        Hoop voor je dat je op tijd bent , ze zijn op dit moment het kwetstbaarst zoals hierboven al is gezegd

        Comment


          #5
          Re: Probleem! wie kan mij helpen

          ik had het probleem ook. nooit bij nagedacht toen ik de stekken neerzette. de lamp te laag gehangenen volgende dag alles plat.
          toen heb ik de lampen bovenin gehangen en de luchtbevochtiger aan en 24 uur later kon ik en 2 van de 40 weggooien, dus dit viel mee.
          ze zeggen wel eens onkruid vergaat niet en dat klopt ook wel, hehe

          Comment

          Bezig...
          X