Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groei stoppen en bloei een duwtje geven

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Groei stoppen en bloei een duwtje geven

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Een tijdje geleden had ik al een topic gestart met een paar vraagjes over mijn kweekkast. Alles is goed verlopen, en ik ben de trotse vader van een gezonde meid met de naam 'Big Bang'.

    Mijn kweekruimte is qua hoogte helaas beperkt, en mijn schatje heeft de minimumafstand van 50cm tov de lamp al bereikt.

    Mijn plantje is nu al 7 weken lang aan het groeien en gezond aan het zijn enz, en de eerste witte haartjes beginnen al links en rechts tevoorschijn te komen.

    Wetend dat mijn groeiruimte beperkt was, heb ik sinds het begin een lichtschema aangehouden van 12/12 ipv 18/6, kwestie dat ze niet groter zou worden dan ik momenteel aankan.

    Nu is mijn probleem het volgende: zoals boven vermeld kan ik de plant niet meer in de hoogte laten groeien zonder het risico de top te verbranden. Is er een manier (geen voedingsstoffen of wat dan ook, kan er maar moeilijk aan raken en heb een budget) om de groei te stoppen (of toch goed te verminderen) zodat de bloei vrij spel heeft zonder te top te verbranden?

    Ik heb het lichschema tijdelijk aangepast op 8/14 om het wat te remmen, maar weet niet of dit een goed idee is..

    Grtz!

    #2
    Re: Groei stoppen en bloei een duwtje geven

    Hey,

    Je plant groeit al op zich veel minder omdat de meeste voedingsstoffen naar de knopjes gaan. Had vorig jaar zelf een plantje staan die ook maar 40 cm onder de lamp stond, hij bleef heel de bloei even laag en de knoppen waren niet verbrand (:.

    Greetz
    xitro
    Roll that shit,
    Smoke that shit,
    Pass that shit,
    Enjoy the friendship of magic !

    Comment


      #3
      Re: Groei stoppen en bloei een duwtje geven

      Als je echt de bloei wil forceren,laat dan gewoon je lamp 24 uur uit.
      Je plant zal gelijk in de bloei schieten dan.

      Succes

      Comment


        #4
        Re: Groei stoppen en bloei een duwtje geven

        In de stress bedoel je makkenakkie ?

        Lichtschema gewoon op 12/12 en een rekje met gaas in elkaar timmeren.
        Deze over de plant zetten en alles wat boven het rekje groeit plat binden op het gaas.

        Zoekterm: Scrog(gen)
        Last edited by QnQ; 27 September 2010, 23:50.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X