Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1000 watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1000 watt

    Korting op 420shop
    Hey, ik ga dan weldra achter mijn zaadjes bij alien. Het word black jack. Nu mijn kweekkamer is 3m op 2.5m. Dus vrij groot in vergelijking met een kast. Nu hangen er 2x600w lampen in. Mijn buitenkweek staat er momenteel nog ff onder. En alles loopt perfect(temp,vocht,lucht). Aangezien mijn temperatuur min 21gr en max 23gr is zou ik durven overwegen van 1000w lampen te hangen(verbruik trek ik mij niets van aan). Zal mijn temperatuur niet te hoog oplopen? En mijn opbrengst zal dan wss ook iets meer zijn?

    Nog ff iets anders... ik kweek dus in een kamer. Ik ga dan ook gaan voor grote kerstbomen Nu heb ik de raad gekregen van eerst 3 weken non stop licht te geven op 600w en dan nog 5 dagen non stop op 1200w. En dan in bloei zetten. Zijn er mensen die deze methode al gedaan hebben? En wat zijn je bevindingen hiervan(grootte, en hoeveel opbrengst)?

    Alvast dikke merci voor de hulp

    #2
    Re: 1000 watt

    1000 wat hang je wel op een meter afstand van je planten dus cij een plafont van 220 heb je met de pothoogte dan nog maar een meter voor je plant. dus kerstbomen gaat dan al niet lukken. Naar mijn mening ben je beter uit met 2 x 400 wat dan een maal 1000 wat je kan korter op je planten en hebt twee lichtbronnen wat voor een betere lichtverdeling zal zorgen.

    Comment


      #3
      Re: 1000 watt

      Is juist monty... ff niet over nagedacht van die afstand. En als ik ze op tijd in bloei zet, zodanig dat ze niet te hoog komen? Zou ik dan minder afhalen dan met een 600watter erboven en ze laten groot komen? Wat is eigenlijk de ideale hoogte van een plant voor een max opbrengst?

      Comment


        #4
        Re: 1000 watt

        zijn er nog reacties? laat maar komen dan

        Comment


          #5
          Re: 1000 watt

          Maximale opbrengst haal je door veel planten onder 1 lamp te zetten,ze niet te hoog te laten worden door snel in bloei te zetten,rendement (oogst)is tegenover stroomkosten dan het hoogst.

          Voor een bodemoppervlak van 1x1 is 400 watt het meest gebruikt,120x120= 600 watt.
          Persoonlijk zou ik niet voor 1000 gaan,maar das mijn persoonlijke mening,redenatie is hier dan dat het een even grote lamp is als een 600 en de lichtverdeling en warmte-afvoer niet optimaal te doen zijn.
          Heb meerdere mensen zien overstappen naar 1000 en ongeveer even zoveel ook weer terug zien schakelen naar 600,vooral omdat het qua opbrengst niet voldoende verschil maakt.
          Mijn mening? gewoon een 600w lamp erbij.

          Grts
          Daniella
          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

          Misty's ABC

          Comment


            #6
            Re: 1000 watt

            Hey,
            heb ondertussen van bijna iedereen gehoord en gelezen dat ik het best houd bij mijn 600watters. Dus ik ga ook die raad ook opvolgen.

            Zijn er ook mensen die ervaring hebben met mijn 2e vraag? Laat maar horen dan....Greets

            Comment


              #7
              Re: 1000 watt

              Als je even 'Auxine' intikt in de zoekfunctie en eventueel mijn naam toevoegt als topicstarter kom je op een topic uit waar we min of meer besloten hebben dat het beter is dat wat nachtrust het best is voor je plantjes. Maar er zijn evenveel mensen die zeggen dat het geen verschil uitmaakt of je nu 24u licht geeft of 18/6... Als dat je vraag is tenminste . Dat van die hogere wattages is gewoon om ze wat sneller te laten groeien. Maar als je echt optimaal van lampen wil veranderen moet je TL's gebruiken met goede kleurencode (zeker als je wattage jou niets kan schelen dan kan je met TL's met zo'n wattages enorme dingen doen wat de groei betreft, al verandert je setup wel natuurlijk en zijn het weer wat andere lampen enzo). Ik zou kleinere wattages gebruiken om te groeien en indien mogelijk TL's om optimale lichtspectrum te hebben voor je planten. Hangt af van wat jij wil doen en hoever je daarin wil gaan allemaal natuurlijk

              Greetzzz

              Comment


                #8
                Re: 1000 watt

                vraag maar aan wimpie of 24 uur licht helptals je er de hoogte voor heb en de stroom maakt je niks uit natuurlijk liever 1000 dan 600 watt per m2dus eerst effe de temperatuur en lv testen met 600 watt ,heb je dit makkelijk onder controlle dan 1000 watt eropvoorgroeien met meer dan 600 watt per m2 is niet nodig .

                Comment


                  #9
                  Re: 1000 watt

                  Mijn kamer is 3m op 2.5m Daar komen dus 2x600w hps-lampen in. Hoeveel planten zou ik er best inzetten?

                  Comment


                    #10
                    Re: 1000 watt

                    2 keer 600 beschijnd 120 bij 240 cm kom op ruimte zatzou gaan voor 2 planten per 600 wattert op 65 liter kuipen

                    Comment


                      #11
                      Re: 1000 watt

                      lekker grote potten, vinden de dames hartstikke chill. kunnen ze lekker groot en stekt woorden en een groot wortelstelsel aanleggen.
                      ik ben maar nog het begin...

                      Comment


                        #12
                        Re: 1000 watt

                        Nog ff vraagje... moeten er in de kuipen onderin gaten zitten? Heb nu 2 planten in bloei.... 1 in dichte kuip en 1 in kuip met gaten in de bodem. En de kuip zonder gaten in zal het meeste opbrengst geven. Raar,had het omgekeerd verwacht

                        Comment


                          #13
                          Re: 1000 watt

                          wortels die nat staan gaan rotten dus wel gaten ja

                          Comment

                          Bezig...
                          X