Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over bladeren en voeding

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag over bladeren en voeding

    Korting op 420shop
    Hoi, ik ben nieuw in het indoor kweken en woon in Chili waar niet veel indoor material op de markt is.Gebruik een badkamertje als kweeruimte (2,5 x 1,3 x 2,3 mt) gebruik een 400 watt op zon 50 cm. Temperatuur ligt tussen de 25 en 18 graaden, vocht 55 tot 65% en heb goede ventilatie (in en uit). Heb geen special zaad, van een vriend een para zaadje gekregen en die mar geplant, ben er van overtuigt date en van mijn problemen de zaadje zijn. Er is een heel groot verschil tussen een en de andere, somige meten bijna 40 cm en anderen nog geen 20 cm.
    Ben best tevreden voor de eerste keer dat ik plant maar nu beginnen de punten van twee plante te hangen, wat kan dat zijn. Ik geef voeding maar een algemeene die voor groene plantendie in groei zijn, zal die wel goed zijn, ik geef om de 15 dagen vitamines.
    Sluit een para fotos bij. Alle komentaren en opinies zijn welkom.
    Attached Files

    #2
    Re: Vraag over bladeren en voeding

    Ik denk dat je met een te hoge bodem PH zit waardoor er sommige voedingselementen niet opgenomen kunnen worden. Aangezuurd water geven van PH 5,5. Je zou kunnen aanzuren met citroenzuur of azijn als je geen PH- kan vinden daarzo.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Vraag over bladeren en voeding

      He Gringo, ziet er goed uit hoor
      Zoals Monty zegt je zou een PH probleem kunnen hebben en kun je afzuren met citroen maar dan moet je wel een PH meter hebben , wat je ook kan proberen maar niet in combi met afzuren is een beetje kalk bij je grond strooien
      Hoe vochtig is je grond want daardoor kan je PH omhoog gaan en hoe groot zijn je potten , grote potten betekend grote buffer ?
      Je gebruikt nu een chemische voeding , ga op zoek naar een bio of zoek hoe je deze zelf kan maken , B.V. visemulsie of koeie of paarde stront

      Hoe is het rookbeleid in Chilli ?

      Ajo
      Ventje
      Living in Second live for real

      Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

      Comment


        #4
        Re: Vraag over bladeren en voeding

        Ik heb vandaag gelijk een set gekocht om de ph te meten, van die papiertjes met 4 kleuren en het is inderdaad een hoog 8,5 (goed is 6,0 tot 6,5). Ik heb kleine potten ongeveer 15(b)x15(l)x25(h)cm. en wat het water geven betreft, geef ik niet veel water om de 2 of 3 dagen, dat hde grond net nat is. Ik heb nog al problemen gehad in het begin met de grond (te nat) en heb ze overgezet naar grond met zand zodat het water beter dreineerd.
        Wat het rookbeleid in chili is ggrrrrrrr niet veel soeps, alles is hier met de selfde meetstaaf gemeten cocaine, heroine en canabis als ze me pikken met mijn 7 planten krijg ik minimum 3 jaar en maximum 5. dus maar aan niemand vertellen je je je

        Bedankt voor jullie reaktie.

        Comment


          #5
          Re: Vraag over bladeren en voeding

          AH daar zit dus je probleem door de hoge bodem ph

          bij te hoge pH
          De sporenelementen zoals mangaan, boor, koper, zink en ijzer worden door een te hoge pH onoplosbaar, zijn dus onbeschikbaar voor de plant en kunnen dus ook niet door de plant worden opgenomen.
          - alle gebreksziekten mogelijk: ijzer (Fe), mangaan (Mn), borium (B), koper (Cu), zink (Zn).

          - de afbraak van organische stof neemt sterk toe, ook de humus wordt dan in versneld tempo afgebroken


          Je grond spoelen met een ph van 5,5 zal je bodem ph weer omlaag brengen.
          Verder kan u de bodem op deze plaatsen extra verzuren door het bijmengen van turf

          Comment


            #6
            Re: Vraag over bladeren en voeding

            Ja heb ik al gedaan en er vlink water mee gegeven. Met azijn terug gebracht naar ongeveer 5, ik heb allen ph papiertjes. Kijken wat er gebeurt. Bedankt en zal de resultaten laten weten. Zal toch kijken of ik zon electronies PH meter kan krijgen.

            Comment

            Bezig...
            X