Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herma zaden van sannie

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Herma zaden van sannie

    Korting op 420shop
    Bij mijn laatste kweek heb ik tijdens het knippen nogal wat zaad tussen mijn wiet zitten.
    De zaden waren de kolossus van sannie het waren gewone zaden dus ook weinig kans op herma's dacht ik.
    Ik heb een mail gestuurd naar sannie met de boodschap dat ik nogal wat herma planten uit zijn normale zaden heb gekregen. Zijn antwoord was deze zaden zijn daar niet gevoelig voor waarschijnlijk heb je de plant teveel stress bezorgd. Hoeveel stress moet je een plant wel niet bezorgen(uit normaal zaad) om deze herma te maken? Volgens mij ben ik niet de enige met dat probleem bij rondvraag kwam ik meteen iemand tegen die ook herma's uit sannie zaad kreeg. Zo is goedkoop meteen duurkoop!

    #2
    Re: Herma zaden van sannie

    Door stress kan een plant idd herma gaan vertonen. Dit kan een te hoge temperatuur zijn of juist een te lage. Te veel schommelen met je temperatuur. Stress door verkeerde LV (te hoog te laag of te veel schommelen). Lichtstress, schommelen met je lichturen, of voedingsstress zijn. Legio mogelijkheden om je plantje het zo moeilijk te maken dat ze voor de minder energievretende vorm van bloei, de mannelijke bloei en stuifmeel maken kiest in plaats van de veel energie vragende vorm vrouwelijk bloei maken en zaden rijp krijgen om toch haar genetica door te geven. Ik zou het niet meteen bij de zaadbank zoeken.
    Last edited by monty; 9 October 2010, 09:47.

    Comment


      #3
      Re: Herma zaden van sannie

      hij heeft niet voor niks de bijnaam herma sannie
      ik kreeg eergisteren 'n sample NYCD
      deze was ook vroegtijdig geoogst doordat er ballen in kwamen terwijl 'n ander soort wat er bijstond hier totaal geen last van had.
      het ligt dus echt niet aan de diverse mogelijkheden van stress
      sannie's zaden zijn gewoon herma gevoelig
      dat is en blijft 'n feit

      grtz angel777
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

      Comment


        #4
        Re: Herma zaden van sannie

        't gaat opvallen he Angel , steeds vaker hoor je dat sannie herma's verkoopt.......
        best wel jammer omdat de soorten in meeste gevallen wel intressant zijn , maar nu ik zelf de ervaring heb ermee ben ik er gelijk klaar mee "met Sannie's Seeds"


        Smoke

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Herma zaden van sannie

            Ik vind het ook een zware beschuldiging als ik heel eerlijk ben
            Ik kweek al jaren met sannie zijn zaden en die van escobar en nog nooit een herma gehad.
            herma lig ook vaak aan de kweker zelf.

            En de uitspraak Goedkoop = Duurkoop ... wat wil je nou voor een euro op de eerste rij zitten? en dan achter af klagen dat je niks kon zien om dat je te dicht bij zat ofzo?

            Groetjes Bella

            P.s eigenlijk snap ik ook niet dat hier geen kweek verslag staat van jou herma's maar wel een klacht over sannie
            Last edited by belladonna; 9 October 2010, 11:29.
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Herma zaden van sannie

              Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
              Door stress kan een plant idd herma gaan vertonen. Dit kan een te hoge temperatuur zijn of juist een te lage. Te veel schommelen met je temperatuur. Stress door verkeerde LV (te hoog te laag of te veel schommelen). Lichtstress, schommelen met je lichturen, of voedingsstress zijn. Legio mogelijkheden om je plantje het zo moeilijk te maken dat ze voor de minder energievretende vorm van bloei, de mannelijke bloei en stuifmeel maken kiest in plaats van de veel energie vragende vorm vrouwelijk bloei maken en zaden rijp krijgen om toch haar genetica door te geven. Ik zou het niet meteen bij de zaadbank zoeken.
              Volgens mij ligt het NIET aan stress maar wel duidelijk aan het zaad een vriend van mij die heeft net het zelfde probleem.
              Hij zei me meteen wat ik hier onder lees herma sannie hij staat er voor bekend,nu is het wel een trieste zaak een oogst vol zaad dat rookt niet lekker!
              Ik blijf er bij een plant uit gewoon zaad moet je wel heel hard stressen alvorens je herma's krijgt!
              Het makkelijkst is natuurlijk meteen te gaan roepen dat je ze teveel stress bezorgt en daarmee is voor sannie de zaak afgesloten.

              Comment


                #8
                Re: Herma zaden van sannie

                Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                Ik vind het ook een zware beschuldiging als ik heel eerlijk ben
                Ik kweek al jaren met sannie zijn zaden en die van escobar en nog nooit een herma gehad.
                herma lig ook vaak aan de kweker zelf.

                En de uitspraak Goedkoop = Duurkoop ... wat wil je nou voor een euro op de eerste rij zitten? en dan achter af klagen dat je niks kon zien om dat je te dicht bij zat ofzo?

                Groetjes Bella
                Op de eerste rij niet echt hoor maar ik wil voor die prijs ook niet in de gang gaan staan!

                Comment


                  #9
                  Re: Herma zaden van sannie

                  Elke zaadbank zal idd wel eens een herma ertussen hebben monty maar bij sannie komt het wel een beetje veel voor , en dan word je afgescheept met een mailtje dat je een nieuw zakkie zaden krijgt als je m erop wijst en tegelijkertijd kicken ze je van WF......


                  Smoke

                  Comment


                    #10
                    Re: Herma zaden van sannie

                    lollig

                    Comment


                      #11
                      Re: Herma zaden van sannie

                      Je krijg netjes een zakje zaden toe gestuurd en achter af nog liggen zaggen ik snap dat niet hoor.
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: Herma zaden van sannie

                        Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                        Je krijg netjes een zakje zaden toe gestuurd en achter af nog liggen zaggen ik snap dat niet hoor.
                        Wie zegt dat ik nieuwe zaden heb gekregen??? Een mail heb ik gekregen met de mededeling dat deze soort daar niet gevoelig voor is!
                        En daarmee is de kous af!

                        Comment


                          #13
                          Re: Herma zaden van sannie

                          aaahhh F.T.W die sannie is al deze aandacht niet waard , ik ga verder van mn weekend genieten....


                          Smoke

                          Comment


                            #14
                            Re: Herma zaden van sannie

                            Ik heb de ervaring met deze seedbank ook.
                            Toen de Killing Fields nieuw was en het mij gebeurde heb ik het gemeld bij de breeder.
                            Deze heeft daarop de productie stilgezet.
                            Inmiddels, jaren later is de strain weer verkrijgbaar en zit de genetica ook in veel andere strains.

                            Maar ik heb nog wel 5 of 6 soortjes liggen van 'm, en die heb ik nog niet grootgebracht.
                            Wellicht gaan die wel goed..
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Herma zaden van sannie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Smoke75 View Post
                              Elke zaadbank zal idd wel eens een herma ertussen hebben monty maar bij sannie komt het wel een beetje veel voor , en dan word je afgescheept met een mailtje dat je een nieuw zakkie zaden krijgt als je m erop wijst en tegelijkertijd kicken ze je van WF......

                              Smoke
                              Lijkt me duidelijk wat hier staat toch of niet...
                              Maar van Wf verwijderd worden en dan hier komen klagen zal niet helpen lijkt me.
                              En zal niet zonder reden ergens verwijderd worden
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...
                              X