Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn er foute kweektenten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zijn er foute kweektenten

Korting op 420shop
    Wie weet of er foute kweektenten zijn. Ik heb zelf een Silverbox en van de 10 pogingen
    om te kweken zijn er 2 gelukt. Tot aan het begin van de bloei gaat het goed, daarna beginnen de bladeren in het midden van de plant vanuit de punt geel te worden. Het lijkt of de plant zijn voeding uit het blad trekt. Bij controle achteraf lijkt het ook of er te weinig wortelontwikkeling is geweest.
    Dit zet door totdat er zo rond week 5a6 haast geen blad meer over is. In de loop van dit proces stagneert de groei (lees bloei) ook, zodat ik de boel stopzet en weer opnieuw begin. Inmiddels heb ik alles al geprobeerd: veel water, weinig water, wortelstimulator,
    lamp hoog, lamp lager, bloeivoeding enz.
    Nu heb ik alle kunststof eruit gehaald (de plastic bak en het plastic onderzeil) en ga het opnieuw proberen.
    Wie heeft tips of ervaring met een foute kweektent???

Grtz John

Re: Zijn er foute kweektenten

Er bestaan giftenten ja, zou zo even de merken niet weten
    Maar zoek eens verder op het forum, geheid dat je wat tegenkomt..

Zelf houd ik me vast aan de "grotere" merken, daar weet ik het zeker van dat deze in orde zijn
    2de growverslag:

**Lallende kadaver's kweekproces, 12 (P.P) Stekken onder een 600w Adjust!**

Comment

ik denk dat je niet goed voeding geeft, als het een giftent zou zijn dan zou je problemen tijdens de groei ook hebben.Wanneer de bloei begint is het moeilijkste moment voor kwekers om voeding te geven, voedingspatroon slaat om en planten hebben meer voeding nodig om toppen aan te maken. Als je niet genoeg geeft, dan wordt het steeds erger, mss denk je dat je goed bezig bent door voeding te geven, maar je tekort is zo groot dat je telkens te weinig geeft en dan je voeding in twijfel trekt.
      heb je een ec meter en verhoog je de dosis van je voeding naarmate de kweek vordert.

Als ik het zo lees, lijkt het me dat je gewoon veel te weinig voeding geeft en niet durft doorvoeden op de momenten dat ze het nodig hebben. je geeft waarschijnlijk geen tot weinig voeding tijdens de eerste weken waardoor je aarde plots uitgeput is en je met een tekort zit?

een foto zou ook helpen, hoe groot zijn je potten, hoelang groei je voor.

je kunt je voeding ook op je blad spuiten voor snellere werking, als je bladeren geel worden en je enkele dagen erop spuit met voeding zou je ze groen moeten trekken, indien niet dan ligt het niet aan de voeding

ben voor zon 90 percent zeker dat je zwaar ondervoed of te lage ec, niet sterk genoeg.Want je probleem start net wanneer de voeding behoefte van je planten vergroot...pk13-14 helpt ook samen met bloeivoeding zodat je genoeg pk geeft wat ze zwaar nodig hebben om toppen te maken. Zonder die voeding gaan ze inderdaad stil staan en worden bladeren leegegezogen tot je geen blad meer hebt.

iedere dag voeding geven met een ec van 1.6-1.7 wannner ze geel worden, ik veronderstel dat je de aanwijzingen op de fles volgt en aan een ec van 1.1-1.2 zit

Comment

\John,
        Er zijn in het verleden silverboxen verkocht met een witte bodem erin. Gooi die eruit en klaar. Het is overigens een weekmker vergiftiging. Je plant wordt geel en stopt met vertakken vanaf de 2de week bloei. Het kan ook komen door verkeerde potten of tapijt in de kamer waar de tent staat.
        Grt,
        123harry
        No-nonsens kweker

Comment

sluit mij aan idd,bij voedings tekort.....

Comment

En, is het een witte bodem? Aan nde hand van je duidelijke klacht wat betreft stagnatie groei en wegtrekken voeding denk ik eerder aan een weekmakervergifteging als aan een voedingsprobleem. Is de bodem van de tent wit? Als dat het geval is dan is dat zeker de oorzaak, hebben we vaker gezien. Die Silverboxen met die bodem zijn in 2008 en begin 2009 op de markt geweest. Nuy zit er gewoon een goede silveren bodem bij.
            No-nonsens kweker

Comment

als je potten te klein zijn gebeurt er precies wat je verteld! heb dit ook een keer meegemaakt. hoe groot zijn ze..?
              en door foute ph en ec waarde kan je plant op den duur ook geen voeding meer opnemen heb je dit al na gekeken?
              NO PANIC... GO ORGANIC !

Comment

ik heb het zelfde probleem ligt aan de tent ik heb ook vanalles geprobeert ze gaan telkens kapot ik hou alles in de de gaten ph ec de plantjes groeien heel slecht bladeren worden nooit mooi groen en precies na drie vier weken gaan ze kapot ik heb een xxl zwarte met witte zijl van binnen 5 kweken zijn me erin kapot gegaan kloteding wegflikkeren die tent of hou em voor alleen te drogen

Comment

gewoon wat balkjes bij de gamma en bouwzeil,en lekker timmeren

Comment

bewaar de constructie van de tent vervang dat klote zijl met zwartwit folie ff netjes en goed afplakken

Comment

5,5 week-5.jpg5,5 week-5.jpg2 week-1.jpg6,5 week-2.jpg3,5 week-1.jpg4,5 week-1.jpgAllen alvast bedankt voor de reakties. Mijn tent is dus een silverbox met zilveren (reflekterende) bekleding, er zat een losse witte bodem in, die heb ik eruit gehaald. Heb een nieuwe kweek opgezet, 2,5 week in de groei gezet, daarna op 12/12 tot een week geleden ging alles goed (3 week bloei) toen begonnen diverse bladeren weer geel te worden aan de punt , ben gelijk naar mijn growshop gegaan voor advies. Volgens hem was het teveel aan voeding (bladeren verbranden) advies: voorlopig even geen voeding en daarna de helft van wat op de flacon staat (3,5 ml per liter 1 a 2 keer per week tijdens bloei, Organic Iguana juice bloom), volgens hem was de voeding te sterk. Inmiddels zijn we een week verder en het is compleet herfst in de tent na 4 week bloei (oftewel vergeet het maar) Uit wanhoop heb ik ze onder de douche flink gespoeld, maar ik ben bang dat het niet
                      meer helpt. Bij de volgende kweek (ik geef niet op) wil ik andere voeding proberen (iemand suggesties) maar het moet wel organisch zijn vanwege de smaak.
                      Even wat algemene gegevens:
                      Potten 6 liter
                      Lamp 400W
                      Aarde: light mix met cocos
                      Luchtaanvoer van buiten (wordt door huis geleid en verwarmd tot 19 graden)
                      Ik weeg de planten met pot bij het opzetten en geef ze water tot dat gewicht weer bereikt is.
                      Temp tussen 20 en 28 graden
                      Attached Files

Comment

Misschien is plagron iets voor je. Hier bijvoorbeeld kan je een topbox kopen (wat neerkomt op een veel goedkopere prijs dan als je die spullen log koopt). Ik ben heel tevreden over deze voeding. https://www.growshoponline.nu/index....hk=1&Itemid=14
                        Je probleem lijkt me verbranding. Welke voeding gebruik je nu?

Grtjs,
                        Last edited by pedro; 19 December 2010, 20:15. Reden: link vergeten toevoegen
                        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

Gebruik nu" Organic Iguana juice bloom", en volgens mijn growshop man is hij vrij heftig, dus ik hou het ook op overvoeding en ga het opnieuw proberen met mildere voeding

GRTZ John

Comment

Pak gewoon eens 11 liter of meer.
                            Lijkt mij ook eigenlijk overvoeding.
                            Krijgen ze wel genoeg lucht verversing? Is de wortels geen verse lucht krijgen, kunnen ze ook geen voeding opnemen. Ook als die Iguiana juice erg veel P en K bevat, volgens mij is het een afbloei stimulator of niet? Geef die dan veel later, geef eerst voeding met meer N voor de groei. Ze zijn ook een beetje leeg denk ik, dunne takken, en bladeren ver uit elkaar. Echt meer stikstof (N) nodig.
                            De overvoeding lijkt zoals bij veel mensen, zelf ook al vaker mee gemaakt, op te veel (K)alium.
                            Je kunt beter wat minder geven, waardoor onderin de plant tekorten ontstaan, dan dat je gaat overvoeden, wat bovenin zit en zich op den duur door de hele plant verplaatst.

Welke cannabis soort is het eigenlijk?

Misschien kunnen mensen reageren met zo'n zelfde tent, om aan te geven dat het goed moet kunnen of niet. Of je kunt zelf eens zoeken, naar kweekverslagen met precies de zelfde tent.
                            Last edited by heaven; 27 December 2010, 12:36.

Comment

Bezig...
                            X