Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eenvoudig binnen kweken?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eenvoudig binnen kweken?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb laats 2 stekjes gekregen.
    Dus heb ze maar eens in een pot gezet om te kijken wat ermee zou gebeuren.
    Tot mijn verbazing zijn ze ook nog gaan groeien.
    1 amper, heeft nu 2 kleine blaadjes en 2 mini.
    De 2e zitten nu rond de 12 blaadjes aan.

    Nou is mijn vraag wat voor lamp ik het beste kan pakken.
    Ik wil dus niet zo'n 400 watt lamp of iets in die richting.
    Wil het namelijk zo simpel mogelijk houden.
    Puur om te kijken of het wat kan worden of niet.
    Heb al wat gelezen over eventueel een tl lamp of spaarlamp?
    Spaarlampen lijken me dan het makkelijkste.
    En is een kast echt noodzakkelijk?
    Of kan ik het ook met een lamp en ergens in een kamer proberen waar de temperatuur ongeveer 22 graden is?

    #2
    Re: eenvoudig binnen kweken?

    Je hebt in ieder geval een natrium bloeilamp nodig. Zonder de goeie lamp geen top.
    No-nonsens kweker

    Comment


      #3
      Re: eenvoudig binnen kweken?

      Ja dat weet ik.
      Echter ben ik benieuwd wat men bedoeld met een spraarlamp voor de groeifase.
      En zo'n natriumlamp, kan je die in een gewone fitting van een lamp draaien?
      Of is dat allemaal anders dan normaal dus past dat NIET in een huis tuin keukenlamp?

      En de andere vraag, is een kast perse nodig?

      Comment


        #4
        Re: eenvoudig binnen kweken?

        Tl werkt ook heel goed je moet alleen de juiste kleur pakken , 830 of 834 geloof ik
        Gebruik anders de zoekfunctie eens op, TL Kweek
        Zal je een hoop van leren


        Ajo
        Ventje
        Living in Second live for real

        Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

        Comment


          #5
          Re: eenvoudig binnen kweken?

          Kweken met tl is niet echt een aanrader. Gewoon een 250 watt bloeilamp van GE is de goedkoopste oplossing voor een beetje rendement. Past niet in normle fitting. Je hebt er ook een ballast bij nodig.
          Kosten €20,- per maand. Oprengst 150 grmm 9 week. als je een beetje normaal kweekt.
          Alle vormen van spaarlampen werken niet tot slecht. Voor de groei gaat het nog wel, bloeien gaat slecht. Begin ook niet aan ledlampen, werkt niet.
          No-nonsens kweker

          Comment


            #6
            Re: eenvoudig binnen kweken?

            Oke,
            En over welk merk en kosten heb je het dan?
            En is er echt 100% een lamp nodig voor resultaat?
            Zeker omdat het maar of 1/2 plantjes gaat.

            Comment


              #7
              Re: eenvoudig binnen kweken?

              Die lamp heb je nodig. Kosten ongeveer € 50,- . Tentje eromheen ook wel handig, anders erg licht in je kamer. Ik kan je niet vertellen waar je dat kunt kopen, ik ben niet neutraal, ik heb zelf een online growshop. Ik zou zeggen google op kweektent
              No-nonsens kweker

              Comment


                #8
                Re: eenvoudig binnen kweken?

                om te beginnen zou ik eerst eens wat gaan lezen over hoe je moet kweken
                je geeft zelf al aan dat het geen serieuze kweek gaat worden !!!

                fijn dat je stekjes hebt,
                fijn dat je advies krijgt wat je zou kunnen doen,
                maar ik geef je nu 1 advies en dat is veel topics doorlezen zodat je tenminste enig idee krijgt waaraan je begint.

                tot die tijd.........gooi die akelige dingen weg en als je serieus wil gaan hobby-en neem er dan ook de tijd voor.

                grtz angel777
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                Comment


                  #9
                  Re: eenvoudig binnen kweken?

                  Angel777,heeft gelijk.....
                  Eerst je eigen goed inlezen,en niet zomaar
                  beginnen en dan kijken wat er allemaal bij komt kijken....
                  Kweken onder tl en sl,gaat harstikke goed,alleen met de opbrengst is
                  het wat minder,maar goed om te proberen is er niks mis mee....
                  let wel op dat groeien gebeurdt met kleurcode 840 en bloeien 827
                  tevens is het van belang dat ze in het begin op 18/6 gezet worden,
                  en met de bloei op 12/12......Een plekje om ze dus,compleet in het donker
                  te zetten gedurende die uren is dan ook uiteraard aan te bevelen,anders wordt
                  het bij voorbaat niks en zal het gewoon op een teleurstelling uitdraaien.....
                  mbt lampen,is idd hps het beste,maar tegenwoordig zijn er enorm goede sl groei en bloei
                  verkrijgbaar,de zogenaamde plug en play....die je zonder balast kan gebruiken,zit namelijk
                  al in de lamp....Suc6

                  Comment


                    #10
                    Re: eenvoudig binnen kweken?

                    Zou even rond kijken bij de micro kweek afdeling daar wordt veel met sl,tl en lage wattage hps gekweekt.

                    Comment


                      #11
                      Re: eenvoudig binnen kweken?

                      Dus eigenlijk om het je eigen makkelijk te maken,zegt iedereen tegen jou!!!!!
                      lezen,lezen,lezen,lezen,lezen,lezen,lezen

                      Comment


                        #12
                        Re: eenvoudig binnen kweken?

                        Heb intussen het een en ander doorgenomen en er komt dus enorm veel bij kijken.
                        Zomaar een plantje proberen te laten groeien blijkt dus verkeerd gedacht.
                        Maar zie mezelf niet echt een kast enz bouwen. Daar is het risico me te groot voor.

                        Dus kort samengevat, ik kan of serieus wat proberen in een kast met lampen enz en hopen dat het wat word?
                        Of zoals nu, lampje erop 18/6 in een muurkast is geen optie?
                        Want het ding groeit wel en ruikt ook.
                        Is nu rond de 20cm groot met een aantal bladeren met 9 vingers eraan.

                        Comment

                        Bezig...
                        X