Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe lang laten drogen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe lang laten drogen

    Korting op 420shop
    Zaterdag is het 2 weken dat mijn plantje dood is.

    Ik zit al volop te denken aan de crematie.

    Maar hoelang laten jullie jullie plantje drogen?

    Met of zonder de bladeren eraan,
    met of zonder pc fan die voor de extra luchtverplaatsing zorgt ..

    let me know

    groentjes

    loewie

    #2
    Re: Hoe lang laten drogen

    je plantje is goed droog als de takjes breken als lucifer houtjes.ik zelf droog meestal n week ,dit is met ventilatie !
    daarna wikkel ik n deel in kranten en leg dit een tijdje weg(curen)zorgt voor n lekker zacht wietje
    in principe zou je plant dus nu klaar zijn voor de crematie.
    zelf knip ik altijd alle blad weg wanneer de toppen vers zijn!
    grtz

    Comment


      #3
      Re: Hoe lang laten drogen

      Ergens heb ik gelezen dat je de bladen eraan "moet" laten om een beter smaak te hebben. Helaas kreeg ik die info wat te laat.

      Dit weekend ga ik eens testen of de takjes breken als lucifers.

      Maar voor het er eentje toe leg met mijn oogst eerst effe wegen.
      Ik ga 40 gr "nat", hoeveel zou er nog overblijven na het drogen?

      groentjes

      loewie

      Comment


        #4
        Re: Hoe lang laten drogen

        deel maar door 4, zo reken ik altijd he.......weet je .......... das grof.......lol..........

        ik knip eerst voor het gaat drogen.
        en meetsal enkle met afzuiger zacht op een kole temperatuur zonder blazers e.d. lekker rustig laten drogen
        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

        Comment


          #5
          Re: Hoe lang laten drogen

          Ik heb een paar weken geleden een buitenoogst geknipt,en heb 1 helft "gewoon" geknipt en 1 helft "ruw" geknipt (dus alleen de grote bladeren weggehaald) .
          En ik kan je vertellen dat de "ruw" geknipte toch een heeel stuk beter smaakt.
          Dus dit maakt wel degelijk een verschil !

          Comment


            #6
            Re: Hoe lang laten drogen

            Beste Makkenakkie ,ik moet je toegeven dat dat zeker zo is ,alleen is het een beetje verschillend per soort heb ik al gemerkt ,sommige wietjes drogen met bladeren en dan wanneer ze een beetje droog zijn afknippen kan de smaak beter/anders maken waar andere dan weer beter smaken als je ze vers knipt ... kan voor sommige zoeter uitdraaien voor andere scherper enzo ,zelf heb ik wel el gemerkt dat bij haze enzo je wel kan drogen met blad maar niet volledig,in de helft van het drogen wegknippen en dan verder drogen kan wel een beter smaakje geven imo

            Grtz Hash
            Geniet nooit met mate !

            Comment


              #7
              Re: Hoe lang laten drogen

              Houdt +/- 25 procent aan van je nat gewicht, dan kom je aardig in de buurt van het eindgewicht..
              En hier gaat het na 5 dagen drogen de longen in
              2de growverslag:

              **Lallende kadaver's kweekproces, 12 (P.P) Stekken onder een 600w Adjust!**

              Comment


                #8
                Re: Hoe lang laten drogen

                @ Hasharin Ik heb niet echt veel ervaring met de haze kwa kweken,maar zal deze knip-methode zeker in m,n achterhoofd houden .
                Verder denk ik ook dat het een beetje persoonlijke smaak is.
                Niet iedereen houd namelijk van dezelfde sterkte/soort wiet.
                Maar goed ook dat we niet allemaal hetzelfde zijn

                Comment


                  #9
                  Re: Hoe lang laten drogen

                  Als je ze gekuist hebt en aan de takken gelaten hebt moet je op 1.5 a 2 weken rekenen. Als je ze direct volledig gekuist heb zoals ik gedaan heb en in een donkere niet te koude plaats gelegd hebt, dan 5 tot 7 dagen. En van 40 gr mag je blij zijn met 12 gram. Enja, over die bladeren aan laten...Kan mss goed zijn voor de smaak, maar het kuisen zal al heel wat minder zijn. Zeker als je bv 20planten hebt. En als je een topsoort neemt moet je je geen zorgen maken over de smaak. Zeker als ze goed opgekweekt zijn. Succes ermee

                  Comment


                    #10
                    Re: Hoe lang laten drogen

                    gekuist???....kuisen ???

                    Comment


                      #11
                      Re: Hoe lang laten drogen

                      kuisen is schoonknippen. Hij bedoeld dus of je enkel het grote fanblad weg haald of dat je meteen de toppen geheel knipt als ze vers zijn.

                      Comment


                        #12
                        Re: Hoe lang laten drogen

                        ow zo ja,,,d8 al aan andere dingen bij dat woord

                        Comment


                          #13
                          Re: Hoe lang laten drogen

                          rustig drogen in 10 tot 14 dagen in een ruimte met +/- 50 % luchtvochtigheid, 20 graden, beetje lucht verplaatsing.
                          met tak en klein beetje blad ophangen dan als ze droog zijn de topjes van de takken halen en het overige blad verwijderen,
                          dan de schone topjes in steriele glazen potten doen, de deksel erop en na 12 uur weer 5 min. open doen herhaal dit 2 weken en laat daarna de pot dicht voor 2 weken.
                          zo worden alle stofjes die nog in de toppen zitten rustig omgezet in suikers. ik ben een connaisseur en smaak is heel belangrijk voor me!

                          dit is mijn manier en geloof me, je medicijn word A+ kwaliteid!

                          mvg chemdog
                          NO PANIC... GO ORGANIC !

                          Comment

                          Bezig...
                          X