Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste binnenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste binnenkweek

    Korting op 420shop
    hoi, na 3jaar buiten een plant te hebben gezet (en steeds weer teleurgesteld te zijn van het resultaat) heb ik besloten om binnen een paar plantjes te zetten.
    Ik heb namelijk een tentje aangeschaft : http://www.eugrowshop.eu/nl/complete...120x120x200cm/

    enkele zaadjes : Sensi Seeds Female Shiva Skunk & Nirvana Seeds Medusa Female.

    ook heb ik de productlijn van canna terra bijgekocht. http://www.canna.nl/growguide

    nu raak ik er niet helemaal aan uit wat ik met mijn water moet doen.
    na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat mijn leidingwater die binnenkomt 0.35-0.45 ec heeft, wat ideaal is(volgens de canna growguide). maar dan hebben we natuurlijk wel nog een wasverzachter, beinvloed deze de ec waarde ? en over de PH waarde vind ik al helemaal nix terrug. ideaal zou moeten zijn 5.8-6.2, kan ik nergens water kopen/vinden die deze waarden heeft ? dan moet ik niet lopen knoeien met ph
    waardes aan te passen want dat snap ik helemaal niet goed.

    bedankt

    #2
    Re: eerste binnenkweek

    Hoi Max, neem de tijd even om jezelf voor te stellen in de members introduction afdeling, wel zo netjes.

    Oorspronkelijk geplaatst door maxn View Post
    ... maar dan hebben we natuurlijk wel nog een wasverzachter, beinvloed deze de ec waarde ?
    De wat? Wat bedoel je hier precies met hebben wel nog een wasverzachter? Ik vermoed dat je het hebt over de hardheid van je water? Als de ec bekend is, wil je eigenlijk alleen nog de ph weten. Je kunt het beste je binnenkomende water meten met een ph-meter, dan ben je het meest zeker over wat je over je plantjes gooit. De gegevens blijken niet altijd heel accuraat te zijn, maar over het algemeen wel hoger dan wordt aangeraden.

    Oorspronkelijk geplaatst door maxn View Post
    ... ideaal zou moeten zijn 5.8-6.2, kan ik nergens water kopen/vinden die deze waarden heeft ?
    Spa Blauw.

    Comment


      #3
      Re: eerste binnenkweek

      hey catseye, ik heb me intussen voorgesteld; bedankt voor de opmerking

      wel zo een ding van aqua service, als je deze kent http://www.aqua-service.be/waterbehandeling/water.asp . het zou moeten de kalk in het water verminderen.
      en over die spa blauw, moet ik die dan mengen met gewoon water of kan ik die gewoon puur geven (M.a.w. ; zijn de andere parameters van spa blauw correct als water voor de planten)?

      alvast hartelijk bedankt voor je snelle reactie.

      Comment


        #4
        Ik weet niet wat de impact van waterbehandeling is op de andere parameters van het water, dat zou je dan echt moeten (laten) meten.

        Spa blauw is prima als watergift en kun je puur geven (ph6).

        Comment


          #5
          Re: eerste binnenkweek

          spa doe ik ook altijd mn ph hier is ongeveer 8,5 (volgens waterbedrijf) en ik heb geen zin om een ph meter en eik middelen te kopen, spa is perfect!
          ik ben maar nog het begin...

          Comment


            #6
            Re: eerste binnenkweek

            Spa blauw heeft dan wel een goede PH maar is eigenlijk zeer arm aan sporenelementen. Later in je kweek zul je dit tegen komen als gebrek.
            Last edited by monty; 6 November 2010, 19:35.

            Comment


              #7
              Re: eerste binnenkweek

              Hoe groot zijn je potten?
              Als je op aarde kweekt en je hebt wat volume kun je met PH7 al uit de voeten hoor.
              Zodra je voeding gaat geven zakt je leidingwater wel richting PH7.

              wat Monty zegt klopt ook als een bus, leidingwater bevat goede zaken zoals sporenelementen (Fe e.d.) en ander nuttigs zoals Ca.

              Niet te moeilijk doen, het is gewoon een plant. Als je PH toch echt wil beinvloeden koop dan PH- gewoon op je leidingwater.

              Grtz
              B.

              Comment


                #8
                Re: eerste binnenkweek

                hey, bedankt voor de reacties,
                zaadjes zijn nog maar net geplant, dus ze zitten nog in van die kleine potjes.
                en @Buizerd, wat bedoel je met "koop dan PH- gewoon op je leidingwater" ?

                thx
                maxn

                Comment


                  #9
                  Re: eerste binnenkweek

                  Zie "Canna ph - veg(growth) 1 liter" voor de groei fase en "Canna ph - bloom 1 liter" voor de bloei fase bij Alien. Maar daar heb je zeker een PH meter voor nodig om mee te werken. Enkele druppeltjes zijn al voldoende om de PH naar beneden te laten kletteren.

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste binnenkweek

                    oke, bedant voor de info catseye, ik heb besloten gewoon mn kraanwater met spa te mengen

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste binnenkweek

                      gewoon lekker gaan knutselen.koop of jat of leen een,planken van 25 cm breed.maak hier een vierkant van die net in je tent past.bekleed de bodem met vijverfolie en maak een hooge opstaande rand.nu heb je een water dichte aardebak.helemaal vullen met lightmix.inwateren met 4 liter wortelstimulator,en de lamp aanzetten.naa 24 uur de bak weer aanvullen met aarde,en nog een keer 2 liter water met wortelstimulator erop gieten.nu heb je een aardebak die klaar is voor gebruik.gebruik biovoeding.ik gebruik zelf bio bloei en groei van biobizz.gewoon langzaam opbouwen volgens schema.omdat je aardebak een behoorlijke buffer heeft hoef je niet aftezuuren.ik zelf kweek in 65 literkuipen en vervang naa een kweek alleen de bovenste 10 cm aarde.heb dit nu al 3 keer achter mekaar gedaan en ben pas voor de 4 ekeer gestart gaat goed.dus veel aarde gebruiken en biovoeding dan heb je geen meeters nodig.zou er wel 2 tensiomeeters in doen zo kun je je watergift in de gaten houden.

                      Comment

                      Bezig...
                      X