Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wanneer kan de lamp boven de plantjes?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wanneer kan de lamp boven de plantjes?

    Korting op 420shop
    heb gisteren m`n zaadjes geplant , hoe groot moeten de stekjes zijn voor ze onder de lamp gaan??
    en vanaf wanneer moet ik de afzuiging aanzetten?
    en hoe hoog moet het vochtpercentage zijn in de tent als de stekjes onder de lamp gaan?
    tis m`n eerste keer dat ik zelf probeer te kweken dus ben blij met een goed advies.
    is kraanwater goed genoeg voor de plantjes of moet ik het mengen met hemelwater?

    gr.rene41

    #2
    Rene,

    Welkom op het forum. Je kan je lamp aandoen als je zaailingen boven de grond komen. Hoog beginnen (zeker met hps) en langzaam laten zakken naar de juiste hoogte. De temperatuur rond de 24 graden en de luchtvochtigheid zo hoog mogelijk voor de zaailingen ( doorzichtig bekertje er op of in een propagator). Maar ik zou vooral je willen aanraden om veel op het forum te gaan lezen, begin is bij onderstaand stuk:

    http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/11810-telen-op-aarde-met-iR-Cheese-Amnesia?highlight=Telen+aarde

    Comment


      #3
      Re: wanneer kan de lamp boven de plantjes?

      1 dag lid en nu al zoveel vragen

      of je gaat eerst eens fatsoenlijk lezen wat er al overal geschreven staat of je gaat maar wat aanklooien.
      die vragen die jij stelt zijn al 100-en keren gesteld.
      meestal door mensen die wel willen kweken maar te lui zijn om de nodige info zelf bij elkaar te schrapen.

      grtz angel777
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

      Comment


        #4
        Hoi Rene,

        er is een groot verschil tussen een stek een een plant uit zaad. Volgens mij haal e een en ander door elkaar. Een stek is een clone van een moederplant een jong plantje uit zaad noemen we een zaailing of spruit.

        Lamp er meteen boven zodra je kiempje boven de grond komt de eerste uren licht zijn zeer bepalend voor de verdere ontwikkeling. Ik ontkiem dus met lamp aan om dit moment niet te missen.

        VL voor een zaailing rond de 60 % houden afzuiging gewoon aan.

        Over je kraanwater zou ik je adviseren op deze eens door te lezen http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...0061#post80061

        Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
        1 dag lid en nu al zoveel vragen

        of je gaat eerst eens fatsoenlijk lezen wat er al overal geschreven staat of je gaat maar wat aanklooien.
        die vragen die jij stelt zijn al 100-en keren gesteld.
        meestal door mensen die wel willen kweken maar te lui zijn om de nodige info zelf bij elkaar te schrapen.

        grtz angel777
        Hij steld zijn vragen in het subforum "vragen binnen wiet kweken" ik zie daar niks verkeerds aan als het je niet zint om vragen te beantwoorden blijf dan weg uit de vragen secties, Ik word een beetje moe van steeds deze botte opmerkingen van je te lezen in de vragen secties. Het forum is nu juist bedoeld om vragen en ervaringen met elkaar te delen.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: wanneer kan de lamp boven de plantjes?

          @Hij steld zijn vragen in het subforum "vragen binnen wiet kweken" ik zie daar niks verkeerds aan als het je niet zint om vragen te beantwoorden blijf dan weg uit de vragen secties, Ik word een beetje moe van steeds deze botte opmerkingen van je te lezen in de vragen secties. Het forum is nu juist bedoeld om vragen en ervaringen met elkaar te delen.

          ik bekijk het iets anders als jij
          dat onze meningen verschillen en dat jij daar moeite mee hebt met mijn manier van reageren is jouw probleem en niet mijn probleem
          ik ga naar school voor iets te leren en krijg daar boeken voor m'n neus om 'n basis te kunnen leggen voor de toekomst.
          bij vragen is er de leraar die je kan bijsturen als je er echt niet zelf uitkomt.
          ik ga op dit forum kijken om iets te leren en hier is genoeg info te vinden om je op weg te helpen.
          mocht je er dan echt niet uitkomen dan is er nog altijd de mogelijkheid je vraag te stellen.

          grtz angel777
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

          Comment


            #6
            Re: wanneer kan de lamp boven de plantjes?

            Ben het eens, dat botte betweterige gedoe komt de sfeer niet ten goede!

            Alle vragen zijn al wel eens gesteld dus dan kunnen we het forum wel sluiten en er een zoekdatabase van maken toch?

            Plantjes uit zaad zijn veel sterker dan stekjes, een 400W HPI kan er zo op 40 cm boven. Wat monty zegt klopt, direct veel licht is heel belangrijk voor de ontwikkeling van een plantje!

            TL kan er 1 cm boven!!

            Ik heb in mn nieuwe run niet goed opgelet en heb nu gestrekte zaailingen doordat de eerste dagen de (HPS) lamp er een meter boven hing.

            Dat fixen we wel weer, maar beter voorkom je dat!

            Water, meet de PH, van je kraanwater eens. Zodra je gaat voeden hoef je niet meer af te zuren als je kraanwater niet te hoog (<8) is. Zeker met grote potten kun je vaak volstaan met kraanwtaer zonder af te zuren.

            Succes
            B.

            Comment


              #7
              Re: wanneer kan de lamp boven de plantjes?

              Ben blij dat Rene deze vragen heeft gesteld (heb hier alweer 4 dingen geleerd), durfde dat zelf niet vanwege commentaar.
              Ik gebruik de zoekfunctie geregeld, kom echter heel vaak tegenstrijdige dingen tegen. Nu eindelijk duidelijkheid.

              Dacht ook dat dit forum zo werkte, Leren van de meesters onder jullie, en het geleerde weer gebruiken voor beginners zoals Rene, mijzelf zij de gek, en anderen die ook hun eigen gekweekte wietje willen roken.
              Je hebt er toch niets aan als je geld en tijd hierin steekt en 2 maanden later alles voor niks is geweest. Ik persoonlijk zou die teleurstelling voor iedereen willen voorkomen.

              Ik blijf je volgen Rene,
              Heel veel succes met je eerste kweek, maak er wat moois van.

              Probeer wat foto,s te plaatsen als het zover is.
              Last edited by voor eigen gebruik; 8 November 2010, 12:16.
              Alles begint bij jezelf...........

              Comment


                #8
                Re: wanneer kan de lamp boven de plantjes?

                Ik vind het op zich niet erg om vragen te beantwoorden, maar als je dit regelmatig doet, dan merk je wel dat er ook mensen tussen zitten die niet eens de stickies hebben gelezen of de zoekfunctie hebben gebruikt. Ik denk dat degene die vaak vragen beantwoorden daar de meeste moeite mee hebben. Als je tegenstrijdige dingen tegen komt, vermeld dat dan ook in je vraag. Dan laat je zien dat je de moeite hebt genomen om een antwoord te zoeken, alleen dat het antwoord nog niet geheel duidelijk is. Bovendien kunnen we dan beter de verschillen uitleggen.

                Comment

                Bezig...
                X