Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten gaan kapot!!! s.o.s.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten gaan kapot!!! s.o.s.

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

    De meeste van m'n planten zijn al ten dode op geschreven. Ik had er 2 die het echter zeer goed deden, maar die blijken nu ook gele blad toppen te krijgen.
    Lv is rond de 60%, temp. nooit boven 25graden ook 's nacht gaat temp niet onder 18 graden. Geef nog geen voeding, enkel wortel stimulator.
    M'n slechtste planten begonnen te hangen. Denk dat dit het gevolg was van over bewatering, maar die 2 andere hadden er geen last van en begonP071110_13.040001.JPGnen goed te groeien, tot nu dus...
    Onderaan m'n bakken heb ik batmix v plagron, bovenaan bio grow mix van atami gemixt met lightmix plagron. ph altijd 6.3 P071110_13.020001.JPGen ph meter gecallibreert! Afzuig staat op maximum, lamp op 50cm(met cooltube) en heb een kleine ventilator draaien. Wie kan mij helpen???
    Alvast bedankt.P071110_13.040004.JPG

    #2
    Re: Planten gaan kapot!!! s.o.s.

    zo op het eerste gezicht denk ik toch aan een te hoge bodem ph (eventueel veroorzaakt door de wortelstimulator) BodemPH eensnameten.

    Comment


      #3
      Re: Planten gaan kapot!!! s.o.s.

      Ik ben vrij zeker dat die wortels tot aan de batmix geraakt zijn en uw planten nu aan het verbranden zijn. Te hoge of te lage ph heeft zo'n dramatisch effect niet zou ik denken. (heb die hier zelfs nog nooit gemeten)

      Comment


        #4
        Re: Planten gaan kapot!!! s.o.s.

        Te nat. Zo te zien zit er voor 3 weken water in.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Planten gaan kapot!!! s.o.s.

          Denk ook te nat!
          Heb altijd juiste dosis wortelstimulator gebruikt, net zoals vorige kweek.
          Heb al goede kweek gekregen met alleen batmix als medium, trouwens ook gezien in enkele kweekverslagen.
          Kweek voor de eerste keer in 11l potten, voorheen 6l. 'k heb blijkbaar nog wat problemen met dosering.
          Zal toch een staal nemen van m'n aarde en ph meten, weet maar nooit!

          Bedankt voor tips!!!!!!!!!!!!!

          Comment

          Bezig...
          X