Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe start...welke soortjes...???

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    nieuwe start...welke soortjes...???

    Korting op 420shop
    hallo medegrowers,

    binnekort start ik met nieuw kweekje, naar aanraden van een goede vriend zou ik meerdere potten van zeven liter gebruiken en ze direct as ze bonven gekoemn zijn op 12/12 zetten, zodat ik mooie sea of green krijg en ze niet te hoog worden, ruimte is (l x b x h) 1.4m x 1.1m x 1.6m dus vind dit wel een goed idee van psycho!!
    maar nu mijn vraag, hij raad me ook aan indica/sativa soortjes te gebruuiken van 50/50 ongeveer. ik heb zelf altijd al met sweed seeds gewerkt, maar ik ben nu eens benieuwd wat jullie me kunnen aanraden uit eigen ervaring of weten? dus laat jullie reacties maar komen, allehulp is welkom!!
    denk wel ik redelijk stabiele soortjes nodig heb ook als ik ze direct op 12/12 zet, kwa stress ofzo...? ale eigenlijk geen fmlauw benut van :p

    goed alvast bedankt growers en benieuwd wat jullie me aanraden!!

    #2
    Re: nieuwe start...welke soortjes...???

    alle indica's kun je goed op 12/12 zetten in feite
    direct de bloeilamp erboven en ze blijven fijn kort en maken dan in feite 1 grote korte hoofdtop

    grtz angel777
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: nieuwe start...welke soortjes...???

      Ik zou ze zeker 3 weken laten voorgroeien, je ruimte is daar hoog genoeg voor. Je opbrengst zal veel hoger zijn als je 5 of 6 planten houdt en ze topt en buigt. Trust me, ik heb dezelfde hoogte en werk ook met sweet seeds. Na moham ram, wild rose en sad ben ik nu bezig met de jacks. Black jack en jack 47. Zijn nu 4 weken oud en amper 30 cm hoog. Heb ze verleden week wel getopt, en al een keer gebogen Op het einde van de week gaan ze in bloei en dan hoop ik dat het een mooi veldje wordt. Denk wel dat ik men werk ga hebben aan de jacks, maar ik wou toch eens een echte sativa proberen.
      Als ik u een plant mag aanraden? Wild rose, zonder twijfel. Ik hou wel van verandering en wil heel hun gamma is proberen, maar wild rose steekt er tot nu toe bovenuit. Zowel op het vlak van roken als van kweken.

      Comment


        #4
        Re: nieuwe start...welke soortjes...???

        Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
        Ik zou ze zeker 3 weken laten voorgroeien, je ruimte is daar hoog genoeg voor. Je opbrengst zal veel hoger zijn als je 5 of 6 planten houdt en ze topt en buigt. Trust me, ik heb dezelfde hoogte en werk ook met sweet seeds. Na moham ram, wild rose en sad ben ik nu bezig met de jacks. Black jack en jack 47. Zijn nu 4 weken oud en amper 30 cm hoog. Heb ze verleden week wel getopt, en al een keer gebogen Op het einde van de week gaan ze in bloei en dan hoop ik dat het een mooi veldje wordt. Denk wel dat ik men werk ga hebben aan de jacks, maar ik wou toch eens een echte sativa proberen.
        Als ik u een plant mag aanraden? Wild rose, zonder twijfel. Ik hou wel van verandering en wil heel hun gamma is proberen, maar wild rose steekt er tot nu toe bovenuit. Zowel op het vlak van roken als van kweken.

        hey beowulf,

        nu heb ik er twaalf staan en niks getopt en heb ze ook 30 cm laten worden en er schieten er toch enkele bovenuit nu...daarvoor had ik er negen staan en wel getopt na vierde internode maar vond ik wat te veel plaat over had langs de buiten kanten die nie goed begroeid waren en allemaal zo fluffie weed gemaakt hebben... daarmee ik dacht, zal er drie bijzetten zodat het voller staat. daarmee nu 12 maar niet getopt.alles altijd in 11l potten.
        Dus jij raad me dus aan maar 6 planten te zetten en ze te toppen? na welke internode top ik ze dan? en gebruik ik ook mijn 11l potten? zal ik dan niet te veel ruimte vrij hebben die niet gaat volgroeid zijn? en ja die wildrose lijkt me inderdaad wel leuk soortje om te proberen volgende keer en mss de sad ook, altijd super tevreden van geweest

        grtz en bedankt voor je reactie mate!!

        Comment


          #5
          Last edited by beowulf; 10 November 2010, 00:29. Reden: toevoeging

          Comment


            #6
            Re: nieuwe start...welke soortjes...???

            hey,

            ja lijkt me zeker te doen hier, twijfel nu nog of ik er 6 of 9 zou zetten in 11 l potten en ze toppen...? en kan ze inderdaad beginnen buigen ook maar denk als ik ze top na 5internodes en iets daarna in bloei zet, ik toch geen problemen zal hebben met mijn hoogte hoor...
            en die wild rose preekt me wel aan!!

            grtzzz

            Comment


              #7
              Re: nieuwe start...welke soortjes...???

              Dat buigen doe je dan vooral om je veld gelijk te houden, zodat alle toppen evenveel licht opvangen. Niet echt omdat je in problemen zou komen met de hoogte. Want als je uit zaad kweekt gedraagt elke plant zich anders. Heb hier bv een jack47 staan met meer indica eigenschappen. De andere 2 zijn al een pak groter. Die trek ik dus nu een beetje naar beneden. De Black jacks hebben meer indica eigenschappen, die mogen nu nog hun zin doen. Ik buig ze ook zodat de onderste zijtakken meer licht zouden krijgen. Volgende keer begin ik eens onder tl, dat strekken heeft ook zo zijn voordelen. Mijn 2 jacks hebben meer ruimte tussen de internodes, die zijtakken krijgen nu vol licht en ontwikkelen zich daardoor veel beter.
              Ik zou mij eens een digitaal fototoestel moeten aanschaffen om het allemaal is te tonen Bij mijn weten is er verder niemand echt bezig met low stress training zoals dat heet.

              Comment


                #8
                Re: nieuwe start...welke soortjes...???

                hello helo,

                wat denken jullie hiervan...?

                bij sweet seeds heb je ook paar mix's, heb er twee gevonden me wel aanstaan,

                Mix 1
                2 x Cream Caramel
                2 x Sweet thaise (waar ik beetje mijn twijfels over heb maar toch nog lekker soortje uit zie... )
                2 x Icecool
                Mix 2" dus die twee autoflowers zijn klaar na 8 a 9 weken vanaf het ontkiemen ongeacht aantal uren licht ze krijgen... dus die zijn automatisch dan week of 2, 3 vroeger klaar dan mijn andere zes?
                ik zou van autoflower de green posion nemen, is na 7weken al klaar zelf

                Wat denk je ervan ?

                grtzzz creammdelicious

                Comment


                  #9
                  Re: nieuwe start...welke soortjes...???

                  Green poison is geen autoflower, gewoon een soort die snel afbloeit. Al heb ik daar zo mijn twijfels bij.

                  Ik zou zelf geen autoflowers nemen. Even veel werk en je krijgt er minder voor terug. Neem die wild rose maar Als je twijfelt, vraag John zijn mening maar bij Alien. Wedden dat je buiten komt met die wild rose.

                  Comment


                    #10
                    Re: nieuwe start...welke soortjes...???

                    Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                    Green poison is geen autoflower, gewoon een soort die snel afbloeit. Al heb ik daar zo mijn twijfels bij.

                    Ik zou zelf geen autoflowers nemen. Even veel werk en je krijgt er minder voor terug. Neem die wild rose maar Als je twijfelt, vraag John zijn mening maar bij Alien. Wedden dat je buiten komt met die wild rose.

                    hello ja heb je mss wel gelijk in, ga die autoflowers achterwege late!
                    nu heb ik dernet van psycho ook leuk alternatief gekregen, wat denken jullie hiervan

                    greenhouse seeds mix pack H

                    great white shark
                    lemon skunk
                    trainwreck
                    white rhino
                    cheese

                    en daarbij nog 3 x super lemon hzaze bij zetten

                    die combinatie lijkt me toch ook wel aan te spreken en ziet er lekker uit

                    wat denken jullie ?

                    Comment


                      #11
                      Re: nieuwe start...welke soortjes...???

                      gewoon proberen
                      zaad is zaad
                      wiet is wiet
                      lekker is lekker
                      HOE MOET IK ONTKIEMEN
                      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                      Comment


                        #12
                        Re: nieuwe start...welke soortjes...???

                        Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
                        gewoon proberen
                        zaad is zaad
                        wiet is wiet
                        lekker is lekker
                        ja ik heb beperkte ruimte dus wil wel de ideale soortjes ontdekken om dit te doen, zodat ik niet te veel planten zet, of niet te weinig...of ze nie te vroeg top..., dus daarom vraag ik hier jullie mening ook e
                        dat zaad, zaad is en dat wiet wiet is wist ik ook en als ie lekker is dat ie lekker is ook...lol
                        dus daar ben ik niet echt mee geholpen e :p hehehe

                        grtzzz mate

                        Comment


                          #13
                          Re: nieuwe start...welke soortjes...???

                          ik heb een ander pakket van GH.

                          zet ze (ontkiemd zaad) in het begin niet onder een hps, dat is te veel van het goede.
                          Veel gestelde vragen over het forum
                          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                          420Shop.NL
                          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

                          Comment


                            #14
                            Re: nieuwe start...welke soortjes...???

                            Oorspronkelijk geplaatst door Silas View Post
                            ik heb een ander pakket van GH.

                            zet ze (ontkiemd zaad) in het begin niet onder een hps, dat is te veel van het goede.
                            hey silas,

                            niet direct onder de hps zetten en waarom niet? ik doe dit elke keer normaal gezien en nog nooit problemen mee gehad, wel altijd sweet seeds gebruikt...
                            wat raad je me dan aan om ze eerst onder te zetten ?

                            grtzz

                            Comment


                              #15
                              Re: nieuwe start...welke soortjes...???

                              hey growers,

                              ik ben er uit voor de start van de volgende kweek, nu nog eerst mijn kweekje hier tot een goed eind brengen
                              dus binnen enkele weken zien jullie wel een nieuwe topic van m bij de kweekverslagen, maar laat ons eerst en vooral mijn kweekverslag van nu eerst verder afhandelen en de medegrowers tevreden stellen link http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ameling...-%29

                              Comment

                              Bezig...
                              X