Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe start...welke soortjes...???

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: nieuwe start...welke soortjes...???

    ik heb kort geleden ervaren dat als je een zaailing die in de fase lobblad zit dan is de HPS te sterk en het deed mijn zaailingen verknetteren, ik heb na 24 uur gelijk uit mijn hok gehaald en ze zo neer gezet dat ze het moeten doen met gewoon daglicht.

    wanneer de lobblad fase voorbij en de volgende internode hebt dan zou je het kunnen proberen. ,maar hou het gewoon in de gaten.
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    Comment


      #17
      Re: nieuwe start...welke soortjes...???

      Oorspronkelijk geplaatst door Silas View Post
      ik heb kort geleden ervaren dat als je een zaailing die in de fase lobblad zit dan is de HPS te sterk en het deed mijn zaailingen verknetteren, ik heb na 24 uur gelijk uit mijn hok gehaald en ze zo neer gezet dat ze het moeten doen met gewoon daglicht.

      wanneer de lobblad fase voorbij en de volgende internode hebt dan zou je het kunnen proberen. ,maar hou het gewoon in de gaten.
      hello, ik heb er nu al enkele kweekjes opzitten en heb daar nu nog nooit geen problemen mee gehad zelf... lamp hangt hoog genoeg van de kleintjes en de temp en lv zijn goed.
      mss lag het gewoon wel aan je soortje ofzo...ik weet het niet maar zelf echter nog nooit probs mee gehad, niemand eigenlijk ik ken en ze direct onder de hps zet...

      grtzz

      Comment


        #18
        Re: nieuwe start...welke soortjes...???

        zaden kunnen heel goed onder HPS onkiemen en groeien
        anders zou de zon toch ook te fel of te warm zijn voor onze geliefde plantjes!!!

        kunst om de grond vochtig genoeg te houden en niet te nat zodat de zaden snel kunnen ontkiemen

        gewoon direct onder HPS dus en desnoods meteen op 12/12

        grtz angel777
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #19
          Re: nieuwe start...welke soortjes...???

          Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
          zaden kunnen heel goed onder HPS onkiemen en groeien
          anders zou de zon toch ook te fel of te warm zijn voor onze geliefde plantjes!!!

          kunst om de grond vochtig genoeg te houden en niet te nat zodat de zaden snel kunnen ontkiemen

          gewoon direct onder HPS dus en desnoods meteen op 12/12

          grtz angel777

          Inderdaad, aarde zeker niet te vochtig zelf!! laat ze maar wortels aanmaken om water te zoeken en lv hoog houden, desnoods zakje of wat folie erover met enkele gaatjes erin en echter nog nooit problemen gehad

          grtzz

          Comment


            #20
            Re: nieuwe start...welke soortjes...???

            Hou hoog en/of oud zijn jullie zaailingen dan??

            De lamp hing 1 meter boven de zaailingen en ik heb ze zien verpieteren, dat betekend dat ik iets fout doe dus

            Zal het weer eens testen met zaden die ik van iemand van dit forum heb gekregen.

            ps je kunt een lamp absoluut niet vergelijken met De Zon, grapjas
            Last edited by Silas; 18 November 2010, 11:06.
            Veel gestelde vragen over het forum
            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL
            "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

            Comment


              #21
              Re: nieuwe start...welke soortjes...???

              hoe hoog en hoe oud, ik steek ze de aarde in en zet ze in mijn kweekruimte, vanaf ze zichtbaar zijn, ook al is dit 1mm en hangt de huls van het zaadje er nog aan, zet ik de lamp aan..en nog niks van problemen mee gehad... je kan gerust ook zaadje skopen in de gs...zijn mss van iets betere kwaliteit.....

              grtzz

              Comment


                #22
                Re: nieuwe start...welke soortjes...???

                Oorspronkelijk geplaatst door Silas View Post
                Hou hoog en/of oud zijn jullie zaailingen dan??

                De lamp hing 1 meter boven de zaailingen en ik heb ze zien verpieteren, dat betekend dat ik iets fout doe dus

                Zal het weer eens testen met zaden die ik van iemand van dit forum heb gekregen.

                ps je kunt een lamp absoluut niet vergelijken met De Zon, grapjas
                als je fatsoenlijk zaad hebt gewoon zaaien onder HPS
                niet te bang

                als het zaad bij jouw onder HPS verpietert heb je bagger zaad gehad.
                goed zaad groeit gewoon door

                en je kan de zon heel goed vergelijken met 'n HPS lamp als het erop aankomt.
                dat jij het niet wilt vergelijken is iets anders
                ik bedoel ermee dat als de zon zoveel warmte afstraalt en het zaad schiet overal uit de grond dan moet het onder HPS zeker kunnen.

                maar dat leer je misschien door de jaren heen nog wel 'n keer bij

                grtz angel777
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                Comment


                  #23
                  Re: nieuwe start...welke soortjes...???

                  Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
                  als je fatsoenlijk zaad hebt gewoon zaaien onder HPS
                  niet te bang

                  als het zaad bij jouw onder HPS verpietert heb je bagger zaad gehad.
                  goed zaad groeit gewoon door

                  en je kan de zon heel goed vergelijken met 'n HPS lamp als het erop aankomt.
                  dat jij het niet wilt vergelijken is iets anders
                  ik bedoel ermee dat als de zon zoveel warmte afstraalt en het zaad schiet overal uit de grond dan moet het onder HPS zeker kunnen.

                  maar dat leer je misschien door de jaren heen nog wel 'n keer bij

                  grtz angel777

                  Volledig mee eens angel777

                  Comment


                    #24
                    Re: nieuwe start...welke soortjes...???

                    Idd, je kan hps en zonlicht vergelijken met elkaar op vlak van lichtsterkte. Hps van 400 watt heeft zo'n 55000 lumen, direct zonlicht zo'n 100 000 a 130 000. Dus als het niet lukt onder hps dan zouden ze onder zonlicht direct kapot gaan.

                    Ik heb ook nog nooit problemen gehad en zette men 400 watter direct op een halve meter.

                    On topic: wild rose.

                    Comment


                      #25
                      Re: nieuwe start...welke soortjes...???

                      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                      Idd, je kan hps en zonlicht vergelijken met elkaar op vlak van lichtsterkte. Hps van 400 watt heeft zo'n 55000 lumen, direct zonlicht zo'n 100 000 a 130 000. Dus als het niet lukt onder hps dan zouden ze onder zonlicht direct kapot gaan.

                      Ik heb ook nog nooit problemen gehad en zette men 400 watter direct op een halve meter.

                      On topic: wild rose.
                      hey beowulf,

                      hehe, de wild rose ja... ga toch voor de greenhouse seeds van deze ker, eens testen e, volgende keer zullen het de wild roses worden

                      grtzz mate

                      Comment


                        #26
                        Re: nieuwe start...welke soortjes...???

                        zo verschillen de meningen en ervaringen, alsof ik die niet heb.

                        zaden waren van greenshouse, ontkiemen geen probleem, daarna verpot in zaaigrond en binnen 24 uur was het niets meer, maar dat is mijn ervaring, die voldoende aanwezig is overigens.

                        ik heb ze onder de hps gezet in de schaduw van een moederplant gezet, wie ben ik om te roepen dat jullie geen gelijk hebben, maar eerst zelf ervaren!
                        Veel gestelde vragen over het forum
                        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                        420Shop.NL
                        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

                        Comment


                          #27
                          Re: nieuwe start...welke soortjes...???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Silas View Post
                          zo verschillen de meningen en ervaringen, alsof ik die niet heb.

                          zaden waren van greenshouse, ontkiemen geen probleem, daarna verpot in zaaigrond en binnen 24 uur was het niets meer, maar dat is mijn ervaring, die voldoende aanwezig is overigens.

                          ik heb ze onder de hps gezet in de schaduw van een moederplant gezet, wie ben ik om te roepen dat jullie geen gelijk hebben, maar eerst zelf ervaren!

                          mss ben je gestart in een verkeerd medium, te zwaar voeding in je medium ofzo...
                          en zeg ook niet je geen ervaring hebt e man, je moet u niet aangevallen voelen hoor...
                          ik heb al enkele kweken erop zitten en ken genoeg vrienden die er ook mee bezig zijn en en ken er zelf die continu op 12/12 werken, das zaadje in de aarde en driect onder 12uu HPS... ik zelf geef ze vanaf dat kopje maar beetje boven aarde komt direct 18/6 met een 600 Watt...en echter nog nooit maar nooit problemen gehad, wel moet je u LV hoog houden natuurlijk...maar swat als jij u veiliger voelt ze eerst onder de tl's te voorgroeien moet je dit zeker doen, problemen vermijden als je neit weet wat de oorzaak van je probleem is, maar HPS kan geen kwaad hoor...

                          grtzz

                          Comment


                            #28
                            Re: nieuwe start...welke soortjes...???

                            Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                            Ik zou ze zeker 3 weken laten voorgroeien, je ruimte is daar hoog genoeg voor. Je opbrengst zal veel hoger zijn als je 5 of 6 planten houdt en ze topt en buigt. Trust me, ik heb dezelfde hoogte en werk ook met sweet seeds. Na moham ram, wild rose en sad ben ik nu bezig met de jacks. Black jack en jack 47. Zijn nu 4 weken oud en amper 30 cm hoog. Heb ze verleden week wel getopt, en al een keer gebogen Op het einde van de week gaan ze in bloei en dan hoop ik dat het een mooi veldje wordt. Denk wel dat ik men werk ga hebben aan de jacks, maar ik wou toch eens een echte sativa proberen.
                            Als ik u een plant mag aanraden? Wild rose, zonder twijfel. Ik hou wel van verandering en wil heel hun gamma is proberen, maar wild rose steekt er tot nu toe bovenuit. Zowel op het vlak van roken als van kweken.
                            Blackjack is een hybride (50/50 Indica-Sativa)
                            The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                            Comment


                              #29
                              Re: nieuwe start...welke soortjes...???

                              Oorspronkelijk geplaatst door creammdelicious View Post
                              hello helo,


                              Mix 1
                              2 x Cream Caramel
                              2 x Sweet thaise (waar ik beetje mijn twijfels over heb maar toch nog lekker soortje uit zie... )
                              2 x Icecool
                              Mix 2 Wat denk je ervan ?

                              grtzzz creammdelicious
                              The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                              Comment


                                #30
                                Re: nieuwe start...welke soortjes...???

                                Oorspronkelijk geplaatst door pedro View Post
                                Blackjack is een hybride (50/50 Indica-Sativa)
                                Ging over de jack 47. Was mss niet duidelijk geformuleerd. En zoals verwacht, tis niet gemakkelijk om beide te combineren. Maja.

                                Comment

                                Bezig...
                                X