Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje ivm aanschaf materiaal

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraagje ivm aanschaf materiaal

    Korting op 420shop
    ik ben helemaal nieuw
    dus nu wil ik dit gaan bestellen mijn vraag is dus is dt genoeg ofmoet ik nog andere dingens aanschaffen heb ik iets teveel teweinig ?
    ik ben van plan om 2 planten te groeien
    dit is de setup die ik wil bestellen
    is de lamp goed voor bloei ?

    LAMP
    Vsa U.A.L. Cecla 250watt
    General Electric lucalox XO bulb 250watt
    Hamerslag-kap met kroonsteen

    Sonoconnect 127mm (10mtr)
    Thermo / hygro meter digitaal + min-max geheugen
    Fan control, Dimmer met losse oranje thermostaat
    Ventilator met klip
    SILVERBOX mylar tent 60x60x140cm
    Easy roller jojo voor lampkap 2 maal
    Buisventilator 125/100 met 2 standen

    BioBizz All-Mix 50 ltr
    Canna Flores A en B
    Canna pH+ plus 5%
    Canna pH- Groe
    Canna pH- Bloei
    Canna pk 13-14

    nu heb ik alles om te starten of heb ik nog iets nodig
    is een schakelkast echt nodig met deze lage w lamp

    #2
    Re: vraagje ivm aanschaf materiaal

    Ik zou nog een filter op je lijstje zetten, anders ruikt straks alles naar je kweekje.

    Comment


      #3
      Re: vraagje ivm aanschaf materiaal

      Oorspronkelijk geplaatst door CatsEye View Post
      Ik zou nog een filter op je lijstje zetten, anders ruikt straks alles naar je kweekje.
      nu die filter heb ik niet nodig geurhinder is geen probleem
      maar voor de rest lijkt dit goed genoeg ?

      Comment


        #4
        Re: vraagje ivm aanschaf materiaal

        De rest ziet er redelijk compleet uit, de lamp ken ik niet, dus daarvan moet iemand anders maar zeggen wat het is. Ik ga ervan uit dat je een PH-meter hebt, gezien het feit dat je wel wel PH-'s en PH+ hebt staan, maar geen meter genoemd heb. Wil je met PH-correctie gaan werken, dan heb je die in ieder geval nodig.

        Comment


          #5
          Re: vraagje ivm aanschaf materiaal

          zou geen fancontroller nemen en inplaats van een schakelkast een omnitrex tydklok.maar als geur geen hinder is neem dan gewoon een 600 wattert en een tent van 120 cm bij 120 cm.

          Comment


            #6
            Re: vraagje ivm aanschaf materiaal

            Oorspronkelijk geplaatst door CatsEye View Post
            De rest ziet er redelijk compleet uit, de lamp ken ik niet, dus daarvan moet iemand anders maar zeggen wat het is. Ik ga ervan uit dat je een PH-meter hebt, gezien het feit dat je wel wel PH-'s en PH+ hebt staan, maar geen meter genoemd heb. Wil je met PH-correctie gaan werken, dan heb je die in ieder geval nodig.
            nee die ph meter heb ik niet maar zoals je zegt zijn die ph dan belangrijk of welke voeding raad je me aan

            @ tumble trimmert die lamp dat komt me te duur uit misschien later
            die omnitrex tydklok ga ik eens bekijken

            Comment


              #7
              Re: vraagje ivm aanschaf materiaal

              Ik werk zelf met de Plagron lijn, maar Canna is ook prima als voeding, zolang je maar het voedingschema gebruikt wat de leverancier op heeft gegeven. Hierin staat exact aangegeven wat je wanneer moet geven. Als je met een growmix begint dan heeft je medium al voor enige tijd voedingstoffen, dus hoef je niet bij te voeden. Je PH is wel belangrijk voor een goede opname van alle stoffen. De PH+ en - zijn sterk geconcentreerd (ook voorzichtig mee werken), dus enkele druppels zijn al genoeg om de PH-waarde flink te laten dalen en zakken. Dit kun je echter alleen maar goed doen als je met een meter kan controleren of je PH op de juiste waarde zit (rond de 6).

              Comment


                #8
                Re: vraagje ivm aanschaf materiaal

                Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                zou geen fancontroller nemen en inplaats van een schakelkast een omnitrex tydklok.maar als geur geen hinder is neem dan gewoon een 600 wattert en een tent van 120 cm bij 120 cm.
                ik heb die OMNIREX tijdklok eens bekeken lijk e een gewonen tijdklok dat je overal kunt kopen klopt dit ?
                dus ik zou gewoon zo een tijdshakelaar tussen de Buisventilator en het stopcontact steken ?
                wat voor schakelaar voor het licht dan ?

                Comment


                  #9
                  Re: vraagje ivm aanschaf materiaal

                  Oorspronkelijk geplaatst door CatsEye View Post
                  Ik werk zelf met de Plagron lijn, maar Canna is ook prima als voeding, zolang je maar het voedingschema gebruikt wat de leverancier op heeft gegeven. Hierin staat exact aangegeven wat je wanneer moet geven. Als je met een growmix begint dan heeft je medium al voor enige tijd voedingstoffen, dus hoef je niet bij te voeden. Je PH is wel belangrijk voor een goede opname van alle stoffen. De PH+ en - zijn sterk geconcentreerd (ook voorzichtig mee werken), dus enkele druppels zijn al genoeg om de PH-waarde flink te laten dalen en zakken. Dit kun je echter alleen maar goed doen als je met een meter kan controleren of je PH op de juiste waarde zit (rond de 6).
                  ok dus pak ik er een ph meter bij

                  Comment


                    #10
                    Re: vraagje ivm aanschaf materiaal

                    omnitrex is een bewezen merk tydklok,is veel beter dan gamma zooi.is ook wat duurder in de shop gewoone tydklok voldoet niet.een 600 watt lamp met vsa en hamerslagkap zijn in de aanbieding meestal ongeveer 70 euro koop je ze buiten de aanbieding dan zijn ze dik 90 euro.koop wat 2 en 3e bij de bouwmarkt of trek ze ergens vandaan.maak hier een frame van van 120 cm bij 120 cm bij 210 cm hoog.koop een rol zwart wit folie en wikkel het frame ermee in.kost je 25 euro voor een rol.wikkel daarna het frame in met bouwzeil.dit zeil is water dicht,dus vijverzeil op de bodem is niet meer nodig maar kan je wel doen voor de zekerheid.500 cub softbox erin en 700 of 500 cub filter.koop een vierkante boxfan om tussen de planten en lampen te richten.koop 4 specikuipen van 45 liter en vul ze met allmix.koop dus 4 zaken allmix van 50 liter en gooi het in de kuip.koop ook een zak lightmix,maak een kuiltje in je kuipen met allmix en doe hier 3 liter lightmix in ,dan slaan je stekken sneller aan.koop een flesje bio groei en bloei of ander biologische voeding en je hoeft niet aftezuuren en je kan je aarde hergebruiken.hoop dat je wat aan deze tips heb

                    Comment


                      #11
                      Re: vraagje ivm aanschaf materiaal

                      Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                      omnitrex is een bewezen merk tydklok,is veel beter dan gamma zooi.is ook wat duurder in de shop gewoone tydklok voldoet niet.een 600 watt lamp met vsa en hamerslagkap zijn in de aanbieding meestal ongeveer 70 euro koop je ze buiten de aanbieding dan zijn ze dik 90 euro.koop wat 2 en 3e bij de bouwmarkt of trek ze ergens vandaan.maak hier een frame van van 120 cm bij 120 cm bij 210 cm hoog.koop een rol zwart wit folie en wikkel het frame ermee in.kost je 25 euro voor een rol.wikkel daarna het frame in met bouwzeil.dit zeil is water dicht,dus vijverzeil op de bodem is niet meer nodig maar kan je wel doen voor de zekerheid.500 cub softbox erin en 700 of 500 cub filter.koop een vierkante boxfan om tussen de planten en lampen te richten.koop 4 specikuipen van 45 liter en vul ze met allmix.koop dus 4 zaken allmix van 50 liter en gooi het in de kuip.koop ook een zak lightmix,maak een kuiltje in je kuipen met allmix en doe hier 3 liter lightmix in ,dan slaan je stekken sneller aan.koop een flesje bio groei en bloei of ander biologische voeding en je hoeft niet aftezuuren en je kan je aarde hergebruiken.hoop dat je wat aan deze tips heb
                      zoals bovenaan staat ik ga maar 2 planter per keer doen ga een 250w lamp gebruiken geen 600w alles wat bovenaan staat was ik van plan te kopen
                      mijn vraag was dus wat heb ik tekort en teveel
                      ik heb niet gevraagd hoe ik zelf een kot kan maken
                      het enige dat me hier helpt is de voeding tip

                      Comment


                        #12
                        Re: vraagje ivm aanschaf materiaal

                        bio bloei en groei van biobizz is the bomwat je aan je tentje teveel uitgeeft ,moet je zelf weeten

                        Comment


                          #13
                          Re: vraagje ivm aanschaf materiaal

                          Oorspronkelijk geplaatst door bronwater View Post
                          nee die ph meter heb ik niet maar zoals je zegt zijn die ph dan belangrijk of welke voeding raad je me aan

                          @ tumble trimmert die lamp dat komt me te duur uit misschien later
                          die omnitrex tydklok ga ik eens bekijken
                          Een goeie ph-meter kost anders meer dan een 600 watter. Laat je die ph-meter beter voor wat het is. Ik heb na al die jaren ook nog steeds geen

                          Comment


                            #14
                            Je hoeft niet meteen top of the line meter te halen, hij heeft 2 plantjes. Met een normale PH600 kom je al een heel eind en gezie het feit dat hij niet met 45 liter kuipen wil werken heeft hij een minder grote buffer. Dus als hij water wil afzuren, dan is een meter zeker nodig. Hij kan natuurlijk ook niet afzuren...

                            Comment

                            Bezig...
                            X