Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over hoog stroomverbruik

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraag over hoog stroomverbruik

    Korting op 420shop
    Hallo.

    een vriend van mij heeft een kamer over om onze vriendengroep van een goede smoke te voorzien. dus voor eigen gebruik.

    Nu zitten we alleen met het probleem dat zijn eigen energieverbruik van 3000 kwh per jaar naar 10.000kwh per jaar zal gaan. Wij willen GEEN capriolen gaan uithalen met aftappen ofzo gewoon voor de eigen smoke.

    Krijgt hij geen problemen met de energiemaatschappij als zij zien dat hij 4 tot 5 keer zoveel is gaan verbruiken? Volgens mij lijkt het me zo dat als je betaalt er niks aan het handje is.

    Dus geen rare samenwerking met justitie ofzo?

    De netbeheerder is enexis en de leverancier essent.

    #2
    Re: vraag over hoog stroomverbruik

    je kan ook je meeterstanden laten schatten,moet je wel heel veel bijbetalen op het momend dat je ze wel doorgeeft.maar opeens 3 keer zoveel gebruiken kan op gaan vallen dus je moet wel.als je je standen wel opgeeft ben je de lul als de politie vermoed dat je wietkweekt want dan kunnen ze je gebruik opvragen.

    Comment


      #3
      Re: vraag over hoog stroomverbruik

      Hoeveel wattage aan lampen reken je dan en hoeveel rondes? Als je 2-3 kweken per jaar draait onder een 600 watter dan gaat je energierekening toch zo hard niet omhoog? Zeker niet als je die eerste 3-4 weken voorgroeit onder wat tl'en. Volgens mijn berekeningen is dat zo'n 600 kwh per ronde aan verbruik voor de lampen. 120 watt aan tl en 600 watt voor de bloei. De rest is verwaarloosbaar. Dus hoe kom je dan aan 7000 kwh extra?

      Comment


        #4
        Re: vraag over hoog stroomverbruik

        groote vriendengroep mischien?

        Comment


          #5
          Re: vraag over hoog stroomverbruik

          Zelfs als je voorgroeit onder 400 watt en kweekt onder 3 keer 600 kom je nog niet aan 2500 kwh voor een ronde. Heb je wel zeker een kilo wiet. Zijn zo'n 3000 normaal joints. Das eerder voor een half dorp.

          Comment

          Bezig...
          X