Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aansluiten vsa ?? philips

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    aansluiten vsa ?? philips

    Korting op 420shop
    nu ik hebd us zo een setje van philips gekocht
    400 watt ballast + lamp en reflector (Son-t-pia lamp)
    nu ik snap niet goed hoe ik de kabels moet aansluiten op de vsa
    van bruin/bruin blauw blaw allemaal oke maar op de vsa is het een witte en rode draadjes dit gaat over de kabel van lamp naar vsa
    nu van vsa naar stopcontact zijn het alletwee witte kabels :p
    heb er foto's bijgezet
    Attached Files

    #2
    Re: aansluiten vsa ?? philips

    De kleuren wit en rood zijn voor jou niet belangrijk. Je moet als volgt de voeding aansluiten: de letter L geeft de fase aan, hierop de bruine draad aansluiten, N is het symbool voor de 0 draad: dus hierop de blauwe draad aansluiten. P.S.: in sommige huizen wordt in plaats van de bruine draad een zwarte draad gebruikt. Als de zwarte draad 2,5 kwadraat is, dan betreft het gewoon de fase. Is het een 1,5 kwadraat draad dan is het een doorgeschakelde draad, aangesloten op de fase. Deze loopt meestal door van een schakelaar naar een lichtpunt. Bij GND sluit je de geel-groene draad aan. 't Is wel zo veilig om geaard te werken in een vochtige omgeving.
    Last edited by Xtreme; 11 November 2010, 16:25.

    Comment


      #3
      Re: aansluiten vsa ?? philips

      Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
      De kleuren wit en rood zijn voor jou niet belangrijk. Je moet als volgt de voeding aansluiten: de letter L geeft de fase aan, hierop de bruine draad aansluiten, N is het symbool voor de 0 draad: dus hierop de blauwe draad aansluiten. P.S.: in sommige huizen wordt in plaats van de bruine draad een zwarte draad gebruikt. Als de zwarte draad 2,5 kwadraat is, dan betreft het gewoon de fase. Is het een 1,5 kwadraat draad dan is het een doorgeschakelde draad, aangesloten op de fase. Deze loopt meestal door van een schakelaar naar een lichtpunt. Bij GND sluit je de geel-groene draad aan. 't Is wel zo veilig om geaard te werken in een vochtige omgeving.
      dus voor de lamp moet ik ook gewoon de blauwe draad op de N zetten en de bruine op het elec symbool ?
      er zit een aarding op de lichtkap zelf zoals je kunt zien moet ik dan die groen gele aansluiten ook van de lichtkap naar de vsa ?

      Comment


        #4
        Re: aansluiten vsa ?? philips

        Klopt, en 't is wel zo veilig om de kap te aarden. Dat is zo wat de enige plaats waar je mee in aanraking komt.

        Comment


          #5
          Re: aansluiten vsa ?? philips

          Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
          Klopt, en 't is wel zo veilig om de kap te aarden. Dat is zo wat de enige plaats waar je mee in aanraking komt.
          maar er zit geen aarding op de vsa of hoe werkt dat ?

          Comment


            #6
            Re: aansluiten vsa ?? philips

            Op 2 vsa staat 2 keer gnd, dat staat voor ground. Gewoon de middelste aansluiting op de kroonstenen. Bij de kroonsteen op je kap zit al een aarding die de kap aardt. Vanuit de vsa moet de geel-groene draad daarmee worden verbonden. Dus vanuit het stopcontact je vsa aarden en vanuit je vsa je lamp aarden.
            Last edited by Xtreme; 11 November 2010, 17:37.

            Comment


              #7
              Re: aansluiten vsa ?? philips

              Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
              Op 2 vsa staat 2 keer gnd, dat staat voor ground. Gewoon de middelste aansluiting op de kroonstenen. Bij de kroonsteen op je kap zit al een aarding die de kap aardt. Vanuit de vsa moet de geel-groene draad daarmee worden verbonden. Dus vanuit het stopcontact je vsa aarden en vanuit je vsa je lamp aarden.
              aah oke nu snap ik het merci he man

              Comment

              Bezig...
              X