Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bruine vlekken op de bladeren!!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bruine vlekken op de bladeren!!!

    Korting op 420shop
    [IMG]file:///C:/Users/GEBRUI%7E1/AppData/Local/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/Users/GEBRUI%7E1/AppData/Local/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]Heb een kweekje van 3 plantjes in kas onder 3 spaarlampen.
    Sinds enkele weken beginnen er allemaal bruine vlekken/puntjes te komen op de bladeren, waarna deze vanaf de buitenkant helemaal bruin worden. Verschillende bladeren zijn al afgevallen.
    Waarvan kan dit komen?

    Hier een paar foto's:
    P1030006.jpgP1020997.jpgP1020998.jpgP1030003.jpgP1030007.jpgP1030002.jpgP1020999.jpgP1030004.jpgP1030001.jpg

    Ik gebruik sinds 2 weken bloeimeststof. Plantjes zijn 2 maanden.

    Ik heb dit probleem even terug ook beschreven in mijn kweekverslag http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...435#post167435
    maar start even dit topic in de hoop sneller antwoord te krijgen op mijn dringende (het wordt echt snel erger) vraag. Sorry voor het spammen dus!


    #2
    Re: bruine vlekken op de bladeren!!!

    Kalkgebrek als je het mij vraagt.

    Zeker geen Mg meegeven dan, dat kan kalkblokkade opleveren. Teveel Mg kan dus kalktekort geven. ook al zit het erin, kan dan niet opgenomen worden.
    Geldt ook voor K.

    Weet niet wat voor grond je gebruikt, hoe lang je kweek al duurt, wat je aan mest hebt gegeven, welke soort voeding etc.

    Doe nog maar wat meer info, maar lijkt op kalkgebrek en ik denk door blokkade, of je hebt hele arme grond gebruikt.

    Succes met de oplossing,
    B

    PS: Als je denk dat overbesting met Mg of K aannemelijk is, zou ik spoelen (de potten een kwartiertje baden in een EC1.0 oplossing bijv) en daarna gaan voeden met hydro voeding, daar zit namelijk meer kalk in dan standaard voeding. Omdat hydro substraat helemaal leeg is.

    Comment


      #3
      Re: bruine vlekken op de bladeren!!!

      Nja, ik heb een week geleden al antwoord gegeven.

      Zoals gezegd: je kweekt in (te) kleine potten met gewone potgrond. Na 2 weken zijn de voedingsstoffen hier al uit. Plant gaat dus voedingsstoffen trekken uit de bladeren. Vandaar dat de bovenste bladeren nog groen zijn, daar wordt alles naartoe gestuurd, de onderste verwelken. Je hebt ook nooit meststoffen bijgegeven heb je aangegeven, daar ligt dus de oorzaak. Magnesium alleen gaat dus niet veel helpen. Wat je nodig hebt is een universele grondvoeding. Terra vega, plagron terra groei, bn grond of zoiets in den aard. Bloeimeststof is ook geen groeimeststof, die zijn beide noodzakelijk.

      Comment


        #4
        Re: bruine vlekken op de bladeren!!!

        Ik heb dus meststoffen toegevoegd, maar zonder resultaat...
        Momenteel resteert er slechts hier en daar een klein blaadje dat nog volledig groen is.

        Anyway, ik vermoed dat het tijd is om te oogsten.
        Enkele foto's:

        middelgrote plantje:
        P1030021.jpgP1030018.jpg

        kleinste plantje:
        P1030027.jpg


        Grootste:
        P1030019.jpgP1030024.jpg

        Ik vrees zelfs dat ik al vrij laat ben met de twee grootste. Het kleinste is zo te zien nog wat vroeg.

        De hoeveelheid steekt wat tegen, maar is misschien gevolg van ziekte/mesttekort. Of moet ik nog wachten met oogsten?

        Comment


          #5
          Re: bruine vlekken op de bladeren!!!

          Teveel aan voeding imo... Puur water geven en de trichomes eens bekijken. Ziet er al redelijk oogstklaar uit....

          Comment

          Bezig...
          X