Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vage bloei, iemand tips?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vage bloei, iemand tips?

    Korting op 420shop
    Beste allemaal,

    Ik heb sinds juni een plantje, het zaadje is waarschijnlijk een thai, hij is gevonden in een zakje met wiet. Ik heb m een beetje in de zon gezet en af en toe onder een lamp. Hij gaat langzaam dood, alsof ie begint met bloeien, dus het wordt eens tijd dat ie gaat bloeien, maar hij wil niet.

    Iemand tips?
    Attached Files

    #2
    Hij krijgt daglicht, maar na ik begrijp 's avonds ook nog licht? Dus krijgt je plant wel een 12 uur donkerperiode aaneengesloten per dag? Anders komt ie echt niet in de bloei?

    Het doodgaan is een ander probleem, maar daarvoor zijn echt betere foto's en informatie nodig. Grond, voeding, wijze / hoeveelheid licht, stress indicatoren, etc.

    Comment


      #3
      Re: Vage bloei, iemand tips?

      Oorspronkelijk geplaatst door CatsEye View Post
      Hij krijgt daglicht, maar na ik begrijp 's avonds ook nog licht? Dus krijgt je plant wel een 12 uur donkerperiode aaneengesloten per dag? Anders komt ie echt niet in de bloei?

      Het doodgaan is een ander probleem, maar daarvoor zijn echt betere foto's en informatie nodig. Grond, voeding, wijze / hoeveelheid licht, stress indicatoren, etc.
      Hij krijgt sowieso 12 uur donkerperiode per dag, soms langer omdat ik uitslaap

      Grond, standaard potgrond.
      Wijze en licht, in het raam en spaarlampen.
      Stress indicatoren, af en toe heen en weer sjouwen, huisgenoten die erlangs lopen, maar dat is niet erger geworden sinds ie dood gaat.
      Voeding, een ruime week geleden voor t laatst gegeven, vloeibare meststof, plant' eau.

      Wat het doodgaan betreft, de bladeren vallen er gewoon af, worden niet bruin, blijven groen, gaan hangen en verschrompelen.

      Comment


        #4
        Last edited by Xtreme; 17 November 2010, 21:04.

        Comment


          #5
          Re: Vage bloei, iemand tips?

          Momenteel is er zeker nog geen sprake van bloei. De plant krijgt gewoon te weinig licht en de plant heeft teveel stress. Het lichtschema van de plant moet wel degelijk gerespecteerd worden. In het begin 18/6, in de bloei 12/12. Nu ziet het er inderdaad niet zo goed uit. Zorgen dat de aarde niet te droog is en ook niet te vochtig. Pot opheffen na bewatering en gieten tot er water uit loopt vanonder. Dan is het perfect. Schat zo'n plant niet verkeerd in, die gaat heel wat drinken!

          Daarbij is er wel nog iets die me zorgen baard, maar ik heb geen zo'n getraind oog en de foto's zijn niet zo duidelijk. Op de derde foto zie je in de oksel van de plant 2 tumorachtige dingetjes tevoorschijn komen. Verder zie ik ook niet veel vrouwelijke tekenen. Ik denk dat je met een jongeheer zit.

          Comment


            #6
            Re: Vage bloei, iemand tips?

            Zal best een herma zijn, als het zaad uit je wiet kwam. Daar staat Thai ook om bekend.
            Je probleem is inderdaad licht. Plantje moet naar een eigen kamer, en op vaste tijden licht aan/uit dmv een schakelklok.
            Als het licht uit is, moet het ook compleet donker zijn. Je mag helemaal niets meer zien.
            Een gloeilamp is niet geschikt als zonnetje.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X