Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Transformator op lamp aansluiten etc...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Transformator op lamp aansluiten etc...

    Korting op 420shop
    Beste leden,

    Omwille van de schandalig hoge prijzen en de (soms) lage kwaliteit, heb ik besloten om zelf een klein kweeksetje aan te schaffen. Nothing major, gewoon voor mezelf te kunnen voorzien in mijn noden.

    Maarrrr het kweken is vrij nieuw voor mij en ik zit met een aantal (installatie) vraagjes. OK, here goes:
    *Ik heb een 400W hps lamp en een spiegelkap, en uiteraard een transformator. Ik geloof dat ik een kabel verbind tussen de transformator en de lamp, en dan nog eens eentje van de transformator naar het stopcontact. Ik vroeg mij ook af of deze transfo op de lamp gemonteerd moet worden, of gewoon los ergens where ever (deze weegt toch wel tamelijk wat). Wordt deze trouwen niet (heel) heet tijdens het branden van de lamp? Op de foto in bijlage kan je zien waar je alles kan verbinden, maar ik weet niet goed wat in welk gaatje hoort. Het middelste is de aarding (zo ver ben ik al :p) maar mag je 2 aardingen in hetzelfde aardingsgaatje steken?

    *Heb ik een power-luchtinlaat nodig? Ik heb een tentje waar er onderaan een gat voorzien is, maar ik ben van plan om er gewoon een (gatvullende) flexibel in te steken en deze af en toe door de venster hangen en anders gewoon in de kamer. Uiteraard heb ik al een afzuiging voorzien (en zelfs een koolstoffilter jippiiiej ).
    *Qua voeding heb ik een vrij uitgebreid assortiment, nl Canna vega, flores, boost, pk13/14 en een wortelstimulator. Ik heb er ook een net schema bij gekregen, alleen staat er niet bij hoe dikwijls in de week er moet gevoed worden. Ik denk om de 2 a 3 dagen.
    Dit is het schema: http://groweasyoss.nl/Schema/Canna/terra.pdf

    Als laatste zou ik er nog willen aan toevoegen dat ik white widow ga kweken, in een darkstreet ds100. Inderdaad, niet goedkoop alles bij elkaar, maar ik wil primo quality, maarrr ik besef dat niet alles van de eerste maal zal lukken.

    Alvast bedankt voor jullie reactie!


    #2
    Re: Transformator op lamp aansluiten etc...

    ah....IK ZOU ZEGGEN STEL JE EVEN VOOR is wel zo vriendelijk toch?? komt een account aanmaken en meteen vragen ......frapant...dus stel je effe vor aub.

    Verder snap ik de vraag niet zo........
    1: je moet de lamp monteren idd. hij is nie draadloss.
    2: aansluiten: zie foto 2 daar staat boven de achterste 2 gaatjes een afbeelding van een lamp. daar steek je bruin/blauw in die gaat dan naar de kap (vitting) waar de lamp op gemonteerd word.
    3: de andere 2 gaatjes steek je bruin/blauw in daar hangt de stekker aan.
    4: aan beide kabels hangt een geel/groene draad deze steek je ALLEBIJ in het middelste gaatje en dat was het.

    5: als je denkt dat die transformator te warm word: neem dan de buis van je afzuigslang (komt van afzuiger af) en hang deze BOVEN de transformator word ie luchtgekoeld door de lucht wat uit de tent getrokken word.

    6: als je die tent gewoon vlakbij ene raam zet is het OVERBODIGom daar onderin ene flexibele buis in te doen. Zet gewoon 1 zijflap open en dan komt het goed.

    7: VOEDING: gewoon om de 2 a 3 dagen idd. ik neem dat je op aarde gaat kweken......... in de groei DAGELIJKS voeden en lamp hoog tot 100cm
    8: White widow is een vrij makkelijke plant (vind ik) en als je alles goed doet moet het zeker wel lukken........heb vaker mensen geholpen dus moet wel goed komen.

    graag gedaan en ...........stel je nu even voor AUB wel zo vriendelijk.
    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Transformator op lamp aansluiten etc...

        wow man...idioot............ nee die transformator niet op die kap zetten........... gewoon los.
        Normaal is het toch zo als men je afzuigFILTER op je afzuiger plaats (buisventilator) dan heb je toch een stuk slang die boven je tent tevorschijn komt? deze bedoelde ik...en als je de trafo nu ergens op legt met deze slang er boven is het goed he.................

        voeden: raadzaam is elke dag een klein beetje wortelvoeding te geven...enkel in d egroei DAGHELIJKS
        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

        Comment

        Bezig...
        X