Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

potten of grote aardebak...?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    potten of grote aardebak...?

    Korting op 420shop

    #2
    Re: potten of grote aardebak...?

    gewoon mooie aardebak maken.volgooien met lightmix en als voeding bio bloei en groei.laatste 10 dagen van de kweek alleen water geven zodat de ec in de aardebak weer omlaaggaat.dan naa het knippen de bovenste 5 a 10 cm erafscheppen en je kan er op deze manier zeker 4 rondjes met dezelfde grond doen.ook hoef je niet aftezuuren.

    Comment


      #3
      Re: potten of grote aardebak...?

      Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
      gewoon mooie aardebak maken.volgooien met lightmix en als voeding bio bloei en groei.laatste 10 dagen van de kweek alleen water geven zodat de ec in de aardebak weer omlaaggaat.dan naa het knippen de bovenste 5 a 10 cm erafscheppen en je kan er op deze manier zeker 4 rondjes met dezelfde grond doen.ook hoef je niet aftezuuren.
      thx for reaction dude

      zal er wel op moeten letten het overtollige water weg kan lopen natuurlijk... en als voeding ga ik plagron terra bloom gebruiken, enzymes, roots, green sensation...

      grtzzz

      Comment


        #4
        Re: potten of grote aardebak...?

        gewoon leren omgaan met een tensiometer dan heb je geen last van overtollig water.voor ervaren kweker heb je een mooi voedingspakket.voor een onervaren niet,en voor een luie kweker helemaal nietsinds ik me aarde hergebruik heb ik nog nooit zo makkelijk gekweekt.wel kom ik niet meer aan de 0.9 gram de watt,maar dat is niet zo belangrijk als je voor eigen gebruik kweekt.

        Comment


          #5
          Re: potten of grote aardebak...?

          Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
          gewoon leren omgaan met een tensiometer dan heb je geen last van overtollig water.voor ervaren kweker heb je een mooi voedingspakket.voor een onervaren niet,en voor een luie kweker helemaal nietsinds ik me aarde hergebruik heb ik nog nooit zo makkelijk gekweekt.wel kom ik niet meer aan de 0.9 gram de watt,maar dat is niet zo belangrijk als je voor eigen gebruik kweekt.

          het lukt me wel fraai vind ik van mezelf, of ik ervaren kweker ben, neen, ben er nog maar enkele jaren mlee bezig, maar lukt allemaal wel netjes en goed ierde keer, en we leren wel steeds bij!! maar dat zullen we binnen tien jaar ook nog doen
          luie kweker, staat niet in mijn woordenboek, ik ben alle dagen bezig met mijn dames, verdienen dit ook en hebben dit wel nodig als je alles goed en perfect mogelijk probeerd te doen. ze geven achteraf ook genoeg af azan mij, dus alle dagen beetje tijd in hen steken is niet te veel voor me
          en aarde ergeruiken...neen start liever elke keer op nieuwe aarde, kan ik bijvoeden naar eigen wil van ieder plant... en ben ik beetje zeker, goed zitten als zaailing

          nu heb besloten deze keer toch nog mijn 11 l potten te gebruiken

          dus topic mag gesloten worde van mij part

          grtzz

          Comment


            #6
            Re: potten of grote aardebak...?

            Hoi

            Ik snap niet op welke basis je nu besluit om weer in potjes te gaan kweken?

            Enige voordeel van potten vind ik dat je hoogte verschillen (met instabieler zaad) beter kunt compenseren. verder pleit alles voor de aardebak.

            Als je om werk verlegen zit kun je daar ook per plantje wel een aparte voeding gaan maken en je aarde elke keer verversen.

            In grote bakken door de grotere buffer veel minder gezeik ook met #keer water geven, PH en voedingsfoutjes.

            Maar goed je bent er al uit...

            Have fun
            B.

            Comment

            Bezig...
            X