Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten en word dit nog wat?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer oogsten en word dit nog wat?

    Korting op 420shop
    Hey mede forumers,
    Ten eerste wil ik even zeggen dat ik de search heb gebruikt, maar toch blijft het iets onduidelijk voor mij.
    Ik heb 2 white widows staan, ze zitten in universeel potgrond en er hangt een 23 watt en 20 watt philips tornado boven, dat zijn spaarlampen.
    1.jpg
    Ik geef ze gewoon kraan water, eerst gaf ik ze regenwater maar had een topic gelezen waarin bobo zei dat regenwater niet goed is dus ben ik overgegaan op kraanwater. Ik heb een aquarium thermostaat in een kan water erbij gezet waardoor de omgeving wat word verwarmd door het warme water en het water verdampt door de temperatuur, de temp schommelt tussen de 22-25 graden.
    Ik geef af en toe gewoon universele plantengroei en bloei voeding van pokon, eigenlijk geen idee of dit effect heeft.
    Mijn vraag is, hoelang duurt het nog voordat ik de bloeiende white widow kan oogsten?
    4.jpg
    Hij is ongeveer 1,5-2 weken in de bloei en ik heb naar die kleine zakjes in de oksels gekeken waar 2 haren uitsteken, bij sommige zijn die haren bruin of half bruin/wit en bij de ander weer helemaal wit. Vandaar dat ik het onduidelijk vind.
    5 bewerkt.jpg
    Als ik met mijn vinger over de toppen heen ga ruiken ze wel. De andere white widow doet het niet zo goed volgens mij, hij heeft eerst weinig licht gekregen dus onderin zijn de bladeren niet mooi en hij vertoond lichtelijk iets van bloei, ik vind het raar dat de bloeiende al zover is en de ander nog moet beginnen, want ze zijn even oud. Word het nog wat met de amper bloeiende plant?
    6.jpg 1.jpg (Rechts)
    Als ik iets vergeten ben te vermelden, moet iemand dat maar even vragen
    3.jpg5 bewerkt.jpg2.jpg3.jpg4.jpg
    2.jpg6.jpg
    Last edited by Amateur123; 24 November 2010, 12:59.

    #2
    Re: Wanneer oogsten en word dit nog wat?

    In mijn ogen zijn je planten behoorlijk aan het stretchen geweest, wat een tekort aan licht aangeeft. 1x 20W en 1x 23W is wellicht niet genoeg, heb je de lampen wel mee laten bewegen met je plantjes? Als je een beetje rondkijkt op het forum zie je dat het raadzaam is om de lampen op ongeveer 5cm van je plantjes te hangen. En heb je wel de juiste kleuren lampen voor de bloei erin hangen?

    Van de bloeiende plant zou ik schatten dat die nog een week of 5-6 minimaal door moeten groeien. Wellicht zijn er meer ervaren kwekers die je nog wat verdere tips kunnen geven, echter zou je dan nog iets meer informatie moeten geven over de opstelling en lampen.
    Succes!
    Attitude is a little thing that makes a big difference.

    Comment


      #3
      Re: Wanneer oogsten en word dit nog wat?

      Ja in het begin stonden er idd nog geen lampen boven dus toen waren ze erg aan het stretchen, daarna de verkeerde lampen maar deze zijn wel goed voor de bloei volgens mij (kleurcode 827) Ze staan vanaf het begin op 12-12 omdat ze klein moesten blijven, mijn hok is namelijk maar 50 cm hoog.
      Bedank voor je reactie en succes, ben benieuwd naar wat de rest zegt

      Comment


        #4
        Re: Wanneer oogsten en word dit nog wat?

        Oorspronkelijk geplaatst door Amateur123 View Post
        Ik geef ze gewoon kraan water, eerst gaf ik ze regenwater maar had een topic gelezen waarin bobo zei dat regenwater niet goed is dus ben ik overgegaan op kraanwater.
        huh, welk topic zeg ik dat ?

        Volgens mij zit je wel goed met je bloemvorming, nog altijd rekening houden dat je niet onder hps teelt. Als enigste raad kan ik meegeven dat je beter direct onder de lamp werkt.

        De kleurcode zit goed .

        Verlichting.

        Grtz
        Last edited by bobo; 24 November 2010, 14:47.

        Comment


          #5
          Re: Wanneer oogsten en word dit nog wat?

          250w hps erin wopppaa
          In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

          Comment


            #6
            Re: Wanneer oogsten en word dit nog wat?

            en pas nou op met dat kraan water ph is bijna altijd veel te hoog. lampen een paar centimeters er van af houden!


            greeetzzz maffy,

            Comment


              #7
              Re: Wanneer oogsten en word dit nog wat?

              Haha sorry, dacht dat die van jou was maar hij was van iemand anders, ''de waterexpert'' een man die een heel topic over water en alles wat erbij hoort had gemaakt, ben zijn naam even kwijt!
              Die 250w vinden me ouders niet goed vanwege het stroomverbruik
              Ik hou het er een paar centimeter vanaf, wel een keer fout gegaan omdat die er tegenaan was gegroeid toen ik thuis kwam..
              Ik weet niet wat ik anders zou moeten doen dan kraanwater! Moet ik iets toevoegen zodat de ph beter is? Zoja wat?
              Bedankt voor jullie reacties jongens
              Greets

              Comment


                #8
                Re: Wanneer oogsten en word dit nog wat?

                250w = 0.25 KwH x12 = 3 KwH per dag (bloei fase) x7 = 21 KwH per week x4 = 84 KwH per maand ..... 1 KwH= 0.20 cent ... x 84 =

                16 euro en 80 cent per maand ... relatief weinig
                Last edited by misto; 24 November 2010, 17:51.
                In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                Comment


                  #9
                  Re: Wanneer oogsten en word dit nog wat?

                  Haha bedankt voor het uitrekenen
                  Maar toch, denk niet dat me ouders dat willen!
                  Ik heb ook nog geen antwoord op me 2de vraag, waarom bloeit die 2de nog niet terwijl die andere al 1,5-2 weken in de bloei zit? Moet ik daar nog wat van verwachten?
                  Greetz

                  Comment


                    #10
                    Re: Wanneer oogsten en word dit nog wat?

                    Niemand die daar antwoord op heeft?

                    Comment


                      #11
                      Re: Wanneer oogsten en word dit nog wat?

                      Ik kan het niet goed zien door de wazige foto, maar is de derde foto geen man?
                      By the way, je lamp moet op minstens 25 cm van je toppen staan als je 250 W hangen hebt anders zullen je toppen verschroeien (en wat je doet is heel gevaarlijk, als je huis afbrand zal de rekening voor je ouders iets hoger zijn dan wat een 250 Watt lamp verbruikt).

                      Veel succes,
                      The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                      Comment


                        #12
                        Re: Wanneer oogsten en word dit nog wat?

                        Nee het is geen man, hij is idd heel wazig ik kon geen scherpere foto maken! De ene die het minder goed doet begint ook lichtelijk te bloeien, heb ook even bloei voeding gehaald van canna en pk 13/14.
                        Ik heb geen 250 watt hangen, iemand anders had dat gewoon even uitgerekend haha. Ik heb 2 spaarlampen hangen en die worden niet warm, heb er ook kroonstenen tussen gedaan natuurlijk dus het is volkomen veilig zo!
                        Bedankt voor je reactie en succes pedro

                        Comment


                          #13
                          Re: Wanneer oogsten en word dit nog wat?

                          meer spaarlampen volgende kweek !
                          licht = gewicht

                          Comment


                            #14
                            Re: Wanneer oogsten en word dit nog wat?

                            Ojee, moet wat minder blowen, had niet goed gelezen, dacht dat die reactie van Mito van jou was.
                            The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                            Comment


                              #15
                              Re: Wanneer oogsten en word dit nog wat?

                              rustig blijven dorgaan ... niet te nat zetten en vooral dagelijiks een gesprekje mee voeren
                              In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                              Comment

                              Bezig...
                              X