Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sneeuw = regenwater ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

sneeuw = regenwater ?

Korting op 420shop
    hey, ik vroeg me af of sneeuw nu dezelfde waarden bevat als regenwater ?
    ik heb namelijk geen regenput & ga wekelijks bij een vriend van mij achter regenwater en meng die met kraantjeswater (50/50, wat ik denk goed te zijn?).
    nu kreeg ik het idee, kan ik gewoon geen sneeuw van in mijn tuin laten smelten, en deze gebruiken om te mengen met kraantjeswater(=leidingswater).

grtz maxn

Re: sneeuw = regenwater ?

Ja, dat lijkt me heel goed te doen. Al vind ik dat veel moeite
    Waarom gebruik je niet gewoon kraantjeswater? Meestal heeft dat wel goede waarden (mits je wat pH- toevoegt komt dat helemaal goed lijkt me).

Greetzzz

Comment

Vanmiddag maar even de proef op de som genomen.

Gesmolten sneeuw, temp. 20 graden, PH 6.0 EC 0.0

Mijn kraanwater, 20 graden, PH 8.0 EC 0.2

Sneeuw - Kraanwater 50/50: PH 7.7 EC 0.1
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

In geval van dat sneeuw zijn dat toch heel gunstige waarden medunkt. In regenwater zal ook 0 EC zitten mag ik dan veronderstellen QnQ?

Comment

Jou kraanwater heeft al een erg lage EC.

Als je dan ook nog regen/osmose/demi water gebruikt moet je er wel aan denken dat je Calcium en Magnesium gebreken gaat krijgen.

Neem dus speciale voeding voor osmose water, of geef wat calcium nitraat en bitterzout bij. Of zorg op een andere mannier dat de planten genoeg Ca en Mg krijgen.

Het water aanzuren tot 5,6 - 5,8 pH kan ook geen kwaad.
          (om de P beschikbaar te houden)

Grtz, HJM
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
            In geval van dat sneeuw zijn dat toch heel gunstige waarden medunkt. In regenwater zal ook 0 EC zitten mag ik dan veronderstellen QnQ?
            Als je even geduld hebt tot het weer regent, zal ik dat ook even meten
            Ik denk dat het niet veel afwijkt inderdaad.

Wellicht zullen de waardes nog iets afwijken, afhankelijk van de woonsituatie.
            Ik kan me voorstellen dat in de buurt van een industrieel gebied andere metingen mogelijk zijn.

@HJM Dat je na een weekje of twee-drie, wat voeding moet gaan toevoegen lijkt me duidelijk.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

nog een tip: 50% kraanwater, 40% regenwater (ik heb een 200L ton) en 10% Drogerwater! dit is gedestilleerd water met pH 7.0 en ec 0.0! voor mij de perfect combo: kom ongeveer rond pH 6.9 en Ec 0.15

Chlz, Palaloa

Comment

Hou er rekening meer dat sneeuw maar +- 10% regenwater bevat, oftewel... een tering klus

Comment

Bezig...
                X