Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleur van de trichomen...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kleur van de trichomen...

    Korting op 420shop
    hello growers,

    hier ben ik terug met een vraagje, maar daarom is deze topic er natuurlijk ook

    als ik mijn trichomen met het zak microscoop bekijk is het te zien waar ik ze bekijk, hoe ze er uit zien...

    ik bedoel dus, chek ik dit terwijl is mijn hok staan met de lamp aan, zijn alle trichomen gelijk allemaal amber... haal ol ze uit mijn hok zijn ze gelijk allemaal clear nog... raar, of ligt dit aan de lamp gewoon?

    hoe bekijken jullie de trichomen en wat raad kunnen jullie me geven ?

    grtzzz

    #2
    Re: Kleur van de trichomen...

    Gewoon met lamp aan op een witte achtergrond (dus de trichomes 'rechtop' richten zodat ze niet groen gaan zien door je bladeren ofzo). Het moet zeker goed verlicht zijn. Ik snap niet echt wat het probleem is, bij mij kon je dat zelfs mooi zien als ik mijn microscoop recht naar het blad richtte. Mag geen probleem geven normaal. Ofwel weet je niet welke kleur je juist naar zoekt

    Comment


      #3
      Re: Kleur van de trichomen...

      CIMG2846.jpgCIMG2847-2.JPGCIMG2842.jpgJe harsbol werkt als een lens die het licht concentreert op de schijfcellen in de trichomes. Kijk je van boven op deze schijfcel dan lijkt de harsbol niet meer doorzichtig, zou je echter door deze zelfde harsbol dwars heen kijken dan zie je dat deze clear is.

      Comment


        #4
        Re: Kleur van de trichomen...

        hello, ik snap het principe wel jona, maar bekijk ik ze onder de lamp zien ze er bruin uit, haal ik ze uit de tent en bekijk ik ze dan, zien ze er nog doorzichtend uit....
        dacht dat dit door de geelte van de HPS kam ofzo....daarmee ik vroeg waar jullie die controleren...

        grttzzz

        Comment


          #5
          Re: Kleur van de trichomen...

          Het gele licht van je HPS beinvloed je waarneming, controleer dus buiten de tent in goed licht. Dan moet je een schoon zicht hebben op de actuele kleur van je trichs....

          Comment


            #6
            Re: Kleur van de trichomen...

            ik knip een heel klein stukje blad af om onder mijn bureau verlichting te bekijken met een vergrootglas, in m'n tent had ik een gelijkaardig probleem als creamm dus denk dat Vale wel een punt heeft: het gele licht van de hps maakt het moeilijk

            Comment


              #7
              Re: Kleur van de trichomen...

              dat dacht ik dus ook, planten dus van onder de hps halen en dan maar de trichomen controleren.

              goed, thanks growers!!

              Comment

              Bezig...
              X