Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PH waarde omlaagbrengen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PH waarde omlaagbrengen

    Korting op 420shop
    hallo allen,

    Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik de ph waarde van mijn kraanwater wat omlaag kan krijgen. Het water wat zuurder krijgen dus.
    De voeding die ik heb voor mijn dames zijn van hesi, de tnt complex, supervit, bloeicomplex en fhosfor plus.

    Nu weet ik dat ik ph- moet hebben maar kan iemand mij een merk en productnaam geven of misschien een link waar ik dit online kan bestellen?

    Ik hoor graag van jullie!!
    "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

    #2

    Comment


      #3
      Re: PH waarde omlaagbrengen

      ik heb een ph meter besteld op conrad.nl. dit leek mij wel een goeie inverstering.
      Kan ik geleik kijken of mijn ph zakt als ik de voeding aan het water heb toegevoegd.
      In iedergeval bedankt voor je reachtie, als de meter binnen is laat ik nog wel even een berichtje achter hoe het is gegaan.

      Maar over het algemeen, afzuren kan dus gewoon met thee en azijn, gewoon uit het keukenkastje dus.

      Ciao Tom
      "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

      Comment


        #4
        Re: PH waarde omlaagbrengen

        ik heb dit gisteren ook voor de eerste keer men ph meter getest in een glas kraanwater en dan bleek dat men kraantjeswater een ph had van 7.2 en dat is alles behalve goed he want men spreekt van 6.2tot6.4 dus ik heb dan tot driemaal toe 1 druppeltje opgelost en het verschil was na het opnieuw meten wel erg groot
        want het zakte echt snel ;ik had dit gedaan om dat men bladeren zeer bruin worden de ene zegt te veel voeding de andere zegt te weinig dus dacht dan maar ph testen ook dan weet ik tenminste een ding zeker en ik moet zeggen ik heb er geen spijt van ik hoop dat men bruine bladeren een beetje stabiliseren men pantjes zijn 9 keer northenlicht in tenttje van 1.20 met 600w lumatek

        groetjes strawberry

        Comment


          #5
          Re: PH waarde omlaagbrengen

          Oorspronkelijk geplaatst door srtawberryhope View Post
          ik heb dit gisteren ook voor de eerste keer men ph meter getest in een glas kraanwater en dan bleek dat men kraantjeswater een ph had van 7.2 en dat is alles behalve goed he want men spreekt van 6.2tot6.4 dus ik heb dan tot driemaal toe 1 druppeltje opgelost en het verschil was na het opnieuw meten wel erg groot
          want het zakte echt snel ;ik had dit gedaan om dat men bladeren zeer bruin worden de ene zegt te veel voeding de andere zegt te weinig dus dacht dan maar ph testen ook dan weet ik tenminste een ding zeker en ik moet zeggen ik heb er geen spijt van ik hoop dat men bruine bladeren een beetje stabiliseren men pantjes zijn 9 keer northenlicht in tenttje van 1.20 met 600w lumatek

          groetjes strawberry
          3 druppels van wat? azijn?

          ik hoor ut wel. gr
          "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

          Comment


            #6
            Re: PH waarde omlaagbrengen

            Gebruik je kalk ?
            PH- en kalk reageren namelijk op elkaar

            Kweek je op grond ?
            Gewoon een beetje algenkalk toevoegen , dat reguleerd je PH

            Ajo
            Ventje
            Living in Second live for real

            Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

            Comment


              #7
              Re: PH waarde omlaagbrengen

              Men neme salpeterzuur voor de groei periode en fosforzuur voor de bloei periode.
              pH 5,6 / 5,8 is ok.

              Grtz. HJM
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: PH waarde omlaagbrengen

                Oorspronkelijk geplaatst door Ventje View Post
                Gebruik je kalk ?
                PH- en kalk reageren namelijk op elkaar

                Kweek je op grond ?
                Gewoon een beetje algenkalk toevoegen , dat reguleerd je PH

                Ajo
                Ventje
                Heey ventje,

                Ik kweek gewoon op organisch bemeste potgrond van het tuincentrum.
                Hier heb ik wat kleikorrels doorheen gemixed om de eventueel te veel aan zouten op te vangen.

                Als het een beetje mee zit komt vandaag mijn ph meter binnen.
                Had eerst wat zitten klooien met van die test stripjes voor mijn aquariums maar daar kom je niet ver mee. Nu heb ik al aardig wat geinvesteerd in aparatuur en materialen voor mijn kweek, dan zou het stom zijn als ik het drek zou verpesten met een schommelende ph waarden. Dus toch maar zo'n meter besteld( best kostbare apparaatjes trouwens)

                Ga ik gelijk even een reeks van testjes doen, dus nu ook met de algenkalk

                Bedankt nog voor je reactie
                "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                Comment


                  #9
                  Re: PH waarde omlaagbrengen

                  Hey,

                  Bedoel je met "wat kleikorrels" van die ronde gebakken kleikorrels, Seramis of echte ongebakken klei die in water uiteen valt?

                  In het eerste geval heeft jou actie geen enkele zin, in het tweede geval een beetje en in het derde geval bereik je wat je beoogde.

                  Klei uit de polder is een goede oplossing, maar ook de Deense witte klei in klont vormende kattenbak korrels.
                  Ik haal bij een potgrond fabrikant zakken gekorrelde blauwe klei.
                  Niet te sjouwen, maar wel erg goed.

                  Succes, HJM

                  Oorspronkelijk geplaatst door tomjonko View Post
                  Heey ventje,

                  Ik kweek gewoon op organisch bemeste potgrond van het tuincentrum.
                  Hier heb ik wat kleikorrels doorheen gemixed om de eventueel te veel aan zouten op te vangen.

                  Als het een beetje mee zit komt vandaag mijn ph meter binnen.
                  Had eerst wat zitten klooien met van die test stripjes voor mijn aquariums maar daar kom je niet ver mee. Nu heb ik al aardig wat geinvesteerd in aparatuur en materialen voor mijn kweek, dan zou het stom zijn als ik het drek zou verpesten met een schommelende ph waarden. Dus toch maar zo'n meter besteld( best kostbare apparaatjes trouwens)

                  Ga ik gelijk even een reeks van testjes doen, dus nu ook met de algenkalk

                  Bedankt nog voor je reactie
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #10
                    Re: PH waarde omlaagbrengen

                    Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                    Hey,

                    Bedoel je met "wat kleikorrels" van die ronde gebakken kleikorrels, Seramis of echte ongebakken klei die in water uiteen valt?

                    In het eerste geval heeft jou actie geen enkele zin, in het tweede geval een beetje en in het derde geval bereik je wat je beoogde.

                    Klei uit de polder is een goede oplossing, maar ook de Deense witte klei in klont vormende kattenbak korrels.
                    Ik haal bij een potgrond fabrikant zakken gekorrelde blauwe klei.
                    Niet te sjouwen, maar wel erg goed.

                    Succes, HJM
                    Heey HJM,

                    Ik heb die zak met kleikorreltjes ook gekocht bij het tuincentrum. De zak heb ik al weggegooit, ik kan ook ff niet meer op de merk naam komen. Deze korreltjes zouden inderdaad uiteen vallen als je ze in water zou gooien.

                    De gebakken kleikorrels heb ik trouwens ook. die liggen in elke pot een paar handjes op de bodem.

                    Nog bedankt voor je reactie.

                    Ciao
                    "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                    Comment


                      #11
                      Re: PH waarde omlaagbrengen

                      Moin,

                      Graag gedaan.
                      Gebakken klei korrels (hydrokorrels dus) op de bodem van de pot heeft alleen zit als de gaten te klein zijn.
                      Als je dus goede (boom) containers hebt, (waarvan de bodem zoveel mogelijk gaten heeft, ook op plaatsen die niet op de grond staan)
                      met goede doorlatende grond, is het niet nodig hydrokorrels onder in de pot te gooien.

                      Bovendien wil je later waarschijnlijk je afgewerkte potgrond in de tuin gooien.
                      En dan wil je geen jaren lang storende rommel in je tuin. (zoals hydrokorrels, perlite, mapito, stiropor, matras vlokken enz.

                      Grtz, HJM
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #12
                        Re: PH waarde omlaagbrengen

                        Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                        Moin,

                        Graag gedaan.
                        Gebakken klei korrels (hydrokorrels dus) op de bodem van de pot heeft alleen zit als de gaten te klein zijn.
                        Als je dus goede (boom) containers hebt, (waarvan de bodem zoveel mogelijk gaten heeft, ook op plaatsen die niet op de grond staan)
                        met goede doorlatende grond, is het niet nodig hydrokorrels onder in de pot te gooien.

                        Bovendien wil je later waarschijnlijk je afgewerkte potgrond in de tuin gooien.
                        En dan wil je geen jaren lang storende rommel in je tuin. (zoals hydrokorrels, perlite, mapito, stiropor, matras vlokken enz.

                        Grtz, HJM
                        dat is een goeie idd, had ik nog niet over na gedacht.
                        zoals je op de bijgevoegde foto kunt zien hangen mijn potten in de houten plaat en nog zo'n 10 cm boven de grond.
                        ik heb gebruik gemaakt van deze gebakken korrels omdat ik dacht dat dan mijn gaatjes minder snel dicht gaan zitten.

                        ciao Tom
                        Attached Files
                        "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                        Comment


                          #13
                          Re: PH waarde omlaagbrengen

                          Die gaten voeren geen water af en geen lucht aan.

                          Wanneer je met een gatenzaag van 5 cm of zo min. 1/4 van de bodem eruit boort, en dan de pot vult als hij op de grond staat. (anders valt er bij het vullen veel door heen)
                          Je zal het effect op het doorwortelen en afwateren direct. Je kan nu ook je aarde uitspoelen als het een misgaat met verzilting.

                          Succes, HJM
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            #14
                            Re: PH waarde omlaagbrengen

                            Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                            Die gaten voeren geen water af en geen lucht aan.

                            Wanneer je met een gatenzaag van 5 cm of zo min. 1/4 van de bodem eruit boort, en dan de pot vult als hij op de grond staat. (anders valt er bij het vullen veel door heen)
                            Je zal het effect op het doorwortelen en afwateren direct. Je kan nu ook je aarde uitspoelen als het een misgaat met verzilting.

                            Succes, HJM
                            Goei info man, bedankt, iets voor de volgende keer!
                            Ik he nu in elke emmer 75 gaatjes van 5mm.
                            maar wat is verzilting?

                            Ciao
                            "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                            Comment


                              #15
                              Re: PH waarde omlaagbrengen

                              Hallo allen,

                              Ik heb PH- gevonden en gekocht
                              Het is salpeterzuur van het merk Canna pH-.

                              Ciao
                              "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                              Comment

                              Bezig...
                              X