Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

licht: oma's gezichtbruiner in mun kweekkast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: licht: oma's gezichtbruiner in mun kweekkast

De goedkoopste en eenvoudigste oplossing is gezichtsbruiners van de 2e hands winkel.
    Al zou je natuurlijk een of twee tl buizen uit een zonnebank kunnen ophangen.

Bijgevoegd plaatje is wat ik maak van die gezichts bruiners. Ze hangen tussen de HPS in.

Grtz, HJM
    Attached Files
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Als je toch uv wil gebruiken moet dat zo'n zonnebank lamp zijn? of mag het gewoon een blacklight zijn?
      Licht aan je opstelling b.v.: bij een tl/spaarlamp kweek zou ik blacklicht aanraden, bij hps kweek die vd zonnen bank.
      Rede: lijkt mij niet wenselijk om deze heftige lampen te dicht op de plantjes te plaatsen.

Grtz.

Comment

Planten hebben zeker baat bij uv, met name uv-B. Een overmaat is echter schadelijk en breekt je chlorofyl af waardoor het positive element weer teniet wort gedaan bij een overmaat aan uv. Ik zelf licht bij met een 10% UV-B spaarlamp van 23 wat (voor terrarium dieren) ik doe dit in het midden van de lichtperiode. Ik ben begonnen met een half uur uv-b en heb dit met een half uur langer per dag opgebouwd naar maximaal 6 uur uv-b. Dus 3 uur enkel hps 6 uur hps en uv-b dan weer 3 uur enkel hps. Bij te langdurig beschijnen met uv licht werd duidelijk dat het chlorofyl volledig uit men blad werd afgebroken. Letterlijk witteplekken in het blad. ook wanneer de uv lamp te dicht op de planten staat zie je dit fenomeen.

een gezichtsbruiner alshooftverlichting gaat je dus verbrande bladeren opleveren maar zoals hiervoor ook al diverse malen uitgelegt is kun je het wel prima alsbijverlichting gebruiken.

Comment

Wow, dit topic heeft een eigen leven gekregen sinds ik weg ben
          tof om te zien dat het erg speelt

Ik vraag me af of iemand statistiek kan aantonen of het zal helpen.

ik denk eraan om 2 uv en 2 miniTL buisjes erin te zetten, naast de 2 spaarlampen
          maar als de planten groter worden zal ik de uvbuizen eruit moeten halen,
          omdat de afstand anders te klein word.

Maar denken jullie dat dit genoeg licht is voor een autoflowering microkweek?
          (3 tot 6 thunder bloody mary)

ps. ik zit er over te twijfelen om een paar van deze joekels erbij te hangen:

nou is mij verteld datje clearwhite spaarlampen nodig had,
          maar bij deze staat dat niet vermeld, kan iemand wijs uit de cijfers die ze weil geven?

Kleurtemperatuur: 6500
          Kleurnummer: 865
          Kleurweergave: Ra 82
          Watt: 33watt
          Lichtstroom (lm): 2150
          Last edited by doodskreet; 15 December 2010, 10:10.

Comment

Bezig...
          X