Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

licht: oma's gezichtbruiner in mun kweekkast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    licht: oma's gezichtbruiner in mun kweekkast

    Korting op 420shop
    Nu heb ik op zolder 3 van die gezichtsbruiners gevonden.

    En dat blauwe licht doet me toch erg verleiden om ze in mijn microkweek kastje
    te monteren.

    zou dat lukken?

    deze dingen:

    #2
    Re: licht: oma's gezichtbruiner in mun kweekkast

    Nee, die lampen zijn naar mijn weten hetzelfde als de gebruikelijke "zonnebank" lampen en die zijn niet bruikbaar.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Re: licht: oma's gezichtbruiner in mun kweekkast

      een gezichtsbruiner zend nogal veel uv licht uit met name UV-a+b. De rest van het lichtspectrum zou je wel kunnen opzoeken maar het hoge uv aandeel zal je chlorofyl zeker geen goed doen, dat breekt snel af onder invloed van UV-licht. UV-b en UV-c worden wel ingezet om schimmels tegen te gaan maar dan heb je het over intensieve kortstondige belichting.

      Je hebt daar natuurlijk wel de ideale reflector. Als je daar nu passende tl buizen van de luiste kleurcode in zoekt heb je een ideaal kapje voor een micokastje.

      Comment


        #4
        Re: licht: oma's gezichtbruiner in mun kweekkast

        tuurlijk kan je dat ding mooi gebruiken voor microkweekje................

        maar hang er dan wel aan beide kanten 'n dikke spaarlamp naast

        grtz angel777
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Re: licht: oma's gezichtbruiner in mun kweekkast

          Ik zou er ook gewoon andere tl-etjes in stoppen
          Thuis heb ik zo'n tostiijzer zonnebank, klep die je naar beneden doet , en daar zitten ook gewoone tl's in om voor te groeien, werkt perfect

          Ajo
          Ventje
          Living in Second live for real

          Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

          Comment


            #6
            Re: licht: oma's gezichtbruiner in mun kweekkast

            Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
            tuurlijk kan je dat ding mooi gebruiken voor microkweekje................

            maar hang er dan wel aan beide kanten 'n dikke spaarlamp naast

            grtz angel777

            Als je advies geeft, geef dan geen verkeerd advies. Zie Monty's uitleg..
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              #7
              Re: licht: oma's gezichtbruiner in mun kweekkast

              Ik heb ze ook in m'n hok hangen, niet omdat ze veel licht geven, maar omdat planten ook wat UV nodig hebben.

              Niet te dicht bij hangen. Beschouw ze als bij verlichting, naast je HPS.

              Grtz, HJM
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: licht: oma's gezichtbruiner in mun kweekkast

                uh ja, ... toch maar niet dan.

                140 watt aan clearwhite spaarlampen (omgerekend
                dat is me orginele belichting,

                maar dan toch de sidequestion:
                Heeft een korte dosis een positief effect op de opbrengst?

                Comment


                  #9
                  Re: licht: oma's gezichtbruiner in mun kweekkast

                  Hoezo "uh ja, ... toch maar niet dan." ???

                  UV (mits redelijk gedoseerd natuurlijk) geeft kortere planten met stevige celwanden.
                  Bovendien hebben schimmels de pest aan UV.
                  Ook heb ik gemerkt de planten die het dichtste bij de UV lamp staan het beste tegen hoge EC kunnen.
                  Ik ben niet zeker hoe dat komt, misschien omdat de huidmondjes meer dicht staan.
                  Waardoor er minder verdamping is, en daardoor een lagere EC in de cellen.
                  Maar nogmaals, ik ben er nog niet helemaal uit.

                  Jou hoofd verlichting zal trouwens niet de hoofdprijs opleveren. Is meer geschikt voor stekjes.

                  Grtz. HJM
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #10
                    Re: licht: oma's gezichtbruiner in mun kweekkast

                    Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
                    Als je advies geeft, geef dan geen verkeerd advies. Zie Monty's uitleg..
                    zorg eerst dat je zelf beter op de hoogte bent van feiten
                    lees uitleg van HJM

                    grtz angel777
                    HOE MOET IK ONTKIEMEN
                    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                    Comment


                      #11
                      Re: licht: oma's gezichtbruiner in mun kweekkast

                      Dames, dames,

                      maak er geen kerk van. Geloof is een gebrek aan wetenschap.
                      De natuur (en dat is wat wij steeds proberen naar onze hand te zetten) is vol variabelen.
                      En zodra je het denkt te begrijpen gaat er weer wat mis

                      Ik zit al mijn leven lang tussen de planten, en maak mijzelf wijs dat ik er heel wat van weet.
                      En inderdaat weet ik van heeeeeeeeeel veel dingen dat het niet slim is
                      Toch ontkomt het mij nog af en toe.

                      Dus ....................leer ze, en verwacht niet foutloos te worden.

                      Grtz, HJM
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #12
                        Re: licht: oma's gezichtbruiner in mun kweekkast

                        UV licht en planten
                        In het begin van de jaren '50 vroeg Walt Disney de bekende fotograaf en bioloog John Ott om een time-lapse film van de knop van een appel naar de vrucht te maken. Voor time-lapse fotografie is het belangrijk dat het object niet beweegt, en dus werd er een glazen box rond de appel gebouwd om het tegen wind te beschermen. Aan het eind van de film waren alle appels aan de boom mooi rood en sappig. Alleen de appel in de glazen box zag er klein, groen en ziekelijk uit. Dit was een duidelijk bewijs voor het belang voor de plantengroei van UV licht dat in dit geval door het glas was gefilterd. Onze moderne levenswijze verschilt hier niet erg van. Wij leven in huizen met ramen, werken in gebouwen met ramen en rijden in auto's met ramen.

                        bron
                        HOE MOET IK ONTKIEMEN
                        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                        Comment


                          #13
                          Re: licht: oma's gezichtbruiner in mun kweekkast

                          En zo is dat!!!!!!!!!!!!!!!!

                          Er wordt wel eens vergeten dat in kassen die volhangen met HPS, ook nog daglicht binnen komt met natuurlijk UV.
                          In onze hokjes hangt gewoonlijk alleen HPS, HPI of een type TL, PLL of wat er op lijkt.
                          TL achtigen kunnen wel wat UV doorlaten, maar de andere al zeker niet.

                          Wat UV extra toevoegen kan dus geen kwaad. En ................. in de tweede hand winkel koop ik ze voor <5€ max.

                          Maar het lijkt erop of wij dit topic overnemen; dus het is weer aan de starter
                          Mea Culpa, Mea Culpa, Mea Maxima Culpa

                          Grtz, HJM
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            #14
                            Re: licht: oma's gezichtbruiner in mun kweekkast

                            Ik ben ook een voorstander van uv licht bij binneteelt, het % tenopzichte van mijn hoofdverlichting ben ik nog niet uit.
                            Afbeelding 819.jpg
                            Op de photo kun je bladeren van mijn white whidow kweek zien, wel elk van een ander plant.
                            Het is goed te zien dat het rechter blad voller van structuur is, dit door een hoger % aan uv licht.
                            Tevens is de plant waar dit blad afkomstig is zeker 2 weken eerder klaar dan de rest.
                            Zeker bij een led opstelling is uv wenselijk.

                            Grtz.

                            Comment


                              #15
                              Re: licht: oma's gezichtbruiner in mun kweekkast

                              Als je toch uv wil gebruiken moet dat zo'n zonnebank lamp zijn? of mag het gewoon een blacklight zijn?
                              If I had a world of my own, everything would be nonsense.

                              Comment

                              Bezig...
                              X