Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorbereiding 1ste kweek Spannendd!Heb een aantal vragen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voorbereiding 1ste kweek Spannendd!Heb een aantal vragen

    Korting op 420shop
    Zo, Als alles volgens plan verloopt begin ik binnekort met mijn eerste kweek ( ik zal uiteraard mijn best doen om er een mooi kweekverslagje van te maken )

    Ik heb de afgelopen tijd veel kennis vergaard over het hele proces maar zit nu nog met een aantal vragen..

    Het lijkt me handig om jullie te vertellen wat de setup zo ongeveer wordt,
    die is nog niet 100% zeker omdat k eerst feedback van onder andere jullie afwacht..

    1X 600 HPS Philips

    1X kweektent 120X120X200

    1X schakelkast ( voor 2 lampen )

    1X buisafzuiger

    1X Fancontrol + thermostaat

    1X koolstoffilter

    1X tentwaaier?

    1X mini-maxi meter

    1X Ph + ec meter

    Hier zijn mijn overgebleven vragen( vergeet ik noodzakelijke info voor het geven van een antwoord? vraag het me dan even, het is mijn 1ste kweek dus kan makkelijk wat over het hoofd zien, Ben ik iets vergeten in deze setup of heb je tips los van mijn vragen let me knoww!!

    1 Ik heb mijn wietzaadje nog niet gekozen, ik heb echter wel een aantal kandidaten:

    -Powerplant
    -Purplehaze

    deze allebei van het merkwhitelabel, iemand ervaring met deze zaden of met white label?

    Verder stuitte ik op de MAXIGOM (kruising critical x AK)

    Er word Geclaimed 70 a 80 g per plant..(binnen) Weet iemand hier meer over?
    aangezien ik 600 watt heb kom ik nooit boven de 600G dus zou het het meest rendabel zijn een stuk of 8 van deze planten neer te zetten? Klopt deze benederering?

    Verder nog aan te bevelen soorten voor mijn setup?

    2 Is het overpotten een must? Wat als ik de zaadjes meteen in 11l bakken doe en de lamp er meteen onder? Ik vondt op een site 'Juffy's" voor het laten groeien van je zaadje, dmv een netje dat de wortels bijelkaar houdt kan je makkelijk overpotten.. Is het zo simpel?

    3 misschien een domme vraag.. maar nadat de afgevoerde lucht buiten de tent is, waar eindigt jullie buis? Ik neem aan dat die naar buiten moet maar heb er eigenlijk nix over kunnen vinden, de kamer waar de tent komt te staan heeft een balkondeur en links en rechtsboven daarvan van die ventilatieroosters, balkondeur open om via daar de lucht af te voeren lijkt me niet handig met de tempratuur deze tijd van het jaar, als ik het allemaal goed begrepen heb komt deze koude lucht dan in mijn tentje via de passieve luchttoevoer onder aan het tentje..Correct me if im wrong, What to doe?

    4 Word mijn 120X120X2 tent niet superheet met die 600W lamp of is mijn fan control genoeg?

    5 Zal ik last krijgen van geluidjes?

    Dat was het voor nu, Ik hoop dat iemand me weer wat verder op weg kan helpen!!

    #2
    Re: Voorbereiding 1ste kweek Spannendd!Heb een aantal vragen

    0. setup zieter behoorlijk compleet uit. bedoel je met die tentwaaier gewoon een ventilator?
    mss ook wat tools voorzien ivm brandveiligheid, brandalarm, iets om te blussen. hoort niet echt 'bij' je kweek gerei maar is wel een must om dit in huis te hebben.

    1. ik ken geen van de soortjes zelf, dus doe hier geen uitspraken over. het enige wat ik je als tip kan meegeven: kies iets die niet al te lang moet groeien/bloeien als eerste keer, dan valt alles wat beter onder controle te houden. mss haze'jes vermeiden als eerste ronde.

    2. overpotten is geen must, maar hoemeer ruimte voor de wortels hoe beter de plant zich zal voelen en hoe groter hij kan worden (geen plaats meer om vanonder door te groeien is meestal een stop in bovengronds doorgroeien). je kunt meteen je zaadjes in de gewenste potten planten. dan ben je zeker dat je niet moet gaan overpotten. Voordeel van overpotten is dat je dan kunt starten met een stekmedium en ze eens ze wat groter zijn kunt overpotten naar een iets zwaarder medium. kweek je uit reguliere zaden, kan het handig zijn een paar plantjes meer te planten, wachten tot ze geslacht tonen en dan in grote potten te gaan over potten. zelf gebruik ik 30L potten, ik heb graag wat bufferruimte. de meeste doen het met 11/15/20L potjes.

    3. de lucht komt idd in het tentje via de passieve luchttoevoer. bij mij komt de lucht die uit het tentje geblazen wordt in dezelfde ruimte als waar het tentje staat. Vervolgens wordt deze ruimte goed passief verlucht.

    4. tijdens een rondje in volle zomer zou dit wel eens een probleem kunnen worden, echter nu met deze buitentemperaturen zou ik me hier geen zorgen over maken. tenslotte zal de afzuiging en je fan al heel wat warmte problemen verhelpen.

    5. zo'n afzuiging kan best wat geluid maken, maar meestal niet storend. Bij mij kun je het horen als je in dezelfde ruimte bent als de kweekkast, maar eens daarbuiten is het niet meer hoorbaar.


    good luck met je eerste rondje, en vooral, have fun !

    Comment


      #3
      Last edited by Oz; 3 December 2010, 22:12.
      Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

      Comment

      Bezig...
      X