Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lichte verkleuringen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    lichte verkleuringen

    Korting op 420shop
    wat scheelt eraan ?
    plantje is nu 2 weken boven aarde
    ik geef ong 100 ml water per dag zonder voeding
    pot is 11 liter
    aarde komt van de tuinhandel
    staat onder 400watt 60 cm hoogte
    afzuiging enzo al de rampetamp
    (en men kat heeft erop gepist)
    ik heb geen ph ec meter dus daar heb ik geen gedacht van
    ik heb nog een andere plant die al wat verder staat en die doet het gewoon goed

    foto is niet echt duidelijk maar de lichtere kleur is dus waarover ik het heb het is niet geel maar gaat wel die richting uit
    06122010216.jpg06122010214.jpg

    #2
    Re: lichte verkleuringen

    Je plant is ondervoed en niet gelukkig. Je onderste blaren zijn geel (stikstof tekort) en je bovenste blaren hebben maar drie vingers wat er op wijst dat je plant niet gelukkig is. Ga groeivoeding halen.
    By the way... laat je kat niet pissen op je plant of in je grond (hoe kom je er bij?). Pis bevat veel amoniak.

    Veel succes
    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

    Comment


      #3
      Re: lichte verkleuringen

      die bladeren dat jij zegt dat maar 3 vingers hebben zijn de onderste gezichtsbedrog
      en dus de bovenste bladeren staan geel
      ik heb groeivoeding staan dacht dat het gewoon nog te vroeg was voor extra voeding nu bij deze heb ik ze canna groeivoeding gegeven
      dat van die kat was maar voor te lachen ze komt er niet in de buurt anders heb ik geen plantjes meer

      Comment


        #4
        Re: lichte verkleuringen

        Inderdaad gezichtsbedrog heb me helemaal verkeken . De groeivoeding zal z'n werk wel doen nu, aarde uit de tuinhandel bevat meestal niet zo veel voeding dus kan je al vrij vlug bijvoeden.
        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

        Comment


          #5
          Re: lichte verkleuringen

          heb je toevallig ook enig idee hoevel water met voeding het nodg heeft ? ik geef zo rond de 250 ml is dit teveel of klopt het ong ?

          Comment


            #6
            Re: lichte verkleuringen

            Dat hangt er van af of je wortelgestel al deftig ontwikkeld is. Op de foto staat je plant veel te nat. Altijd eerst met je vinger in de grond voelen. Het is ook altijd goed om in het begin je plant enkele dagen te laten teren op het water dat ze heeft, zo ontwikkeld ze meer wortels.
            The more I see, the less I know, the more I like to let it go

            Comment


              #7
              Re: lichte verkleuringen

              ze lijkt te nat te staan weeral gezichtsberdrog had net meer aarde gegeven
              ja da de ik met de vinger kijken of het vochtig is

              Comment


                #8
                Re: lichte verkleuringen

                250 ml is te veel naar mijn gevoel, dat krijgen mijn planten nu die 3 weken in bloei staan.

                Comment


                  #9
                  Re: lichte verkleuringen

                  Zelfs gewone potgrond heeft genoeg voeding voor de eerste weken, dus bijvoeden lijkt me na 2 week te vroeg.
                  Elke dag water geven, afgemeten of niet, lijkt me ook niet nodig. Ze kunnen beter een beetje droger staan dan te nat. Gewoon je vinger in de grond en naar behoefte water geven lijkt me verstandiger.
                  Teveel water geeft ook vergeling, zowel bij rijke of arme potgrond.

                  Comment

                  Bezig...
                  X