Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Begin-kweker met vragen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Begin-kweker met vragen

    Korting op 420shop
    Hallo!
    Ik ga weldra van start met het bouwen van mijn eigen kweekkast.
    De afmetingen zijn 60x60x80; de bedoeling is om er Lowryder#2 in te kweken.
    Ik heb vervolgens een temperatuur/vochtmeter gekocht, 3 spaarlampen (Warm White) die ik aan een verstelbaar plafond ga hangen, een 6 liter-pot, 1L voeding en dan heb ik nog 2 pc-fans om aan te sluiten voor in- en afvoer van lucht.
    Nu de vragen
    Ik heb mijn zaadjes redelijk snel gekocht zonder er al te veel bij na te denken; 10 regular lowryder-zaadjes, niet feminized. Na hoeveel weken zou ik merken of het om een mannelijk/vrouwelijk plantje gaat? Want ik neem aan dat er in mijn kast niet meer dan 1 plantje past.
    Ten tweede, is een koolstoffilter aan te raden als ik slechts 1 plantje kweek in mijn eigen kamer? Ik zit op de eerste verdieping maar er zijn wel tal van omliggende huizen.
    Ten derde, is er nog product/materiaal dat ik vergeten ben in mijn aankoop?
    De vochtigheid in de kast ga ik trachten zo hoog mogelijk te houden met glazen water met daarin vochtige doekjes. De temperatuur valt nog af te wachten.
    Graag jullie tips en alvast bedankt voor de reacties!
    Peace

    #2
    Re: Begin-kweker met vragen

    nog te kopen :
    - 400w hps
    - luchtbevochtiger
    - afzuiger+koolstoffilter
    - tentje

    grtz

    Comment


      #3
      Re: Begin-kweker met vragen

      Dank u voor de snelle reactie.
      Maar is die 400W hps echt nodig? Dan laat ik mijn spaarlampenplafond achterwege

      Comment


        #4
        Re: Begin-kweker met vragen

        Niet voor 1 plant neen. En zeker niet voor een kast van 60x60x80. Krijg je je temperatuur toch niet onder controle. Dus negeer dat bericht maar. Luchtbevochtiger heb je ook niet nodig als je met zaad kweekt. Tent ook niet als je zelf iets in elkaar knutselt. Koolstoffilter ook niet per se als er niemand last van kan hebben. Hou je ook niks meer over van die ruimte.
        Zou wel gaan voor een hps van 100 watt ofzo. Micro (spaarlampen) is leuk, maar meestal veel moeite waar je weinig van terugkrijgt.

        Comment


          #5
          Re: Begin-kweker met vragen

          Dank u beowulf!
          De 100W hps-lamp komt eraan, de koolstoffilter valt nog af te wachten.
          Toevallig ook enig idee van gepaste voeding die ik kan gebruiken?

          Comment


            #6
            Re: Begin-kweker met vragen

            zou gaan voor 250 watt hps en 50 liter goede grond.en bio bloei en groei.lekker makkelijk en je hoeft je water niet af te zuuren.gebruik je minder dan 50 liter grond dan krijg je zeker ph problemen.

            Comment


              #7
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...0x45x73-64watt

              Comment


                #8
                Re: Begin-kweker met vragen

                Oorspronkelijk geplaatst door dutchpride View Post
                Dank u beowulf!
                De 100W hps-lamp komt eraan, de koolstoffilter valt nog af te wachten.
                Toevallig ook enig idee van gepaste voeding die ik kan gebruiken?

                Al een gekeken naar de Plug and Grow spaarlamp van 125watt?
                In zo'n klein kastje wel erg handig aangezen ze nouwelijks warmte afgeven.
                Ik zelf kweek ook met 2 van deze lampen.
                Ze zijn te koop voor de groei(6500k) en voor de bloei(2100k).

                Ciao
                "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                Comment

                Bezig...
                X