Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP Luchtvochtigheids probleem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

HELP Luchtvochtigheids probleem

Korting op 420shop
    Hoi,

1,5 week geleden ben ik begonnen met binnen kweken het is mijn eerste kweekje in een klein tentje. (90x90x180cm en 600watt lamp)

Ondertussen heb ik al heel veel nuttige informatie en tips op dit forum gevonden, helaas blijf ik met 1 probleem zitten en dat is de luchtvochtigheid.

Bijna alle tips die ik kon vinden op dit forum heb ik al geprobeerd maar de luchtvochtigheid wil maar niet boven de 38% uitkomen
    . Op het moment staan er 2 emmers met heet (af gezuurd) water die ieder uur opnieuw met heet water gevuld worden, 3 natte handdoekjes en ieder uur spuit ik de wanden nat met een planten spuit met af gezuurd water. Het werkt een beetje want zonder dit alles komt de luchtvochtigheid niet boven de 17%.

Nu ben ik op zoek naar een goede luchtbevochtiger aangezien al het bovenstaande veel tijd en werk kost heeft er iemand tips voor een goede en enigszins betaalbare luchtbevochtiger?

Alvast super bedankt.

Groetjes,

Ansanne
    Last edited by ansanne; 7 December 2010, 21:19.

Re: HELP Luchtvochtigheids probleem

Werk je met zaad of met stekken? Een zaadplant kan wel tegen een stootje op vlak van luchtvochtigheid.
    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

je potten op een verhoging zetten en 30 liter koudwater in je bak gooien.ook kun je rondom in je tent waslijnen hangen,met natte handoeken eraan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pedro View Post
        Werk je met zaad of met stekken? Een zaadplant kan wel tegen een stootje op vlak van luchtvochtigheid.
        Ik werk met stekken, er staan er 4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
          je potten op een verhoging zetten en 30 liter koudwater in je bak gooien.ook kun je rondom in je tent waslijnen hangen,met natte handoeken eraan.
          De potjes hebben 2 dagen in schaaltjes gestaan en heb ik water op de bodem gehad dit had net zoveel effect als de 2 emmers die er nu in staan (van 17% naar 34%) de emmers staan makkelijker dan een tent vol water. In de tent heb ik al aan lijntjes natte handdoekjes hangen. Dit in combinatie met de 2 emmers heet water kom ik maar tot 38%

Comment

The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

Ja ik heb zelf naar een luchtbevochtiger van philips gekeken maar daar is de productie van gestopt. En ik kwam net deze: http://www.outletplanet.nl/medisana-...ut-p-7778.html tegen

Werkt ook op ultrasone trillingen alleen ik kan bij geen enkel apparaat vinden tot welke luchtvochtigheid ze kunnen produceren.

Ik heb al wel gezien dat een beetje goed me tussen de 50,- en 100,- gaat kosten maar dat is het probleem niet want zo'n ding gaat wel lang mee als het goed is.

Bedankt voor de tip ga er zeker even kijken.
              Last edited by ansanne; 7 December 2010, 22:12.

Comment

Ik ga er gemakshalve van uit dat de meeste wiet rassen van droge cq woestijnachtige omgeving komt.

Ik heb nog nooit moeite gedaan de RLV omhoog te krijgen, en er ook nooit last van gehad.

Alleen moet je weten dat meeldauw ook van een lage RLV houdt.
                Altijd Exact in huis hebben dus, maar als je waterglas gebruikt zal je dat niet vaak nodig hebben.

Greetz, HJM
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Zou er een kasje overheen zetten, of een halve colafles. Boterhamzakje kan ook nog.
                  Als ze eenmaal aangeslagen zijn, is het niet meer nodig.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

30 liters in emmers geeft een ander resultaat dan 30 liter op de bodem van je tent.dan is er meer oppervlakte om te verdampen.

Comment

Allemaal super bedankt voor de reacties,

Gisteren avond toch maar een luchtbevochtiger besteld die zal met 2 dagen in huis zijn, tot die tijd zullen me plantjes het wel redden denk ik. Alleen jammer dat ze paarse stengels en gekruld blad hebben gekregen hierdoor. Hoop dat dat wel een beetje bij trekt.

Groetjes,

Ansanne

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ansanne View Post
                        Hoi,

1,5 week geleden ben ik begonnen met binnen kweken het is mijn eerste kweekje in een klein tentje. (90x90x180cm en 600watt lamp)

Ondertussen heb ik al heel veel nuttige informatie en tips op dit forum gevonden, helaas blijf ik met 1 probleem zitten en dat is de luchtvochtigheid.

Bijna alle tips die ik kon vinden op dit forum heb ik al geprobeerd maar de luchtvochtigheid wil maar niet boven de 38% uitkomen
                        . Op het moment staan er 2 emmers met heet (af gezuurd) water die ieder uur opnieuw met heet water gevuld worden, 3 natte handdoekjes en ieder uur spuit ik de wanden nat met een planten spuit met af gezuurd water. Het werkt een beetje want zonder dit alles komt de luchtvochtigheid niet boven de 17%.

Nu ben ik op zoek naar een goede luchtbevochtiger aangezien al het bovenstaande veel tijd en werk kost heeft er iemand tips voor een goede en enigszins betaalbare luchtbevochtiger?

Alvast super bedankt.

Groetjes,

Ansanne

Hallo,
                        Naar mijn idee is de 600watter is te veel van het goede in een 90x90x180. Deze zal te warm worden, met name in de zomer perioden.
                        De afmeting van jouw tent is meer geschikt voor een 250w/400w.

Op het moment staan er 2 emmers met heet (af gezuurd) water die ieder uur opnieuw met heet water gevuld worden, 3 natte handdoekjes en ieder uur spuit ik de wanden nat met een planten spuit met af gezuurd water.

Heet water is een tijdelijke oplossing, deze geeft alleen stoom af, zolang de temp. hoog genoeg is. Twee emmers met koud water is voldoende, ook dit verdampt wel.
                        Wanden natspuiten is altijd goed natuurlijk.
                        Overigens is afgezuurd water niet echt nodig hoor. Het is immers niet als voeding bedoelt voor de plantjes.

Maar,....

Planten sproei je wel met afgezuurd water, maar dit alleen vlak voor de lamp UIT gaat. Dit ivm verbranding en fotosynthese proces.
                        Ik gebruik zelf een spray, deze is speciaal bedoelt als bladvoeding. http://www.hy-pro.nl/
                        sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smoke_mR. View Post
                          Hallo,
                          Naar mijn idee is de 600watter is te veel van het goede in een 90x90x180. Deze zal te warm worden, met name in de zomer perioden.
                          De afmeting van jouw tent is meer geschikt voor een 250w/400w.

Op het moment staan er 2 emmers met heet (af gezuurd) water die ieder uur opnieuw met heet water gevuld worden, 3 natte handdoekjes en ieder uur spuit ik de wanden nat met een planten spuit met af gezuurd water.

Heet water is een tijdelijke oplossing, deze geeft alleen stoom af, zolang de temp. hoog genoeg is. Twee emmers met koud water is voldoende, ook dit verdampt wel.
                          Wanden natspuiten is altijd goed natuurlijk.
                          Overigens is afgezuurd water niet echt nodig hoor. Het is immers niet als voeding bedoelt voor de plantjes.

Maar,....

Planten sproei je wel met afgezuurd water, maar dit alleen vlak voor de lamp UIT gaat. Dit ivm verbranding en fotosynthese proces.
                          Ik gebruik zelf een spray, deze is speciaal bedoelt als bladvoeding. http://www.hy-pro.nl/

Hoi,

600 watt moet net kunnen, hierdoor staat de afzuiger natuurlijk wel harder anders word het te heet. Hierdoor vlies ik denk ik ook al aardig wat luchtvochtigheid. Als het goed is komt morgen de luchtbevochtiger binnen en dan hoop ik niet meer met emmers water, natte handdoekjes en een plantenspuit te hoeven werken. Het schoonmaken van dat ding zal in ieder geval minder tijd rovend zijn als de emmer water en het afzuren van al het water

Afgezuurd water doe ik omdat ik hier ergens op het forum had gelezen dat de nevel of de damp ook in de grond van de planten kan komen en dat het dan handig is om afgezuurd water te gebruiken om de ph waardes in de grond niet te verstoren.

Waar is die blad voeding precies voor? Stimuleert het het proces van fotosynthese of iets dergelijks? Zelf gebruik ik voeding en dergelijken van canna.

Bedankt voor de tips.

Groetjes,
                          Ansanne

Comment

laat je ons nog even weten wat het doet met de luchtvochtigheid als je hem binnen hebt?
                            Ik ben wel daar wel benieuwd naar. Ik moet ook zeggen dat ik 600watt ook wel wat veel vind voor de afmeting van je tent.
                            Door zoveel warmte in een relatief kleine tent denk ik dat heel wat extra stroom kwijt bent aan vent-harder extra luchtbevochtiger etc.
                            Maargoed, ieder heeft hier een eigen mening over natuurlijk
                            iig veel succes!
                            "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

Het zal best een beetje helpen, maar niet veel denk ik.
                              Omdat je afzuiger flink hard staat, zuig je ook zo dat vocht weer uit je tentje.

helaas blijf ik met 1 probleem zitten en dat is de luchtvochtigheid
                              Heb jij er een probleem mee, of je plantjes ?
                              Ze zijn inmiddels toch wel een beetje aangeslagen ?
                              Misschien kun je er eens een fotootje van showen ?

Deze zijn ook handig als je met stekken werkt. Ze komen van het "Wilma systeem" en kosten hier 5 euro/stuk.
                              Je zet ze gewoon over je stekjes heen, en er zit een schuifje op om de LV enigszins te regelen.

Wilma%20Propagator%20l.jpg
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X