Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP Luchtvochtigheids probleem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: HELP Luchtvochtigheids probleem

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
    Het zal best een beetje helpen, maar niet veel denk ik.
    Omdat je afzuiger flink hard staat, zuig je ook zo dat vocht weer uit je tentje.

Heb jij er een probleem mee, of je plantjes ?
    Ze zijn inmiddels toch wel een beetje aangeslagen ?
    Misschien kun je er eens een fotootje van showen ?

Deze zijn ook handig als je met stekken werkt. Ze komen van het "Wilma systeem" en kosten hier 5 euro/stuk.
    Je zet ze gewoon over je stekjes heen, en er zit een schuifje op om de LV enigszins te regelen.

[ATTACH=CONFIG]58838[/ATTACH]

Comment

Ze zijn voor potten vanaf 11L, dus kleinere passen ze niet overheen 11L is een mooie maat. Met aangeslagen bedoelde ik dat je inmiddels al wat nieuwe bladvorming ziet. De wortels beginnen groeien. Is je luchtbevochtiger er al ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

600W op 90*90 is nogal watt..:p maar kan wel..

400W zou prima moeten kunnen. Kijk eens naar je planten, zien die er slecht uit? Want alleen maar stressen om een metertje, moet je niet doen.

Stekjes kun je de eerste week laten aansterken onder een nat boterhammezakje ofzo als je het erg droog vind.
        Maar wat HJM zegt, cannabis is taai spul, zodra de stekjes sterk genoeg zijn kom je met je plantenspuit al een heel eind.

Tip, kweek uit zaad of maak zelf stekjes, zorg dat ze al goed geworteld en afgehard zijn voordat je ze in je hete tentje zet dan heb je geen problemen.

Succes met je dure luchtbevochtiger overigens!

B

Comment

Hoi mensen,

Zal even een korte update geven.

De luchtbevochtiger is maandag binnen gekomen en doet perfect zijn werk de luchtvochtigheid is nu constant boven de 60% echt perfect. Dit is die €50,- meer dan waard!!!

Afgelopen maandag ook me kindjes over gepot naar 25 liter potten. En aangezien ze de afgelopen 5 dagen echt groeiden als "kool" en echt struiken werden ben ik vanavond bezig geweest met wat bladeren te verwijderen zodat de onderkant ook weer wat meer licht vangt en ik heb ze getopt.

Ook even opgemeten en ze zijn ondertussen bijna 40 cm hoog en hebben veel vertakkingen. En mooie donker groene bladeren.

Morgen staan ze er 3 weken (incl. voorgroei) en zoals ik het nu bekijk gaat het goed. Ook een paar foto's gemaakt. Mochten jullie op- of aanmerkingen of tips hebben dan hoor ik dat natuurlijk erg graag.

Allemaal nogmaals bedankt voor alle tips en hulp

Groetjes,

Ansanne

Afb003.jpgAfb002.jpgAfb005.jpgAfb000.jpgAfb001.jpgAfb004.jpg
          Last edited by ansanne; 19 December 2010, 00:58.

Comment

de combi 25L potten + 600w en je hokJE van 90x90 gaat straks veel problemen opleveren.
            je dames gaan meer ruimte vragen, helemaal nadat je ze getopt heb.

als ik jou was zou ik alvast naar een grotere kast/tent kijken,...
            en ga me nu niet tegenspreken, ik heb deze gevallen eerder gezien.

topic moet tevens verplaatst worden naar kweekverslagen.
            sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smoke_mR. View Post
              de combi 25L potten + 600w en je hokJE van 90x90 gaat straks veel problemen opleveren.
              je dames gaan meer ruimte vragen, helemaal nadat je ze getopt heb.

als ik jou was zou ik alvast naar een grotere kast/tent kijken,...
              en ga me nu niet tegenspreken, ik heb deze gevallen eerder gezien.

topic moet tevens verplaatst worden naar kweekverslagen.

Ik hoop dat het geen problemen gaat opleveren want meer ruimte krijgen ze niet dit is de enige kamer waar dat tentje in kan staan en daar kan geen grotere in . Daarnaast heeft een kennis exact het zelfde aan lamp, oppervlakte en potten staan als ik heb en die heeft er al mooi mee gedraaid zonder noemenswaardige problemen.

Hier zal ik het dan ook mee moeten doen en ik hopen dat het niet al te veel problemen gaat opleveren.

Comment

mooi dat de groei spurt erin zit.als de planten elkaar op 10 cm naa bijna raken gelijk de knop om en 12 uur gaan draaien.

Comment

Yep, die plantjes gaan over de meter hoog komen, en gaan een meter breed willen worden
                  Gaat lekker vol worden in je tentje.
                  Misschien kun je eens een fotootje schieten als de lamp net uit gaat, of een zonnebril voor de lens houden, dan ben je van die strepen af.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                    mooi dat de groei spurt erin zit.als de planten elkaar op 10 cm naa bijna raken gelijk de knop om en 12 uur gaan draaien.
                    Ooh okeej dat wist ik niet. Het is me eerste kweekje en gebruik een schema van Canna wat ik globaal aan hou en dan zou ik vanaf morgen 12 uur moeten gaan draaien. Maar die 10 cm klopt wel met zoals het nu is.

Dank je voor de tip
                    Last edited by ansanne; 19 December 2010, 13:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Yep, die plantjes gaan over de meter hoog komen, en gaan een meter breed willen worden
                      Gaat lekker vol worden in je tentje.
                      Misschien kun je eens een fotootje schieten als de lamp net uit gaat, of een zonnebril voor de lens houden, dan ben je van die strepen af.
                      Ze slapen nu om 17:00 gaat de lamp weer aan, ik zal wel even wat foto's nemen met gewoon licht net voor ik de lamp aan zet.

Naar mijn idee heb ik gisteren echt super veel blad van me planten afgehaald is dit erg of juist goed om bij te houden zodat de onderkant ook meer licht krijgt en er geen energie verspilt word aan de onnodige bladeren.

Zolang ze elkaar maar niet in de bladeren gaan vliegen vind ik het niet erg om een goed gevulde tent te hebben

Comment

Een plant maakt geen onnodig blad aan en verspilt hier zeker geen energie aan. Je blad is juist de energiecentrale. Hier en daar een blad wegnemen dat een onderliggende bud erg afschermd van licht kan gerust maar veel blad weghaalen is minder fotosynthese is minder energie is minder grammen. Plant zal het te min aan blad willen compenseren door nieu blad aan te gaan maken. Dat is dus wel energieverspilling.

Grty

Comment

Bezig...
                        X