Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

raar smaakje... :(

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    raar smaakje... :(

    Korting op 420shop

    #2
    Re: raar smaakje...

    Je planten zijn pas lekker na een week of 4 kuren in een glazen weckpot die je donker weg zet.
    Het aller lekkerste is ie pas na 3 maanden kuren.
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: raar smaakje...

      ja dat weet ik ook belladonna... maar toch niet normaal het zo brand in de luchtweg en het zo pakt op mijn longen, elke sleur van mijn sigaar moet ik hoesten, en niet omdat de weed te sterk ofzo is ze... en mijn vorige oogsten heb ik ook af en toe vroeger van gerookt en dit probleem had ik echter niet hoor... vraag me echt af hoe dit zou komen....????

      Comment


        #4
        Re: raar smaakje...

        Bij te snel drogen sluit je idd chlorofyl op in je top. Na 10 X 24 uur is deze volledig afgebroken droog je sneller stopt deze afbraak. Je kan langzamer drogen door de gehele plant op te hangen met wortel en al enkel het grote fanblad wegplukken. De plant leeft nog gewoon als deze zo op de kop hangt en de afbraak van chlorofyl gaat gewoon door netzo als het omzetten van z-meel in suikers en het oxideren van aromaten en terpenen wat je smaak en geur ten goede komt. Verder word er nog veel thc-cooh (thc zuur, de niet psychoactieve vorm ) omgezet in thc delta 9 ( de wel psychoactieve vorm). Dit komt de potentie ten goede.

        Als je je wiet meteen vers knipt maak je honderde snijvlakken waar water uit je plant kan verdampen en gaat het drogen vaak op 3 dagen, veel te snel. Pluk je enkel je fanblad weg (omdat deze veel te veel huidmonden hebben die het drogen zouden versnellen) en is de plant verder intacht met wortel an al dan sluit de plant de huidmonden van het topblad bijna volledig waardoor de verdamping, drogen, veel langzamer gaat en alles via deze bijna geheel gesloten huidmonden naar buiten moet. Voordeel alle sappen in je stam en stelen gaat ook eerst via je bud vooral het de plant kan verlaten. Door dit alles droogt je bud gelijkmatig en langzaam uit.
        Bij het drogen is je LV dus ook van groot belang je droogt zo dat je geen toprot gaat krijgen dus enige luchtverversing is wel wenselijk maar ga niet als een gek ventileren in je droogruimte en zeker geen ventilator erop zetten. Kunst is om de lv net laag genoeg te houden om rot en schimmels te voorkomen maar niet te laag zodat je te snel gaat drogen. dit regel je met je ventilatie in je droogruimte.
        Hopelijk heb je hier wat aan, succes

        Comment


          #5
          Re: raar smaakje...

          hey monty bednakt voor de uitleg !! heb hier zeker wat aan, maar in mijn drooghok is het namelijk niet mogelijk de planten in zijn geheel op te hangen jammer genoeg... kan wel mijn takken appart ophangen, dit moet wel lukken denk ik...

          nu mijn vraag, de kleine toppen zijn nu ook al bijna droog..op 7 dagen de rest buigen de takjes nog dus die halen hun 10 dagen wel. nu de topjes die gelijk zo goed als klaar zijn, gewoon curen? en gaat die scherpe chlorofil smaak er dan uit gaan of denk je van niet? vind echt mottig, groot deel is echt te scherp in de keel en de weed opzich ziet er echt super uit....

          grtzz en thanks voor de hulp mate!!!

          Comment


            #6
            Re: raar smaakje...

            Als die droog zijn (20 % water bevatten, steeltje knakt als een lucifer) dan zul je ze wel in de curepot moeten steken anders drogen ze te zeer uit en verpulferen ze en heb je er dus weinig aan. Ik zelf zet men planten 3 dagen donker voor de oogst, dit noemt men ook wel blancheren. Gedurende deze drie dagen breekt er al enorm veel chlorofyl af en win je dus drie dagen afbraak. Door het curen zal je wietje nog wat milder gaan worden, er vervliegen terpenen en de aromaten oxidere deels wat je smaak ten goede komt. Chlorofyl geeft een scherpe munt achtige smaak in je keel hoe beter gecured en ja hoe langzamer gedroogd hoe weiniger je dit proeft. Daarnaast kan je smaak flink worden beinvloed door eventuele restvoeding in je medium. Ik zelf geeft de laatste twee weken nooit voeding. De blueberry die ik onlangs geoogst heb heeft zelfd de laatste 5 weken geen voeding meer gehad enkel aangezuurd water. Hierdoor proef ik dan ook geen enkele voeding meer terug in men wiet.

            Comment


              #7
              Re: raar smaakje...

              Altijd blij als ik nuttige info lees waar ik het fijne nog niet over wist. Heel interessant, thanx
              The more I see, the less I know, the more I like to let it go

              Comment


                #8
                Re: raar smaakje...

                Ik denk ook eerder dat het de voeding is die je proeft.
                Zoals monty al zei mag je plantje de laatste 14 dagen (of meer) alleen nog water, zonder toevoegingen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: raar smaakje...

                  Misschien nog even aanvullend: heb je de laatste week (of weken) gespoeld bij je kweek?

                  Comment


                    #10
                    Re: raar smaakje...

                    ze hebben hier goede moderators .

                    voor goed te drogen is een lage lv nodig, niet teveel knipwerk, een middelmatige temperatuur (rond de 14 graden , in het begin eventueel afzuiging ten behoefte van lv maar nooit langer dan 5 minuten afzuigen en niet teveel
                    en dan het allerbelangrijkste , geduld uitoefenen minstens tien dagen
                    (heb van het jaar eens met een tumble trimmer gedaan, wiet droog in zomer op drie dagen, chlorophylgebonden en slechter uiterlijk dan takgedroogd die in dezelfde ruimte pas na 8 dagen droog begon te zijn)

                    Een van de belangrijkste processen voor kwalitiet en smaak
                    drogen , er wordt soms iets te gemakkelijk overheen gegaan

                    het "pakketje" is pas compleet als aan alle facetten met evenveel aandacht aan gewerkt wordt
                    of iets in die aard
                    want ik en iets bondig uitdrukken zover zijn we nog niet
                    Last edited by member10463; 16 December 2010, 13:34.

                    Comment


                      #11
                      Re: raar smaakje...

                      zeker geen voeding ik smaak!! hebben laatste 4 weken geen voeding meer gezien en sommige maar 2 weken, dus ligt echt wel door dat ze te snel droog zijn, maar goed, kijk de restik nu staan heb laat ik drogen aan zijn takken, dit zal proces verlagen en ga ze morgen in de donker zetten tot maandag dan heb ik die drie dagen ook al en de rest die vandaag al kraakt gelijk een lucifertje steek ik in mijn curepotten al, ze liggen sinds vrige week donderdag, dus 7 x 24u hebben die dan gekregen... hopelijk valt het nog goed mee, na maandje curen

                      grtzz

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: raar smaakje...

                          Hoe langer het ligt, hoe beter het wordt... en geduld is een schone zaak
                          Ik heb nog Early Misty van oktober 2009, en die ruikt en smaakt nu pas op haar best!

                          Comment


                            #14
                            Re: raar smaakje...

                            Bij ons op Curacao droog ik het anders dan hier , op Curacao is het altijd warm en daarom laat ik het drogen tot de buitenkant droog is maar nog geen knak zegt , 4 a 5 dagen duurt dit , daarna gaat het in potten/zakken die open blijfen om verder te luchten en drogen ,het vocht wat nog in de plant zit zal naar de buiten kant van de plant trekken , na 3 weken is het goed droog en lekker rookbaar


                            Ajo
                            Ventje
                            Living in Second live for real

                            Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                            Comment

                            Bezig...
                            X