Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laatste week groeien onder 2700k, kan dit?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Laatste week groeien onder 2700k, kan dit?

    Korting op 420shop
    allo mede stoners,

    Ik ben van plan om mijn plantjes de laatste week onder bloei lampen te laten groeien.

    Wat zijn hier de voor en de nadelen van? Volgends mij kunnen ze met dit licht wel een weekje 18/6.

    Ik hoor graag jullie mening hierover.

    Ciao TJ
    "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

    #2
    Re: Laatste week groeien onder 2700k, kan dit?

    ik zet mijn nu direct onder hps lampen 12/12 van wanneer hij uit aarde komt

    Comment


      #3
      Re: Laatste week groeien onder 2700k, kan dit?

      Waarom zou ge groeien onder rood licht? Ze hebben blauw licht nodig voor de groei. Gaat ge ze sowieso strekken met uw tl'en. Hps is in feite een bloeilamp (metaalhalide als tegenhanger) maar gezien de hoge lumenoutput heeft die toch genoeg blauw licht in zen spectrum om voor deftige groei te zorgen. Tl'en met 2700k niet.

      Comment


        #4
        Re: Laatste week groeien onder 2700k, kan dit?

        Gaat zeker. Heb al gehele kweekjes onder 827 gedraait met SL. Door het weiniger blauw en meer rood gaan ze wel iets meer strekken maar ook meer vertakken. TL en/of SL is natuurlijk niet te vergeliken met MH of HPS maar het gaat zeker.

        Comment


          #5
          Re: Laatste week groeien onder 2700k, kan dit?

          Ik heb de dames 3 dagen op 12/12 met 400watt 2700k en ze groeien harder als dat ze tot nu toe gedaan hebben.
          Is het zo, hoe groter je plantje, hoe sneller hij groeit??

          Ciao
          "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

          Comment


            #6
            Re: Laatste week groeien onder 2700k, kan dit?

            zoals gezegd gaat ze meer strekken onder 2700 Kelvin. Verder is het zo dat een zaailing eerst een aantal nodes, stuk of acht, dicht op elkaar maakt (mits ze genoeg lichtdruk ervaart) en dus investeert in blad aanmaak. Vervolgens gaat ze haar groeispurt in. Dan strekken de internodes tussen de nodes flink, Ze investeert in lengtegroei. Na deze fase vertoont een plant meestal haar eerste voorbloei en is ze in principe volwassen en zal veel minder hard gaan groeien. Je ziet dan ook dat ze niet meer twee fanbladen per node gaat aanmaken maar nog maar een per node. Ze maakt nu ook weer minder vingers per fanblad aan. Ze is nu voldoende volwassen om hormonaal in balans te zijn en optimaaal te bloeien. Ja kan ervoor kiezen om haar eerder op 12/12 te zetten of om haar nog langer te laten groeien (mids je de hoogte hebt) das geheel je eigen keuze. Zet je ze eerder op 12/12 heb je wel aanzienlijk minder opbrengst dan de werkelijke potentie van de plant en maar kleine weinig vertakte plantjes met een hoofdbud die de moetie waard is maar de rest zal niet veel voorstellen. In een see of green is het dus wel zinvol om al voor de strekkingsgroei op 12/12 te gaan maar als je maar een paar planten wil en toch een redelijke opbrengst raad ik je aan om deze strekkingsgroei af te wachten en pas op 12/12 te gaan als ze stopt met twee fanbladen per node te maken of zodra je voorbloei waarneemt.

            Comment


              #7
              Re: Laatste week groeien onder 2700k, kan dit?

              Heey monty,

              bedankt voor je reactie.
              Dit wist ik dus niet maar wel grappig is dat ik eigenlijk 4 hele weken wou laten voorgroeien maar omdat de nieuwe scheuten na het fimmen heel snel in de hoogte groeide heb ik ze na 3 weken en 5 dagen in bloei gezet. Dus eigenlijk onbewust goed gedaan Altijd lekker natuurlijk

              Ciao tj
              "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

              Comment

              Bezig...
              X