Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

herma en bestuiving tegengaan

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    herma en bestuiving tegengaan

    Korting op 420shop
    Wegens lichtstress zit ik nu met een herma. Gisteren viel het mij op dat 1 van men jacks stil stond en wat bruine pistels vertoonde. Blijkbaar ging men lamp aan in de donkere periode doordat het schakelaarke van men timer op continue stond. (denk een dag of 3 al ) Moet ek tegen gestoten hebben of per ongeluk aangekomen zijn bij het wisselen van stekkers. Soit.
    Ik heb echt geen tijd om elke dag te controleren op ballen en zou er sowieso toch over kunnen kijken. Nu dacht ik aan green sensation. Dat versnelt de bloei en kleurt pistels bruin. Naar mijn gedacht zijn gekleurde pistels niet meer vruchtbaar. Iemand daar een gedacht van? Dus dan zou ek mij minder zorgen moeten maken over eventueel rondvliegend stuifmeel.

    edit: herinner mij net da'k vrijdag nog gecontroleerd heb op licht. Dus tzal van vandaag zijn. Herma zal aan iets anders gelegen hebben, maar het probleem is er hoe dan ook.
    Last edited by beowulf; 19 December 2010, 16:00.

    #2
    Re: herma en bestuiving tegengaan

    Dat green sensation je pistels bruin kleurt is me niet bekend en mijn ervaaring met greensensation verteld me ook anders, heb 4 weken green sensation meegegeven maar men pistels bleven gewoon wit. Kleurden pas weken later bruin toen de wiet oogstrijp was. Persoonlijk denk ikniet dat je bestuiven tegen gaatdoor greensensation te geven.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: herma en bestuiving tegengaan

      Hier had het wel dat effect herinner ik mij van vorig jaar. Van de ene dag op de andere kleurden 50% van de pistels bruin. Gaf het wel pas laat mee.
      Een nachtje vrieskou beschadigt de pistels bij fruitbomen, maar dat ga ik ze nu ook niet aandoen. Kzal wel zien, kan in feite geen kwaad dat er hier en daar een zaadje zou tussen zitten. Nu opnieuw beginnen zie ik niet zitten, heb ek ook geen tijd meer voor.

      Bij nadere inspectie blijkt de grootste boosdoener de jack 47 te zijn die besmet was met tmv. Hier en daar zaten er stuifmeeldraden in de toppen zelf, totaal niet zichtbaar als je niet weet dat je er achter moet zoeken. Vond ook een bijna volledig ontwikkeld zaadje, dus dit is al langer bezig. Heb verleden week de planten nog gediefd en nagekeken. Pff. Het heeft geduurd tot de 4de ronde, maar nu ontdek ek ook de nadelen van feminised zaad.
      Ach ja, draaien we er binnenkort maar een cake van en hopen dat de rest nog iets oplevert.

      Volgende ronde beter zeker. Geen sweet seeds meer, gewoon regulier zaad!
      Last edited by beowulf; 19 December 2010, 20:04. Reden: toevoeging

      Comment

      Bezig...
      X