Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is jou ervaring met Feminized wietzaadjes?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat is jou ervaring met Feminized wietzaadjes?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Als ik ga zoeken naar ervaringen met feminized wietzaadjes vind ik alleen maar verhalen over mensen die hier slechte ervaringen mee hebben. Vooral veel verhalen over Herma's maar ook over het slecht kiemen van de zaadjes.

    Nu vraag ik me af of dat deze verhalen nu net die enkele probleemgevallen zijn of dat dit toch veel voorkomt?

    Zijn er hier op het forum growers met goede ervaringen met deze zaadjes?

    Ciao TJ
    "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

    #2
    Re: Wat is jou ervaring met Feminized wietzaadjes?

    Ik ben geen ervaren kweker, maar ik ken verder niet echt verhalen dat feminized zaajdes (mits bij goede winkel gekocht) zo slecht zijn.
    Zeker niet dat het vervolgens Herma's zijn. Ik heb wel even op internet gekeken en kom daar ook verhalen tegen. Misschien dat iemand met wat meer ervaring je kan verderhelpen.

    GL & HF

    Comment


      #3
      Re: Wat is jou ervaring met Feminized wietzaadjes?

      Goeie ervaringen... al die tijd maar een mannetje gehad.
      Bartjeboy
      Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
      Yoga en Japanse taal in Zutphen

      Comment


        #4
        Re: Wat is jou ervaring met Feminized wietzaadjes?

        De Lemon Skunk van Greenhouse seeds heb ik goeie ervaring mee.
        Zal je de slechte ervaringen besparen, daar vroeg je niet naar.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Wat is jou ervaring met Feminized wietzaadjes?

          Nou dat hangt er vanaf. Als je bijvoorbeeld in de voorgaande kweekjes totaal 30 plantjes hebt gehad en daarvan was er 1 een herma of iets.. dan is dat wel te verwaarlozen als je het mij vraagt.
          Maar 1 op 5 bijv. word een ander verhaal..
          "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

          Comment


            #6
            Re: Wat is jou ervaring met Feminized wietzaadjes?



            Grtz
            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              Re: Wat is jou ervaring met Feminized wietzaadjes?

              Oorspronkelijk geplaatst door tomjonko View Post
              Nou dat hangt er vanaf. Als je bijvoorbeeld in de voorgaande kweekjes totaal 30 plantjes hebt gehad en daarvan was er 1 een herma of iets.. dan is dat wel te verwaarlozen als je het mij vraagt.
              Maar 1 op 5 bijv. word een ander verhaal..

              Comment


                #8
                Re: Wat is jou ervaring met Feminized wietzaadjes?

                Gefeminiserd zaad heeft altijd de herma factor in zich. Vrouwelijk zaad heeft dat niet, maar is niet zo eenvoudig te produceren. Daar gaat een vrij intensieve selectie aan vooraf onder de microscoop en dan is er nog de kans dat het beinvloeden naar een F-M plant niet lukt. De meeste zaadbanken nemen die moeite niet omdat gefeminiseerd zaad ook vrij makkelijk verkocht wordt, voor in verhouding teveel geld. Of ze zetten er een female stempel op terwijl dat in werkelijkheid feminized had moeten zijn.
                Wanneer je met gefeminiseerd zaad kweekt kan dat prima gaan zolang je planten geen enkele vorm van stress te verduren krijgen.
                Wanneer je doorveredelt met gefeminiseerde zaden, help je de genetica in ieder geval wel om zeep.

                Ik raad je aan met regulier zaad te werken of met echt vrouwelijk zaad en de feminized zaden links te laten liggen. Voor wat je ervoor krijgt zijn ze ook gewoon te duur.

                Comment


                  #9
                  Re: Wat is jou ervaring met Feminized wietzaadjes?

                  Helaas klopt jouw stelling niet Mathijs , er zijn maar heel weinig reguliere zaden die bij stress geen herma worden ,voor de rest vrouwlijk of vervrouwelijkte zaden hebben altijd een hermafactor

                  Goeie fem zaden zijn goud waard , hokke vol af laten bloeien samen met een maatje
                  En dat is ook het enigste wat je er mee moet doen , afbloeien , als je er mee gaat door kweken/kruizen gaat het vaak fout

                  Ajo
                  Ventje
                  Living in Second live for real

                  Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                  Comment


                    #10
                    Re: Wat is jou ervaring met Feminized wietzaadjes?

                    verschilt per aanbieder.....ik werk alleen maar met feminised seeds....1e keer was dutch passion....geen plant zonder zaden....
                    daarna greenhouse....geweldige planten....en ik denk dat het zelfs per soort van de aanbieder verschilt......nu heb ik barney's farm seeds, thseeds en natuurlijk greenhouse weer opnieuw....goed gefeminiseerd zaad is inderdaad goud waard....alleen je moet wel ff de juiste aanbieder vinden...
                    maar feminised seeds nemen zon vlucht...dat concurrentie de zwakke broeders wel kannibaliseerd....
                    P'z

                    Comment


                      #11
                      Re: Wat is jou ervaring met Feminized wietzaadjes?

                      Heb met feminised nog nooit herma' s of mannetjes gehad, ook al waren de omstandigheden verre van ideaal.
                      De beste ervaringen heb ik met zaad van Sanniesshop, echte toppers allemaal voor een nog redelijke prijs.
                      Zaad van Female Seeds en Greenhouse vond ok qua ontkiemingskracht en het uitblijven van hermatrekjes, maar zijn toch niet te vergelijken met Sannie' s plantjes qua kwaliteit, opbrengst en smaak.
                      Ik heb ook eenmaal Nirvana- zaad geprobeerd, slechts 3 op 10 ontkiemden dus nooit meer bij gekocht.

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Wat is jou ervaring met Feminized wietzaadjes?

                        En dan nog moet je er de soorten weten uit te kiezen. Ik heb nooit problemen gehad met sweet seeds. Heb men planten ook genoeg gestressed gehad en geen herma's gezien. Probeer nu de jack 47 en die hebben alle 3 herma trekjes, de ene al wat meer dan de andere. (die met tmv het ergst) Daarnaast staan nog 3 blackjacks onder dezelfde omstandigheden en die zijn wel ok. Kan ook wel zijn dat ze slecht tegen toppen kunnen. Maar veel zin om het nog eens opnieuw te proberen heb ik niet.

                        Comment


                          #13
                          Re: Wat is jou ervaring met Feminized wietzaadjes?

                          ik dacht een koopje te hebben gehad door 5 fem ww zaden van seedsman te kopen. 22,50 .
                          maar helaas bleek te allemaal troep te zijn 2 van de 5 zijn ontkiemd. waarvan 1 het top doet en de andere is maar een traag/vaag plantje.
                          Dus ga maar voor de stekken om me kastje toch vol te krijgen.... ben wel benieuwd naar die auto flower zaden van nirvana, iemand ervaring mee? ze hebben namelijk een groot aanbod van fem auto flowers. 9/10 weken van zaadje tot oogst lijkt mij wel leuk

                          Comment


                            #14
                            Re: Wat is jou ervaring met Feminized wietzaadjes?

                            Als je buiten gaat kweken kun je toch ook beter met regulier zaad aan de gang?
                            "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                            Comment


                              #15
                              Re: Wat is jou ervaring met Feminized wietzaadjes?

                              Hoezo ?
                              Daar kan ik geen reden voor verzinnen.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X