Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voedingsprobleem ???

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voedingsprobleem ???

Korting op 420shop
    Ben al ruim een jaar bezig met mijn tentje, tot nu toe is het 2x gelukt een redelijk oogstje te bereiken, de rest van de pogingen zijn iedere keer op dezelfde manier mislukt. Alles gaat goed tot de2e a 3e week van de bloei, dan start de herfst in mijn tent (zie foto's) heb al van alles geprobeerd: veel water, weinig water, lucht van binnen, lucht van buiten, lamp hoogte enz....
    Hieronder de beschrijving van het probleem ...

Mijn tent is dus een silverbox met zilveren (reflekterende) bekleding, er zat een losse witte bodem in, die heb ik eruit gehaald. Heb een nieuwe kweek opgezet, 2,5 week in de groei gezet, daarna op 12/12 tot een week geleden ging alles goed (3 week bloei) toen begonnen diverse bladeren weer geel te worden aan de punt , ben gelijk naar mijn growshop gegaan voor advies. Volgens hem was het teveel aan voeding (bladeren verbranden) advies: voorlopig even geen voeding en daarna de helft van wat op de flacon staat (3,5 ml per liter 1 a 2 keer per week tijdens bloei, Organic Iguana juice bloom), volgens hem was de voeding te sterk. Inmiddels zijn we een week verder en het is compleet herfst in de tent na 4 week bloei (oftewel vergeet het maar) Uit wanhoop heb ik ze onder de douche flink gespoeld, maar ik ben bang dat het niet
    meer helpt. Bij de volgende kweek (ik geef niet op) wil ik andere voeding proberen (iemand suggesties) maar het moet wel organisch zijn vanwege de smaak.
    Even wat algemene gegevens:
    Potten 6 liter
    Lamp 400W
    Aarde: light mix met cocos
    Luchtaanvoer van buiten (wordt door huis geleid en verwarmd tot 19 graden)
    Ik weeg de planten met pot bij het opzetten en geef ze water tot dat gewicht weer bereikt is.
    Temp tussen 20 en 28 graden
    Goede suggesties zijn welkom..
    Foto's staan niet in goede volgorde, als je met je muis erop gaat staan zie je de duur.
    Attached Files

Re: Voedingsprobleem ???

In wat voor ruimte staat de tent ?
    Ligt daar zeil op de grond ?
    Het lijkt op een vergifteging van zeil , lijm , verf ofzo iets , ook vanwege dat het steeds terug komt na een paar weken

Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Ik denk dat als je deze http://www.nomercysupply.nl/nomercy/nl/node/423 in de grond stopt, dat her rode lampje gaat branden.
      En water geven doe je niet met een weegschaal
      Vochtvoelers van Seramis geven een goede indicatie wanneer water nodig is.

Jou voeding ken ik niet, Hy-Pro, B'Cuzz, Bionova ed zijn goed. Mits goed gedoseerd.
      Meten is weten.

Grtz, HJM
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Denk dat je je ph eens moet meten. Of overschakelen op grotere potten. Als je maar 6 liter potten gebruikt en dan nog in combinatie met een light mix en coco's dan moet die ph waarde echt goed zijn. Tis duidelijk een geval van overvoeding/ ph probleem. Nu, in de 6de week bloei zou ik niet meer kijken naar de bladeren. Bij mij kleuren er nu ook een deel geel, maakt niet uit. Zolang die toppen er maar goed uit zien. Tzou zonde zijn om nu helemaal opnieuw te moeten beginnen.

Comment

Klopt,
          Ik denk dat er wel potten van 20/25 ltr in je hokje passen.
          Een kwestie van meten. Groter is beter, als het om aarde gaat.

Grtz. HJM

Comment

Allereest : ik denk dat het zeil in de kamer (12 jaar oud) weinig invloed heeft, omdat ik de lucht van buiten haal.....
            Ik heb vorige kweekjes ook in potten van 11 liter gehad...resultaat hetzelfde
            Verder laat ik ze nog wel even doorgaan, maar de groei (lees topvorming) stagneert, dus dat schiet niet echt op.
            Dus lijkt me de optie van een fertometer kopen en een andere biologische voeding de beste.
            Iemand ervaring met een biologische voedig ???

We zullen dooooorgaan...........

Grtz John

Comment

Bij de groothandel te bestellen per 25 ltr: Ecostyle 3-3-6 Bio-Trissol. (niet meer in klein verpakking)

Werkt perfect.

Grtz, HJM
              Last edited by HJM; 23 December 2010, 17:48.

Comment

waarom niet gewoon 'n makkelijke voeding waar weinig mee mis kan gaan.
                Advanced Nutrients

is niet bepaald de gemakkelijkste voeding voor beginners
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Hey Angel,

Daarom zei ik Bio-Trissol, dat is zelfs op cocos probleemloos.
                  Ook goede blad voeding. Vervangt ook die speciale "melasse" van Humbolt en zo.

Mooi handeltje voor jou, een doos kopen (daar zit een zak met kraantje in) en hier uitventen.

Grtz. HJM

Comment

ik heb zo al genoeg te doen
                    en 1 doos is te weinig dus dan koop ik wel 'n pallet
                    dus dat laat ik aan anderen over
                    en handel op het forum is niet toegestaan

bio trissol ken ik niet
                    ik zo al genoeg flessen en dozen dus daar red ik het wel mee voorlopig
                    (Hy-Pro voeding is gewoon lekker makkelijk)

grtz angel777
                    HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

Vroeger verkochten ze het ook in halve liter flesjes.
                      Perfect als bio voeding. Je hebt ernaast niets nodig. Het is een erg zachte voeding. Ook via de beregening.
                      Ik heb er vele duizenden heesterstek, maar ook binnen en buiten wiet mee groot gebracht.

Als je makkelijk en goedkoop wil, weet ik niets beters.

Ik denk dat je het zo kan bestellen bij Welkoop en de Agrarische Unie en zo.

Grtz. HJM

Comment

ik snap 'm al
                        jij hebt maar 'n litertje nodig dus je zoekt nu 'n slachtoffer die 25 ltr ineens koopt en waar jij ff wat van kan 'lenen'

(wel 'n slim idee)

grtz angel777
                        HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

Nem jo,

Ik heb mijn zaken wel op orde.
                          Maar heb geen zin om te gaan handelen.

Maar ik zie wel de kansen voor degenen die wat tijd over hebben, maar geld tekort.
                          Ook zie ik dat veel mensen worden belazerd met veel te dure nonsens waar de echte kwekers goede en veel goedkopere spullen voor hebben.

Bedrocan gebruikt dezelfde mono voedings zouten als de eerste de beste tomaten kweker, en geen bijzondere "BOOSTER"
                          Toch hebben ze een productie die weinigen hier halen.

Vandaar mijn roepsels, dus............

Alaaf, HJM

Comment

ze moeten eigenlijk gewoon standaard pakketjes verkopen
                            fatsoenlijke growmix + simpele voeding + wortelstimulator + ph- groei&bloei +Ph meter
                            meer heb je om te beginnen niet nodig
                            mocht er dan iets mis gaan is het ook niet zo moeilijk de oorzaak en 'n simpele oplossing te vinden

grtz angel777
                            HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

7,5 week-1.jpg7,5 week-2.jpgAls jullie klaar zijn met je gekissebis......het komt er dus op neer: opnieuw opzetten, fertometer en tensiometer aanschaffen en bij mijn locale growshop een litertje bio voeding scoren die niet te heftig is of een soort van combi pakket.
                              Ik ga ook stoppen met deze kweek, want hij groeit niet meer. Nog 2 fotos erbij van het herfst-bos, als je goed kijkt zie je een soort van kristalvorming op de kleine blaadjes, herkent een van jullie dit verschijnsel?
                              Volgens mijn growshop man is het het teveel aan voeding wat de plant eruit gooit........

Grtz John

Comment

Bezig...
                              X