Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stretchen van planten ondanks verlichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Stretchen van planten ondanks verlichting

    Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
    wacht tot het zomer is en ga buiten kweken

    dat zielige gedoe met 1 of 2 tl's en dan maar denken dat er iets rookbaars af te halen valt is gewoon pervers
    je gaat zelf toch ook niet de hele dag in het donker zitten!!!

    @pokon
    je lult uit je nek
    je komt zelf net kijken en dan durf je zo'n advies te geven
    lol

    ik heb nu ook nog maar 1 tl kleur code 827 en ik heb er 4 plantjes onder en werkt goed volgendeweek komt er wel een 2de bij

    groetjes pokon


    je hebt er niet eens toppen aan zitten dus hoe wil jij nu weten dat het goed gaat????
    hoppa....

    Comment


      #17
      Re: Stretchen van planten ondanks verlichting

      Oorspronkelijk geplaatst door pokon View Post
      beste angel777

      erg triest dat u zo moet typen erg kinderachtig

      als ik iets weet kan ik best op het forum zetten
      dat mag iedreen zelf weten

      hoe oud bet u dat u zo triest moet over mij praat

      gr pokon
      ik ben 42 en kweek toch al 'n paar 'dagen' langer als jij momenteel

      Oorspronkelijk geplaatst door tomjonko View Post
      Volgends mij heeft angel777 niet helemaal door in welk stadium je zit.
      Groeien onder 2 tl lampies gaat hartstikke goed.
      Laat je niet van de wijs brengen hierdoor!

      Het is wel zo dat er voor de bloei wat meer watt'jes nodig zijn.

      Succes
      wil je 'n beginneling goed op weg helpen geef je hem ook goed advies en geen advies waar hij/zij zich op gaat blind staren en hopen flinke toppen te krijgen.
      ik wil die plantjes wel eens zien die jij onder 2 tl's (2 x 18 watt) laat groeien

      grtz angel777
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

      Comment


        #18
        Re: Stretchen van planten ondanks verlichting

        nog erger u bent 42

        ik laat u in u waarden totziens en scu6 met al u kweek

        gr pokon

        Comment


          #19
          Re: Stretchen van planten ondanks verlichting

          maar ik bezit die kennis die jij nog moet leren wat kweken betreft dus begin daar eerst eens mee voor je commentaar levert
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

          Comment


            #20
            Re: Stretchen van planten ondanks verlichting

            Niet iedereen is even tactvol. Komt op een forum trouwens al wat sneller naar boven.

            Comment


              #21
              Re: Stretchen van planten ondanks verlichting

              euh slotje?

              gehehehe....
              sigpic

              Comment


                #22
                Re: Stretchen van planten ondanks verlichting

                Adem in......en adem uit...

                Comment


                  #23
                  Re: Stretchen van planten ondanks verlichting

                  Was ook lachen.

                  Voor de groei heb je niet onzettend veel nodig, maar voor een korte volle dikke plant dan moet je ook niet te weinig hebben. Paar duizend lumens werkt al prima.
                  Voor dikke toppen heb je toch enkele tienduizenden lumens nodig.

                  Momenteel staat de zon het verste weg van de aarde, of andersom.
                  Het is ook nog veel bewolkt de laatste paar weken. Daar komt niet zoveel licht vanaf.

                  TL moet gewoon dicht genoeg erop zitten, vergeet de zon maar. Wachten to de lente, het is maar 7,5 uur direct zonlicht overdag.
                  Last edited by heaven; 27 December 2010, 12:28.

                  Comment


                    #24
                    Re: Stretchen van planten ondanks verlichting

                    Tis andersom. Zon staat nu het dichtst tegen de aarde, maar wel in ne grotere hoek.

                    Comment


                      #25
                      Re: Stretchen van planten ondanks verlichting

                      Hebben we nu dus geluk dat het meeste land boven de evenaar ligt?

                      Comment


                        #26
                        Re: Stretchen van planten ondanks verlichting

                        ik ben 21 ik heb voor het eerst buiten gekweekt (eerst binnen laten voor groeien in een tijd (rond mei) dat de zon al lekker door kwam toen heb ik hem naar buiten gegooid kwam 200 gram droog aan (is dit een kwestie van geluk of heb ik mijn plant goed behandelt zou ik er meer vanaf kunnen halen ik weet het niet .( dit weet je door te PROBEREN) ik was er blij mee.

                        pokon ik heb sinds kort een paar keer geprobeerd binnen te kweken 1 keer in een kast onder 2 tl ik zal je zeggen dit gaat echt super langzaam ook omdat ik de kennis niet had om ze lager te hangen ook ik was bang om ze te verbranden
                        maar gezien het feit dat jij mischien geen hps gebruikt maar tl kan je ze gerust lager hangen, wil hier niet te ver op in gaan.

                        tl of hps dag en nacht verschil daar ben ik na 2 dagen ook wel achter normale auto verlichting of 10x xenon in 1 koplamp zo moet je denken hps is gecreerd om de zon in een zo goed mogelijke manier na te bootsen

                        het gaat erom ga eerst goed lezen ben zelf ook een nieuwkomer maar dat je met tl gaat werken is wel te doen maar verwacht er niet teveel van ik had toen een lowryder daar kon ik net 2 jointjes van draaien

                        nu heb ik hps en ga ik deze fase aan om te kijken of het beter is ( ik ga er vanuit van wel ) ook nu is het testen .

                        heb nu zelf een hok in elkaar ge spijkert 250 w hps erin luchtbevochtiger erin 2 afzuigers 1 inlaat en 2 uitlaat en een temperatuur en lv meter mijn condities zijn nu goed maar dan toch heb ik de fout gemaakt om de lamp te laag te hangen
                        en toen was weer het water op van de lbvochtiger

                        verschillende aspecten om je eigen druk om te maken en bezig mee te zijn .

                        kortom wie niet probeert komt niet verder.

                        maar snap dat mensen je een advies geven

                        staar je eigen niet blind op tl koop wat goeds dan heb je meer stroomt verbruik maar ook een goede oogst en dat is 1 x 75 euro heb je een lamp met ballast en kap ben je klaar. en met tl heb je toch weer een ander lamp nodig
                        en heb je uiteindelijk weer niks dan 10 x stroom en 1 klein topje

                        succes

                        Comment


                          #27
                          Re: Stretchen van planten ondanks verlichting

                          Onder een 2 TL buisjes kun je heus wel een rokertje kweken.
                          Al zijn het geen megaopbrengsten..

                          Grtz
                          B.

                          Comment

                          Bezig...
                          X