Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

problemen met plantje wil niet groeien en bladeren beginnen nu te hangen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

problemen met plantje wil niet groeien en bladeren beginnen nu te hangen

Korting op 420shop
    hallo mijn plantje is nu ong een maand oud is van een zaadje voort gekomen maar wil maar niet groeien en de internodes zitten heel kort op elkaar echt wel raar, ik wou ook ni echt meer blijven wachten en heb de plant maar in de bloei gezet vandaag. Weet iemand hoe dit komt dat ze zo klein blijft? heb daarnet ook gezien dat wat onderste blaadjes beginnen te hangen en geelig worden zou mss wel kunne daar ik alumiumfolie in de pot had gelegt om de onderkant van mijn plant ook licht te geven. Mijn lamp (een 400watter) hong op 40 nu ongeveer op 50 cm van de plant af)
    Ik geef als mijn plant spa water denk dat dit wel goed is aangezien de ph waarde daarvan 6 is :p

iemand hulp? IMG_1063[1].jpgIMG_1069[1].jpgIMG_1068[1].jpg

Re: problemen met plantje wil niet groeien en bladeren beginnen nu te hangen

Je plantje heeft meer dan voldoende lichtdruk dus maakt nu nodes aan en investeert in bladaanmaak . De groeispurt het strekken van de internodes moet nog beginnen. Nu je de klok al omgezet hebt en ze dus langer donker ervaard zal het auxinegehalte dat zorgd voor celstrekking ook nog wel voor wat meer lengte groei zorgen maar beter had je nog even gewacht met op 12/12 zetten tot ze een node of 8 aangemaakt had.

Grtz

Comment

[QUOTE=monty;172528]Je plantje heeft meer dan voldoende lichtdruk dus maakt nu nodes aan en investeert in bladaanmaak . De groeispurt het strekken van de internodes moet nog beginnen. Nu je de klok al omgezet hebt en ze dus langer donker ervaard zal het auxinegehalte dat zorgd voor celstrekking ook nog wel voor wat meer lengte groei zorgen maar beter had je nog even gewacht met op 12/12 zetten tot ze een node of 8 aangemaakt had.

Grtz[/QUO

ik weet dat dit normaal beter was geweest om nog even te wachten maar duurde mij allemaal wat lang, wel raar dat hij zo klein blijft vind ik, als ik hier zo rond kijk naar planten van een maand die zijn echt wel minstens het dubbele van grote waar heeft dit dan mee te maken? mvg

Comment

alumiumfolie dacht dat dit slecht was ?

Comment

Inderdaad weghalen, gewoon hout en/of donker materiaal pakken.
          Pot moet ook niet in het water staan, en er moet lucht in de gaten kopen, verhoog je pot eens uit die onderzetter.
          En een grotere pot mag ze ook wel gebruiken met 400W.
          Ik zou even overpotten, anders een beetje groeivoeding geven in deze pot.

Comment

Bezig...
          X